Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vic

Vic

06-09-2011 om 22:15

V.o. en boeken en de omgangsregeling

Hoe regelen jullie de 'logistiek' met schoolboeken en huiswerk in combinatie met de omgangsregeling? Dochter heeft vakken op donderdag en vrijdag die ze niet heeft op woensdag. Onze 'wisseldag' is om de week op woens- of donderdag, dus dan zou ze op de wisseldag al de boeken voor vrijdag (en om de week donderdag) moeten meenemen. Dat wordt natuurlijk een heel gesleep. Maar om haar nu na schooltijd nog hierheen te laten fietsen? Of zelf te rijden, zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Hier een co-ouderschap van week om week.
(stief)dochter van 14 heeft al haar schoolboeken in een klapkrat zitten ,die meeverhuist naar betreffende ouder.
verder brengt ze haar rugzak met andere schoolspullen ( etui ,agenda)mee.
werkt al jaren perfect(met oudste deden we het ook al zo).
wij hebben de wisseldag op zondagavond,dus de ouder waar het kind is brengt kind weg met de auto.
(kan vader de spullen niet bij je ophalen?)

MOna

MOna

07-09-2011 om 08:38

Extra set?

Zou je misschien een extra set boeken mogen aanvragen? De boeken zijn gratis en dan hoeft ze alleen de werkboeken mee te nemen. Je zou het in ieder geval kunnen vragen, nee heb je, ja kan je krijgen.

Lynna

Lynna

07-09-2011 om 20:14

Bij ons

Mijn kinderen hebben ook wisseldag op de woensdag en inderdaad, ze moesten de boeken (als ze niet in het kluisje lagen) meenemen.
En ja, dat mag ik heen en weer rijden. Ik vind ook niet dat de kinderen die logistieke last van een scheiding hoeven te hebben.

Mirage

Mirage

07-09-2011 om 22:48

Praktisch

Even heel praktisch, kan ze niet de boeken in het kluisje bewaren en dan mee naar huis nemen waar ze huiswerk voor heeft? Zo deed ik het op school, omdat ik het meeste huiswerk wel op school kon doen.
Vergt wel wat planning en sommige kinderen zullen het constant misbruiken omdat ze het goede boek op school heeft laten liggen. Ligt dus een beetje aan het kind.

Mona

Mona

08-09-2011 om 17:24

Vragen?

Nou ja, ik weet het natuurlijk ook niet, ik stel me zo'n groot boekenmagazijn voor (wij krijgen boeken van Iddink, gebruikte boeken) en ik heb het gevoel dat die boeken heus niet allemaal schoon op zijn op het begin van het schooljaar. Misschien mag het wel tegen betaling van een acceptabel bedrag.
Dochter hier had trouwens ook altijd haar boeken in haar kluisje. Ze nam gewoon op het einde van de dag mee naar huis, datgene wat ze voor de dag erop nodig had. Als ze vooruit wilde werken, dan nam ze dat boek ook extra mee. Ging eigenlijk ook altijd goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.