Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Puck

Puck

23-01-2009 om 16:29

Verleden van ex

Mijn ex heeft sinds kort een nieuwe vriendin.Het is behoorlijk serieus. Ook heeft zij een kindje. Volgens mijn dochter een aardige vrouw. Ik denk dat eigenlijk ook. Dus helemaal goed. Nu heeft mijn ex nogal een verleden waardoor mijn ex nu ook mijn ex is. Ik weet dat het weer fout zal gaan. Dat zal ze nu nog niet ontdekken maar dat zal pas zijn als ze gaan samenwonen. Nu denkt ze dat ze met een man is die eigenlijk te mooi is om waar te zijn. En dan, als ze haar eigen flatje in de grote stad heeft opgezegd, haar kind op een nieuwe school heeft gedaan zal ze er achter komen dat ze in een nachtmerrie is beland. Ik kan als wraakzuchtige ex haar natuurlijk niet waarschuwen. Dat doe ik ook niet. Ze zou me niet eens geloven en het is mijn zaak niet. Maar toch ben ik benieuwd of mensen wel eens hebben getwijfeld om iemand te waarschuwen. Of misschien wel dat nieuwe vriendinnen zelf erom vroegen.
Ja het is misschien een onderwerp van niets maar ben gewoon benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inderdaad

Ik kwam de vriendin van mijn ex tegen in de supermarkt. Had net van hun buurvrouw, waarvan een kind bij het mijne op school zit, gehoord dat er nogal wat luidruchtige ruzies waren bij hen. Vriendin begon er zelf over. Ik heb alleen maar gezegd dat mijn ex/haar vriend echt niet gaat veranderen. Alles waar ze nu tegenaan loopt, blijft zo. Daar moet ze óf mee leren leven, óf ze moet hem dumpen. Haar keus.
Net als Knurf wist ik veel dingen al, maar dat lag natuurlijk aan zijn eerdere ex. Die had ook echt vreselijke dingen gedaan, zoals abortus laten plegen na een ruzie, terwijl ex zich erg verheugde op het kind. Dus zou het verder ook wel een heks zijn. Ik begrijp haar nu veel beter, behalve dan die abortus. Ik heb nooit spijt gehad dat ik dochter heb gekregen, ook niet toen bleek dat ik haar helemaal alleen ging opvoeden.
Een vriendin van mij heeft ook een ex met zich herhalende patronen. Zij was nummer drie. Hij heeft bij alle drie zijn exen kinderen en is nu met nummer vier bezig weer een kind te maken. Hoe blind kan je zijn als nieuwe? Maar ook deze denkt dat hij nu eindelijk in haar de ware heeft gevonden... net als de drie vrouwen daarvoor.

liora

liora

24-01-2009 om 11:21

Wel waarschuwen

Hoi,

Ik zou het wel op prijs stellen als de ex van mijn nieuwe vriend me zou waarschuwen. Zeker als de nieuwe vriend bijvoorbeeld een verslaving of persoonlijkheidsstoornis heeft die zich pas later openbaart.

Dus Puck, ik weet niet wat die hel was, maar als het echt iets is wat ze nu nog niet kan weten, zou ik haar wel waarschuwen, met het risico dat ze er niks van gelooft, maar dan heb jij in ieder geval haar geprobeerd te behoeden voor een fout.

Liora

Tinus_p

Tinus_p

24-01-2009 om 14:05

Liora

Liora:
'Ik zou het wel op prijs stellen als de ex van mijn nieuwe vriend me zou waarschuwen. Zeker als de nieuwe vriend bijvoorbeeld een verslaving of persoonlijkheidsstoornis heeft die zich pas later openbaart."
En als ex je dan zou waarschuwen, waarom zou je haar geloven? Als je nieuwe vriend dat alles gelogen is, omdat ze een persoonlijkheidsstoornis heeft en jaloers is?

liora

liora

24-01-2009 om 18:13

Tinus

Hoi Tinus,

Misschien wel, misschien niet, maar als ex heb je dan gedaan wat je kunt.
Bovendien heb ik ook altijd een redelijk goede intuitie, dus het is ook mogelijk dat ik zelf al bepaalde dingen zou hebben gezien die in combinatie met de info van ex me toch even meer inzicht geven.

Liora

Lena

Lena

24-01-2009 om 21:30

Niet gedaan

Mijn ex heeft sinds een jaar of twee een nieuwe vriending, en ik heb haar niet gewaarschuwd voor zijn probleem met drugs en labiliteit. Het gaat sinds hij met haar is veel beter met hem, ze hebben wel crisissen gehad maar het gaat beter dan ooit met hem. Maar desalniettemin zijn de problemen niet helemaal weg. Laatst was het oud en nieu geweest , ik zou mijn zoon daarheen brengen. Oud en nieuw was traditioneel vroeger een feest waarbij hij geheid drugs nam. Ik vroeg hem dus voor het brengen vrij zakelijk: heb je drugs gehad (doe ik ieder jaar). Hij reageerde enórm verontwaardigd, en even later kreeg een enórm verontwaardigde sms van zijn vriendin. Waar ik het lef vandaan haalde om dat te vragen, zij zou nooit met iemand gaan die drugs nam en zou anders nooit een kind met hem hebben gekregen. Ik heb haar terug gesmst dat het in het verleden heel erg vaak wel gebeurd is, maar heb niet gezegd dat ik zeker weet dat het sinds zij een relatie hebben zeker een aantal keer is voorgevallen, vond ik toch niet aan mij. Eerlijk gezegd hoop ik dat de relatie stand houdt, al kan ik het me nauwelijks voorstellen. Maar voor hem is het beter. Beetje egoïstisch standpunt dus. Plus dat er een kans is dat als ik haar nu waarschuw ze zich alleen maar tegen me gaat keren, dat is nu al zo sinds het oud en nieuw -incident. Mocht je dus gaan waarschuwen: verwacht er niet te veel van. Groetjes, Lena (verder veel herkenning, mijn ex spoort echt niet, en ik heb wel vaak gedacht aan haar waarschuwen)

Prulletje

Prulletje

24-01-2009 om 21:49

Lena, en reactie op vraag.

Lena, ik begrijp dat jij die vraag stelde met oud en nieuw. Heel logisch! Maar de reactie van zijn nieuwe vriendin begrijp ik helemaal niet. Als jij, de moeder van zijn kind, zo een vraag stelt, dan moet daar toch een kern van waarheid inzitten. Heel naief van haar dat zij je een boze SMS stuurde. Ik zou in een dergelijk geval eens goed nadenken over de opmerking van de ex. En ik denk dat ik een keer rustig onder vier ogen met de ex zou willen praten.
En in het algemeen: Het zou heel erg van de verstandhouding met de nieuwe vriendin afhangen denk ik. Als ik haar mag en het idee heb dat er mee te praten valt zou ik het wel doen. Het is altijd fijn als je iemand kunt behoeden voor valkuilen waar je zelf ingelopen bent.

Prulletje

Tinus_p

Tinus_p

25-01-2009 om 00:36

Naief

Prulletje:
"Lena, ik begrijp dat jij die vraag stelde met oud en nieuw. Heel logisch! Maar de reactie van zijn nieuwe vriendin begrijp ik helemaal niet. Als jij, de moeder van zijn kind, zo een vraag stelt, dan moet daar toch een kern van waarheid inzitten. Heel naief van haar dat zij je een boze SMS stuurde. Ik zou in een dergelijk geval eens goed nadenken over de opmerking van de ex. En ik denk dat ik een keer rustig onder vier ogen met de ex zou willen praten."
Heerlijk deze naïviteit. In werkelijkheid worden negatieve opmerkingen van een ex vrijwel altijd opgevat als gestook, zwartmakerij, ruziezoekerij, wrokkig gedrag, etc etc.

Prulletje

Prulletje

25-01-2009 om 01:01

Dank je wel tinus

Ik vind mezelf over het algemeen niet naief
Als de verstandhouding redelijk goed is (Lena is blij met de nieuwe vriendin van ex!), en de ex stelt een serieuze vraag over drugsgebruik, dan gaat er bij mij een belletje rinkelen. Dan wordt ik niet boos, maar ga ik goed nadenken.
Er zitten altijd twee kanten aan een verbroken relatie. Ik zou nooit voor 100% het verhaal van mijn partner geloven. Daarvoor heb ik teveel mensenkennis en ervaring.
Eigenlijk ben ik dus juist helemaal niet naief!

Prulletje

Tinus_p

Tinus_p

25-01-2009 om 11:30

Vuistregels

Prulletje:
"Als de verstandhouding redelijk goed is (Lena is blij met de nieuwe vriendin van ex!), en de ex stelt een serieuze vraag over drugsgebruik, dan gaat er bij mij een belletje rinkelen. Dan wordt ik niet boos, maar ga ik goed nadenken"
Wel eens een scheiding meegemaakt? Vuistregel is, dat de verstandhouding goed is, zolang je elkaar niet (meer) confronteert met echte of ingebeelde onhebbelijkheden uit t verleden. Andere vuistregel: Als ex ben je de laatste waar naar geluisterd wordt.

Hannes

Hannes

25-01-2009 om 12:05

Genieten, dit draadje

Oh, mijn handen hebben gejeukt om nieuwe vriendin van ex álles te vertellen. Niet om haar te behoeden als ik eerlijk ben maar gewoon omdat ik het niet kan uitstaan dat hij een weer een goede, sterke vrouw naast zich heeft die hem steunt waardoor hij blijft geloven dat hij een fantastische man is. Wat hij niet is, dat snappen jullie. Over de serieuze problemen die hij wel degelijk heeft zal ik niet uitgebreid uitweiden, ik laat het maar even bij de kreet 'persoonlijkheidsstoornis'.
Ik vind het soms wel een vreemd emotioneel dilemma dat ik dus vindt dat die nieuwe vrouw zou moeten verdwijnen om hem te confronteren met de waarheid van zijn miserabele leventje terwijl ik voor de kinderen God op mijn blote knieën dank voor haar aanwezigheid omdat zij stabiliteit brengt. Ik vrees ook voor de dag dat het misloopt, dat wordt een emotionele ramp, en hoop dat dat nog een jaar of vijftien duurt. En ergens hoop ik voor haar ook dat ze er eerder achter is. Ze is namelijk echt heel aardig. Ik denk dat ik best vriendinnen met haar had kunnen zijn als ze niet de partner van mijn ex was. (Hij heeft ook wel eens tegen mensen gezegd dat ze veel op mij lijkt: hoe stom kun je zijn?)
Nog even concreet over jouw vraag of je haar zult waarschuwen. Ik sluit me helemaal aan bij Tinus die zegt dat zij per definitie hém zal geloven omdat hij haar partner is en jij de vermaledijde ex. Dat is toch ook logisch, zou jij dat niet ook doen? En daar komt dan nog bij: wat gebeurt er als ex hoort dat jij 'in zijn relatie zit te stoken?' Ik zou zelfs als de vriendin me iets vroeg mijn mond stijf dichthouden. Ik ben gesteld op mijn rustige leventje sinds haar meneer uit mijn leven verdween en dat zet ik niet op het spel voor illusies over 'het goede doen', wraak of andere totaal onzinnige ideeën. Laat het leven zich maar gewoon ontvouwen zonder mijn bemoeienis.
Groet, Hannes

Hannes

Hannes

25-01-2009 om 14:54

En nog iets: zelfbedrog

Je moet een hoop over het hoofd zien om een relatie met zo'n man te kunnen hebben. Dat weten de exen zelf ook wel, toch Ik wel in ieder geval. Wat ik niet allemaal niet heb verzonnen om te blijven geloven dat het wel goed zo komen, dat hij uiteindelijk toch een goede echtgenoot was of nog zou worden. Als zij een relatie met hem heeft, is ze vast ook in staat tot stevig zelfbedrog. En wat is nou makkelijker onder het tapijt te vegen dan iets wat een éx zegt? Dat is toch die stomme trut die het allemaal niet begrijpt. Overigens was er in de beginperiode van mijn relatie met ex geen ex in het spel (was eerste serieuze relatie) dus ik weet niet écht hoe ik erop gereageerd zou hebben. Maar ik heb genoeg naïviteit van mezelf gezien in deze relatie dus ik vrees het ergste
Groet, Hannes

Prulletje

Prulletje

26-01-2009 om 21:07

Tinus

"Wel eens een scheiding meegemaakt?"
Ja, en mijn mening is (al een jaar of vijfentwintig) dat mijn ouders het goed hebben aangepakt. Het KAN wel hoor! Maar blijkbaar gebeurt het niet vaak.

Prulletje

Puck

Puck

27-01-2009 om 07:49

Mijn ex is sexverslaafd.En heeft het Madonna-hoer complex. Even googlen.... In eerste instantie heb je dat niet door. Het is namelijk niet zo dat hij buitensporige dingetjes in bed wil. Ook aan de frequentie kun je niets afleiden. Het alleen in de loop der jaren minder worden van zijn kant. Tot hij niet meer wil. Zo is het bij mij gegaan en zo is het ook bij zijn vorige ex gegaan. Als je niet zo`n sexliefhebber bent kan ik me zo voorstellen dat je het probleem niet heel groot vindt. Tot je er achter komt dat de hypotheek 3 maanden niet is betaald en hij al zijn geld uitgeeft aan hoeren, sexsites en hotelkamers.
Mijn ex is het type, stationwagen met een kinderzitje, poloshirt, labrador en een kerkelijke achtergrond.
Alle therapieen die er bestaan heeft hij gehad. Niet omdat hij wilde maar omdat ik er van overtuigd was dat het zou helpen. Helaas, na 13 jaar heb ik het opgegeven.
Maargoed terug naar zijn nieuwe liefde. Hij is echt ziek, verslaafd dus hij zal uiteindelijk weer in herhaling vallen.
Ik zeg niets. Maar het zal weer misgaan en dat is jammer. Voor haar maar ook voor mij. Ik heb immers ook baat bij een blije ex. Niet meer 4 keer per dag mij bellen enzo.Geen vervelende smsjes. Heerlijk

Vriendin van ex

De vriendin van ex stond gisteren voor de deur. Ze had hem eruit geschopt en kwam dat even persoonlijk vertellen in verband met mijn dochter. Aardig! Ik heb haar gevraagd of ze het fijn had gevonden als ik haar meer had verteld dan dat hij niet zou veranderen. Ze zei dat ze het waarschijnlijk wel had geloofd, maar dat ze zo verliefd op hem was geweest dat het haar niet had tegengehouden toch een relatie met hem te willen. Ze dacht dat ZIJ hem wel kon helpen, waar ik had gefaald. En ze had van hem natuurlijk een hoop ellende over mij gehoord. Het was een leuk gesprek, ik had het wel met haar te doen, want haar mooie droom ligt in duigen...

MRI

MRI

04-02-2009 om 16:45

Jeetje stoepkrijt

Wat een rare ervaring ook weer. Lijkt me ergens toch wel fijn voor jou (en haar) dat jullie weten dat het niet aan jullie ligt.

MR

Haha

Natuurlijk ligt het aan ons! Iedereen is immers gek, behalve hij...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.