Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Lena

Lena

25-04-2011 om 20:27

Verjaardagsfeestje bij ex

Mijn ex en ik zijn al bijna 7 jaar uit elkaar en sinds een paar jaar doen wij het kinderfeestje van zoon (9) om en om. We bemoeien ons niet met het feestje als het bij de ander is, helpen ook niet mee of wat dan ook. Maar de plannen voor dit jaar vind ik echt waardeloos. Ex organiseert het dit keer en zoon had bedacht: een slaapfeestje. Ik had al tegen hem gezegd dat ik het meer iets voor oudere kinderen vond maar hij en ex hadden het al besloten (zoon wil het dus mag het). Maar er is echt zoveel op tegen: zoon kan totaal niet tegen slaapgebrek (laatst was er een kinderdisco, de dag er na totaal drama!), ex woont een half uur rijden verderop en heeft geen auto of rijbewijs (ouders moeten dus zelf brengen/halen), ex kent deel van de kinderen/ouders niet (en dan vind het ik het nogal wat om wel ze te logeren te vragen) én een van de beste vrienden van zoon kan niet komen want die is te allergisch voor de katten. En het is al een hele drukke week met avondvierdaagse en voetbaltournooi. Ik heb zelf het meeste contact met de ouders, ik ken ze allemaal wel, en ik schaam me gewoon dat mijn zoon zo'n feestje geeft. Ik weet nu al dat ouders het raar vinden (zeker met halen en brengen en logeren bij een vreemde) en ik weet zeker dat de moeder van beste vriend het heel raar gaan vinden (vriendin van me) én die beste vriend zal ook heel erg teleurgesteld zijn. Is natuurlijk ook zaak van mijn zoon maar ik heb gemerkt dat je het hele verjaardagsfeest gebeuren bij hem iig nog echt wel moet sturen (wie komen er wie niet, wat gaan we doen). Ex denkt er duidelijk anders over. Wat zeggen jullie: diep ademhalen en laten gaan? Dat is nl meestal het advies bij dit soort dingen maar omdat het nu allemaal ouders aangaat uit mijn dorp die ik ken en hij niet vind ik dit erg moeilijk. Ik heb overigens alle bezwaren al aan ex voorgelegd, boeide hem niet. Groetjes, Lena

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

25-04-2011 om 21:21

Diep ademhalen en laten gaan

Je schrijft het zelf al. Ik snap je dilemma prima. Je voelt je deels toch verantwoordelijk voor wat op het feestje gebeurt.
En dan kun je inderdaad alleen maar diep ademhalen en laten gaan. Want hoewel wat jij opnoemt sociaal gezien vervelend kan zijn (voor jou) is er niets schokkends bij. Laten gaan dus....
Mocht jij zelf opmerkingen/vragen krijgen dan meld je zo neutraal mogelijk dat jij de bijzonderheden niet weet omdat de vader het feestje organiseert. Misschien kun je behulpzaam het mobiele nummer geven.......
En daar laat je het dan bij.

Leandra

Leandra

25-04-2011 om 21:38

Zie het probleem niet

Feestje is al jaren om en om. Vreemde zal je ex dus niet zijn voor andere ouders. Slaapfeestje met 9 jaar hebben we hier ook gehad. Vind ik dus niet raar. Halen en brengen, ach, als dat zo uitkomt vind ik dat niet erg. Brengen doe je toch meestal al. Eerlijk gezegd vind ik het gezeur.... Valt me vaak om dat m.n. vrouwelijke exen zich erg druk maken om plannen/ideeën van ex. Soms terecht, maar ik veel gevallen ook vaak een gevalletje controle houden. Laat losssss... En ja, ben zelf ook gescheiden .

Groetjes Leandra

Vic

Vic

25-04-2011 om 21:42

Ooooh

Toen ik begon met lezen verwachtte ik dat je ex een slaapfeestje had georganiseerd bij jou thuis. Dat zou ik inderdaad een waardeloos plan vinden. Nu is het gebruikelijke advies het beste, lossslaten. Je hebt je bezwaren kenbaar gemaakt, en ouders met kritische vragen verwijs je gewoon door naar je ex.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-04-2011 om 21:53

En het beste vriendje...

die kun je toch later een keer bij jou laten logeren, dan maak je er nog een klein extra feestje van.
Bovendien, als het geen slaapfeestje zou zijn maar een overdagfeestje thuis zouden een aantal bezwaren blijven staan, de afstand met halen en brengen en de katten blijven dan hetzelfde, dus dan zou je ex uberhaupt geen feestje kunnen organiseren.

Maria

Maria

25-04-2011 om 22:40

Ja lekker laten gaan

Mijn zoon had voor zijn negende verjaardag toevallig ook een slaap feestje bij ex, ook in een andere stad, ook een slechte slaper etc. Niet iedereen kon, maar dan zijn er alleen maar minder, dus minder druk. En ja, zoon zal moe zijn maar dan merkt hij hoe dat werkt (en Pa ook). Nee joh, lekker laten gaan, dit is gewoon hoe zijn vader in elkaar zit en daar verander je toch niets aan. Maar daarnaast: het komt wel goed!

Maria

Problemen?

probleem 1 ,kinderen moeten gehaald en gebracht,dat zou voor een feestje overdag toch ook zo zijn?
probleem 2: logeren bij een vreemde? je man heeft toch al meer kinderfeestjes gedaan? hoe vreemd is hij dan nog?
probleem 3: je schaamt je .
niet doen,als mijn zoon een uitnodiging zou krijgen voor zo,n feestje zou ik dat helemaal niet raar vinden,dus die schaamte is volgens mij onterecht.
en wat anderen ook al zeggen: loslaten,en als ouders met vragen komen,niet negatief gaan doen ,maar gewoon zeggen dat je het verder niet weet en geef ze het telefoonnr van je ex.
nog een tip: laat je vooral niet negatief uit tegenover je zoon,het is zijn feestje .
adem in ,adem uit.

Yvonne

Yvonne

26-04-2011 om 14:27

Adem in adem uit

Zoals jezelf al schrijft en ook al een aantal anderen: die ademhalen en loslaten.
'Probleem' met dat ex een half uur verderop woont met brengen en halen is er sowieso, maakt niet uit wel of niet slapen. En vaak gaan andere ouders er creatief mee om door te carpolen, een brengen ander halen.
Ik snap eerlijk gezegt het probleem niet, en al helemaal niet dat je je schaamt voor dit feestje. Goed het is niet jou keuze maar er wordt toch niks abnormaals gedaan?
Wat al meer is gezegd als je commentaar krijgt van andere ouders fijn doorverwijzen naar ex.

mijk

mijk

26-04-2011 om 21:03

Nou

Als zoon gaat logeren bij iemand die ik minder goed ken wil ik hem zeker halen en brengen. Lijkt me in ieder geval niet raar!

Verder sluit ik me bij de vorige sprekers aan..

MIJk

mirreke

mirreke

27-04-2011 om 09:47

Niks raars aan hoor!

Slaapfeestje met 9 jaar hebben geloof ik al mijn kinderen al wel eens gehad. En ja, als ouders gescheiden zijn heb je dat feestjes ook bij de vader zijn.
Ik zie eerlijk gezegd totaal geen probleem! Wees blij dat vader het feestje wil organiseren, heb jij er geen last van en heeft zoon toch wat hij wil.
Ik zou wel afspreken dat zoon na het feestje ook fijn nog bij vader blijft, zodat jij niet daarna met een sjaggerijnig kind zit
Kortom, zet je erover heen, ga je vooral niet zitten schamen (kom zeg, waarom zou je?) en ga gewoon lekker met zoon en beste vriendje eens naar de bios of zo.

Lente

Lente

27-04-2011 om 16:15

Laat lekker gaan

Slaapfeestjes va 9 jaar, helemaal prima. Bij mij dan wel alleen de vaste vrienden en niet zomaar willekeurig uitnodigen.
Maar, wees opgelucht Wat al is gezegd, het gebeurt niet in jouw huis, jij hebt er geen gedoe van! Lekker genieten van je vrije avond hoor!

Groetjes

Lena

Lena

28-04-2011 om 12:54

Doe ik

Mijn ex is wel een onbekende voor een aantal aangezien ik in een nieuw dorp ben gaan wonen en contact heb met de ouders. En ik snap dat halen en brengen erbij hoort, maar een dik uur rijden vind ik toch raar, ik vind niet dat je dat van mensen kunt verlangen. Mijn voorstel was het in de stad te vieren, hier vlakbij, waar ook de vriendjes van de vorige school wonen. Maar goed, ik ben er wel klaar mee, ik heb ook tegen ex mijn bezwaren geuit en daar laat ik het maar bij. Ik vind het zelf heel erg belangrijk om zoon te leren 'hoe het hoort' en ik vind dat dit niet gaat hoe het hoort. Maar goed, ik zet het aan de kant, we zien wel. Bedankt voor jullie reacties, liefs, Lena

Kleine toevoeging

'Ik vind het zelf heel erg belangrijk om zoon te leren 'hoe het hoort' en ik vind dat dit niet gaat hoe het hoort.' Met als kleine toevoeging: 'volgens jou'. Man heeft andere opvattingen over hoe het hoort en dat leert hij zijn zoon dan weer. En als zoon niet hoeft te kiezen tussen beide ouders kan hij weloverwogen zijn eigen opvattingen vormen uit twee verschillende meningen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.