Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Aileen

Aileen

24-04-2010 om 21:55

Vakanties verdelen, hoe?

De titel zegt het al: asexman en ik moeten de vakanties gaan verdelen voor het convenant ik vraag me af 'hoe je dat nou moet doen'. We komen op dit moment niet uit het verdelen van de dagen door de week, laat staan de vakantiedagen. We zijn daarover dus nog aan het bakkeleien. Maar de zomervakantie komt er al snel aan, asex wil gaan reserveren en zijn weken vaststellen. Alleen: hoe regel je dit?
Ik ben zelfstandig onderneemster en kan de vakanties van de kinderen in principe helemaal vrij plannen; dat deed ik tot voordat we gingen scheiden dus altijd.ik was er in hun vakanties.
Ook op vrije dagen op de scholen van de kinderen nam ik vrij en/of werkte ik over op andere dagen.
Asexman heeft veel minder vrije dagen, voor de zomervakantie 3 weken,terwijl de kinderen dus 2 maanden vrij zijn...
Hoe moeten we dit nou verdelen? Hoe doen jullie dat?
Asexman wil de kinderen op kamp sturen in 'zijn week'.
Hij vindt dat de vakanties het best verdeeld kunnen worden over hele weken.Maar met die ene week ben je er niet.
Ik wil best zijn weken dan opvangen en mijn werk erop aanpassen, maar dat wil hij niet omdat het zijn weken zijn.
dank alvast weer voor jullie reakties!
Aileen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jacci

jacci

24-04-2010 om 22:51

Verdelen

De zomervakantie splitsen wij in 2x 3 weken. Het ene jaar heb je de eerste 3 weken en het jaar daarop draaien we om. De rest van de vakanties en vrije dagen verdelen we. Ik had bv de voorjaarsvakantie en x de herfstvakantie. Ieder een week kerstvakantie en de rest wordt verdeeld zoveel mogelijk aan ieders eigen weekend geplakt. Vorig jaar deden we pasen en pinksteren ook opsplitsen, ieder een dag, maar dit jaar heeft de een de paas en de ander de pinkster. Is voor de kids ook rustiger. Het is dit jaar voor het eerst dat de verdeling een beetje soepel verloopt, blij toe.

Aileen

Aileen

24-04-2010 om 23:10

Okee

helder, jullie reakties. Het gaat er dus om dat we de tijd goed verdelen en wat hij dan met zijn tijd doet dat hij de kinderen heeft is zijn zaak (kamp of alleen thuis blijven) en andersom hetzelfde.
Het is wennen, scheiden.Wij allemaal zijn jaar in jaar uit gewend aan het feit dat ik er voor de kinderen ben in vakanties als man nog moet werken.
Als man toch wil besluiten om kinderen bij mij te laten in de tijd dat hij moet werken, geeft mij dat inderdaad inkomensverlies omdat ik dan niet kan werken.
dank jullie voor je reakties!
groeten van Aileen

Morgana Fata

Morgana Fata

25-04-2010 om 00:30

Wat wil je zelf?

Je beschrijft helemaal hoe je ex het voor zich ziet, maar wat zou je zelf het liefst willen? Ik kan me zo voorstellen dat je ze liever die week bij je hebt. Zo'n kamp is ook niet gratis natuurlijk, misschien kunnen jullie financiële afspraken maken over die week? Alleen als je dat zelf wilt natuurlijk. Een week kamp lijkt me ook leuk voor de kinderen.

Ria

Ria

25-04-2010 om 10:30

Ik zou

Ik zou proberen om het voor de kinderen zo overzichtelijk mogelijk te houden. Dus ik zou denk ik gewoon zoals elk jaar de vakantie vrij plannen. Voor de kinderen is het al verwarrend genoeg een scheiding. Mijn dochter van 9 zou een week kamp ook helemaal niet leuk vinden, heb ik haar net even gevraagd. Ze gaat dan liever naar onze vaste oppas want dan kan ze gewoon in haar eigen bed slapen, zegt ze.
Ik zou het dan waarschijnlijk wel met ex over geld hebben. Want je hebt die week dan zelf geen inkomsten en je bespaart hem het geld van het kamp.
Ik heb met mijn ex wel de afspraak dat we als we oppas nodig hebben, eerst elkaar vragen. (gelezen hier op Ouders Online, goeie tip van amk) Dus dat het "zijn" week is en dat hij daarom niet wil dat de kinderen bij jou zijn dat zou bij ons niet kunnen.
Maar misschien lijkt het jouw kinderen wel heel erg leuk om een week op kamp te gaan. In dat geval zou ik gewoon gaan werken.
Hoe ga je dat doen met alle andere vakantie's?

Hier doen we het zo

het ene jaar heeft biomoeder de eerste vakantie keus( drie weken),wij plannen onze vakantie ervoor of erna.
het andere jaar hebben wij eerste keus.
we regelen in december onze vakantie al met onze werkgevers en zij doet dat ook,zodat iedereen op tijd weet waar hij/zij aan toe is.
de overige weken van de vakantie lopen gewoon zoals normaal,een co-ouderschap van 5 om 5 dagen.

Ria

je zegt:Ik zou proberen om het voor de kinderen zo overzichtelijk mogelijk te houden. Dus ik zou denk ik gewoon zoals elk jaar de vakantie vrij plannen.

daar ben ik het niet mee eens,op die manier hou je een oude situatie in stand,en die situatie is nou eenmaal niet meer.
Ook kinderen moeten leren dat situaties kunnen veranderen en ze moeten daar mee leren omgaan.
je helpt hen het beste door heel duidelijk te maken hoe de vakanties geregeld zullen worden,en wanneer zij welke tijd bij papa of mama zullen doorbrengen.

amk

amk

25-04-2010 om 19:37

Geen 2x 3 weken

hier dat vinden we beiden niet prettig, wij doen 2,2,1,1.
De vakanties van een week worden gesplit, daar waar ze het eerste weekend is de eerste helft, wisselen op woensdag, tijdstip in overleg.
Pasen/pinksteren worden niet gesplit. Kerstdagen wel.

En vooral veel overleggen. Wij doen dat begin januari voor de rest van het jaar. Dan hoeven we alleen nog maar bij te sturen maar zijn we nog wel optijd om onze vakanties te boeken.

Aileen

Aileen

25-04-2010 om 23:03

Dit is

zo fijn, jullie reakties te lezen!! Ik merk dat ik hierdoor veel beter ga nadendenken ook over mijn eigen leven, mijn belang nu. Ik ben al die jaren zo bezig geweest me altijd maar aan te passen aan wat as ex nodig had dat ik helemaal kwijt was dat ik ook in dit soort zaken een eigen belang heb.
Ik wil de kinderen wel liever bij me hebben als as ex geen vrije dagen heeft dan dat ik ze bij as ex laat, die altijd zégt dat hij er kan zijn voor de kinderen, maar waar en wanneer heb ik dat nou vaker gehoord en niet gezien....
Aan de andere kant zijn ze nu 12 en 15, en dat is niet meer zo erg afhankelijk als vroeger toen ze nog heel klein waren.
Dank jullie voor jullie tips!!
groeten van Aileen

Loslaten

je zegt:Ik wil de kinderen wel liever bij me hebben als as ex geen vrije dagen heeft dan dat ik ze bij as ex laat, die altijd zégt dat hij er kan zijn voor de kinderen, maar waar en wanneer heb ik dat nou vaker gehoord en niet gezien....

jij lost dus de situatie al op voor je ex,niet doen,dat is vanaf nu zijn verantwoording!zoalng jij dit blijft oplossen zal hij nooit die verantwoording( hoeven) nemen.
als de kinderen erg klein zijn zou ik me er inderdaad mee bemoeien,maar 12 en 15 ,dat redt zich wel hoor.

Aileen

Aileen

26-04-2010 om 08:06

Ja!

zo is het: ik los iets al op voordat ex in de problemen komt! Ik wil voorkomen dat de kinderen zich alleen gaan voelen met as ex die zijn zaakjes niet zo mooi op orde heeft als hij altijd beweert.
En inderdaad....ze zijn al 12 en 15.Volgend jaar gaat de jongste naar de middelbare school.
Ik ga heel anders naar mijn werk vandaag, voel me opgelucht. Hártstikke bedankt dus .
groeten van Aileen

Vic

Vic

26-04-2010 om 10:31

Wie zorgt, zorgt ervoor

Wij hebben de vakantie ook verdeeld in 2 x 3 weken. Eerlijk gezegd bemoei ik me nooit met het programma van mijn ex en de kinderen als het 'zijn' dagen of weken zijn. Ik hoor dus ook wel eens achteraf dat ze hier of daar gelogeerd hebben. Prima, geen probleem. Ik ga er vanuit dat mijn ex ook handelt in het belang van de kinderen, en ze heus niet zal onderbrengen op een onveilige plek ofzo. We hebben in de vakantie wel drie dagen bso, dus qua werk levert het geen grote problemen op. Als ik zelf vrij ben en niet op vakantie, laat ik ze ook vaak naar de bso gaan. Daar hebben ze tenminste altijd iemand om mee te spelen, en maken regelmatig leuke uitstapjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.