Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moedervan2

Moedervan2

02-09-2009 om 07:13

Vervolg draadje van 8 juli, mishandeling stiefmoeder

Ik kan helaas niet meer reageren in mijn draadje, maar een vervolg is er zeker!

De behandelaar waar mijn dochter is geweest heeft aangegeven dat wij inderdaad rekening moeten houden dat stiefmoeder daadwerkelijk geschopt heeft.
Ik had gehoopt dat daardoor een opening zou komen tussen vader en dochter, maar helaas!

Sinds half juli is er geen tot amper contact geweest tussen dochter en haar vader.
Hij heeft de kant gekozen van zijn vrouw, die tot op vandaag blijft ontkennen dat ze het gedaan heeft en vader gaat daar compleet in mee. Volgens hun kan dochter blijkbaar erg goed manipuleren en liegen.

Dochter is aan het kapot gaan, van een vrolijk zelfbewuste meid is ze huilerig en erg opstandig geworden. Ze begrijpt niet dat haar vader haar compleet uit zijn leven bant en geeft vrouw overal de schuld van.

Een paar dagen geleden hebben we een mail gelezen die ze heeft geschreven aan haar beste vriendin dat ze liever dood kon zijn of nog beter nooit geboren had mogen worden. Ik heb de volgende ochtend meteen de huisarts gebeld en zoals het er nu naar uitziet gaat ze deze week nog naar een kinderpsychiater.

Ik probeer er aan alle kanten te zijn voor mijn dochter en ik voel mij boos, dat is zacht uitgedrukt, dat vader zo met zijn dochter omgaat.

Zijn mannen nu echt grote egoïsten? Dat alles draait om het nieuwe leventje wat ze aan het opbouwen zijn met nieuwe partner?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

02-09-2009 om 09:23

Spiraal

Moedervan2:
"Zijn mannen nu echt grote egoïsten? Dat alles draait om het nieuwe leventje wat ze aan het opbouwen zijn met nieuwe partner?"
Nouja, het hemd is nader dan de rok....
Er kan nog iets anders doorheen spelen: De hele situatie dwingt je ex tot een keuze; kind of vriendin. Maar zijn is hij al grotendeels kwijt, die woont bij jou en heeft ruzie met hem. Vader en dochter versterken elkaar daarmee in een spiraal van elkaar dwingen tot kiezen voor of tegen elkaar, zonder tussenweg.

Dit even los van de al dan niet kwalijke rol van vriendin/stiefmoeder. Merk op, dat je dochter stiefmoeder beschuldigt van mishandeling, en dat stiefmoeder dochter beschuldigt van manipulatie. Dat is ene moeras waar bijna niet uit te komen valt, vooral omdat hard bewijs ontbreekt (niet sterker dan: 'rekening moeten houden dat stiefmoeder daadwerkelijk geschopt heeft').

Moedervan2

Moedervan2

02-09-2009 om 15:24

Tinus

"Er kan nog iets anders doorheen spelen: De hele situatie dwingt je ex tot een keuze; kind of vriendin. Maar zijn is hij al grotendeels kwijt, die woont bij jou en heeft ruzie met hem. Vader en dochter versterken elkaar daarmee in een spiraal van elkaar dwingen tot kiezen voor of tegen elkaar, zonder tussenweg."

Dochter heeft duidelijk aangegeven bij vader, dat ze heel graag contact met hem wil. Ze is pas welkom als dochter haar excuses aanbiedt. Waarop dochter vroeg, waarom moet ik mijn excuses aanbieden voor iets wat ik niet gedaan heb?

En los daarvan, het lijkt mij dat je als ouder zijnde altijd tot een oplossing wil komen om toch je kind te zien. Ook al is het maar voor een paar uur per week.

Wat vader nu doet, is wel gaan kijken bij de training en wedstrijden van andere dochter en niet bij de oudste.
Hoe kwetsend komt dat over bij een kind!?

amk

amk

02-09-2009 om 15:45

Dochter dwingt ook tot keuze

juist door de vraag waarom ze haar excuses moet aanbieden voor iets dat ze niet gedaan heeft. Want dochterlief die hij niet elke dag ziet zegt a, zijn vriendin met wie hij elke dag moet omgaan b. Hij doet het nooit goed, en kiest dus voor de meeste tijd rust in de tent dus voor vriendin.

Het is dus een keuze voor ZIJN rust, niet voor het kind, niet voor vriendin.

Moedervan2

Moedervan2

02-09-2009 om 17:16

Keuze

Vader kan er toch voor kiezen om zijn dochter ergens anders te zien? Niet bij hun thuis? Zodat er toch nog contact blijft tussen hem en dochter?

Ik ga ook niet mijn excuses ergens voor aanbieden voor iets wat ik NIET gedaan heb.

amk

amk

02-09-2009 om 17:23

Voelt dan toch als

kiezen tegen vriendin, die zal dat ook zo uitleggen. En helaas daar leeft hij dagelijks mee. (althans dat neem ik even aan)

Ik kan het me ook niet voorstellen hoor, maar dat terzijde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.