Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Snuggle's

Snuggle's

21-03-2012 om 10:42

Voor de tweede keer scheiden, wat nu?

Ik schaam me diep en had ook nooit verwacht dat het mij zou overkomen, maar ik ga dus zeer waarschijnlijk voor de tweede keer scheiden. We zijn niet getrouwd, maar noem het voor het gemak maar even zo.

Ik heb een omgangsregeling met ex 1, maar wat nu. Vriend is niet de vader, maar heeft wel op die manier voor vooral jongste gezorgd. Laatste jaar was hij zelfs degene die thuis bleef terwijl ik werkte. Dochter is dan ook zeer gek op hem en vriend voelt zich ook vader.
Jongste is 9, oudste grote puber. Puber doet nu al eigen ding dus daar maak ik me minder zorgen om
Maar hoe kan ik dit nu in hemelsnaam vorm gaan geven? Ze kan moeilijk op drie adressen gaan slapen.

Het is nog allemaal heel vers, en ook zeker niet mijn keus om uit elkaar te gaan, en ik weet het allemaal even niet meer. Ik vind het ook zo erg om het ze allemaal nog een keer aan te moeten doen. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

21-03-2012 om 10:47

Jij gaat

scheiden en dat is heel naar. Maar probeer je schuldgevoel van je af te zetten: dat is echt verspilde energie. Probeer je nu, hoe moeilijk het ook is te richten op je kinderen en wat voor hen belangrijk is.
Wil je ze losrukken van iemand die goed voor ze gezorgd heeft ook al is hij geen bloedverwant?

Sancy

Sancy

21-03-2012 om 11:39

Anderzijds

(en juridisch gezien) is je aanstaande ex-vriend, hoe lief en goed hij ook gezorgd heeft, formeel niks van de kinderen. Om dan ook nog voor hem een regeling op poten te zetten... Ik weet het niet.

Jo Hanna

Jo Hanna

21-03-2012 om 12:17

Overleggen met kind en ex

Wat rot zeg, voor jou en de kinderen. Allereerst sterkte!
Mij lijkt het ook te veel om met twee exen omgangsregelingen te hebben. Mijn kinderen vinden één soms al veel, hoeveel ze ook van hun vader houden en hoe graag ze ook bij hem zijn. Het is toch steeds omschakelen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze elkaar wél willen blijven zien. Kunnen jullie niet met elkaar om de tafel gaan zitten? Ik vind het met een niet-biologische vader toch net iets anders dan. Een biologische vader 'moet' je zien. Een niet-biologische vader 'mag' je zien. Daarom kan je kind van negen er waarschijnlijk best wat zinnigs over zeggen, omdat er ook echt een keuze ís. Ik zou geloof ik wel voorgeprekken houden met kind alleen en met ex alleen om te kijken waar de overlap ligt zodat je niet voor pijnlijke verrassingen komt te staan.
Groet, Jo Hanna

'lichte afspraken'

Ik zou proberen om 'lichte afspraken' te maken. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Maar geen officiele regeling, maar meer dat ze hem mogen bellen als ze hem willen zien. Of andersom. En dan kijken hoe het loopt. Alle kans nl dat ieder na verloop van tijd toch zijn eigen weg vindt.

Ook ik heb iets dergelijks meegemaakt. De mening van de kinderen is niet gevraagd, tweede ex gaf duidelijk aan dat hij 'los van mij niets met de kinderen had.' Ik had het willen doen zoals ik hierboven beschreef. Om het voor de kinderen gemakkelijker te maken. Maar hij wilde niet en dan houdt het gewoon op.

Het overbrengen van de boodschap was minder zwaar dan gedacht omdat de kinderen anders reageerden dan gedacht. Natuurlijk vonden ze het niet leuk. Ze hebben nog twee weken om hem getreurd, maar daarna was het over.

Snuggle's

Snuggle's

21-03-2012 om 15:22

Afspraken

Natuurlijk wil ik de kinderen niet losrukken van hem. Maar nog een omgangsregeling lijkt me teveel voor dochter. Misschien een vaste middag ofzo?
Ik weet al dat vriend juist zoveel als maar mogelijk is voor dochter wil blijven zorgen/haar wil zien. En ik vind ook dat hij daar recht op heeft, maar ja.

Praktisch weet ik nog helemaal niks. Ook qua oppas zal dat dus anders worden. Misschien moet ik wel ander werk zoeken. Ik werk nu onregelmatig en misschien kan ik daar meer vastigheid in krijgen maar dat weet ik allemaal dus nog niet. Heb deze baan nog maar net met een halfjaar contract wat wel al is toegezegd dat het wordt omgezet naar een vast contract over drie maanden. Maar al te veel eisen kan ik dus niet stellen.

En op zoek naar een huis, ook dat nog. We waren bij hem ingetrokken.

Pfff nooit meer een man.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-03-2012 om 20:15

Snuggle's

Is het een idee dat zij een middag in de week na school naar hem toe gaat en dan bij hem eet? Ze kunnen natuurlijk afentoe iets leuks gaan doen als ze er beide zin in hebben, en wellicht kan hij een soort vaste oppas worden? Geeft jou straks ook wat meer ruimte als je weer alleen woont.

Sterkte hoor, en probeer dat schaamtegevoel buiten de deur te zetten, blijkbaar is dit nu de juiste oplossing voor je situatie.

Vic

Vic

21-03-2012 om 22:18

Vervelend

Ik kan me herinneren dat ik me destijds ook schaamde dat het 'weer niet gelukt' was, maar daar moet je je overheen zetten. Je probeert iets, en dat mislukt. En dat is heel jammer, vreselijk rot, maar je kun in je eentje geen relatie hebben dus als de andere partij er dan mee wil stoppen (maak ik op uit je woorden) kun je niets anders dan je erbij neerleggen.
De suggestie om hem als 'gastouder' in te zetten, vind ik nog niet eens zo'n slechte. Zo kan je dochter hem toch blijven zien, en is het toch een stuk 'losser' dan nu.
Belangrijkste punten zijn overigens net als bij een 'eerste scheiding' werk en woning. Weet je al wat je voor mogelijkheden hebt om ergens te wonen?

Snuggle's

Snuggle's

22-03-2012 om 00:03

Praktisch

Nee ik heb nog geen idee hoe ik het ga doen met een woning. We wonen nog geen jaar in zijn huis. Al die tijd had ik mijn huis gehouden omdat ik het zo'n stap vond om dat op te geven na de moeite die ik ervoor had gedaan om het te krijgen na m'n eerste scheiding.

Maar goed, met je zelf zielig vinden schiet je niks op dus ik zal m'n schouders er weer onder moeten gaan zetten en in een 'doe modus' moeten komen.

Huurhuis vinden zal zeer moeilijk worden. Ik heb al gekeken naar koopwoningen. Er staat toevallig een zeer betaalbaar huis te koop wat ik zou kunnen financieren. Tenminste als ze nog steeds met intentie verklaringen werken, anders kan dat sowieso pas na juni. En ik vind het ook wel eng om een huis te kopen in deze tijd.

Ik zal met vriend gaan praten over wat zijn ideeën zijn om dochter te zien, en tzt dochter erin betrekken. Ze weet het nog niet.

Moet het zelf misschien ook even wat meer laten zakken. Heb nog steeds de hoop dat het een nachtmerrie is.

mirreke

mirreke

22-03-2012 om 13:06

Hmm nu huis kopen juist niet onslim!

Kom nou effe snel in die doe-modus. Dit soort dingen kun je navragen. Via een informatief telefoontje naar een hypotheekverstrekker. Kan ik op intentieverklaring hypotheek krijgen?
Eerlijk gezegd zou ik wel willen wachten tot het idd een vast contract is. Maar wel n goede kans dat je goed kunt onderhandelen, en het fijne is dat je nu een aflossingsmodel zult krijgen, zodat je je huis ook meteen echt aflost.
Ik neem aan dat je nu na drie maanden een functioneringsgesprek hebt gehad? Ook fijn dat je jongste nog onder de 12 is, zodat je nog een poos van de eenouderkorting kunt genieten.
Wat ontzettend jammer dat je eigenlijk pas net van je oude eigen huis af bent. Idd, dat zou ik nooit meer opgeven.
Wat je ook doet, stort nog even niet in! Eerst dat vaste contract in de wacht slepen, is erg belangrijk ook voor je nieuwe huis. Schrijf je wel alvast in als woningzoekende, dan heb je iig al een stap gezet.
Toch, onderschat niet hoeveel band kinderen kunnen hebben met een weliswaar niet-ouder, maar toch verzorgende volwassenen. Toevallig bij vriendje van mijn zoon, hij blijft keihard volhouden dat de ex van zijn moeder, dus dus niet zijn echte vader is, toch echt zijn papa is.
Ik zou er wel een soort vaste afspraak voor inbouwen. Kan hij haar niet elke week naar sport of muziek oid brengen of zo? Of haar uit school halen, samen eten, en dan door naar jou. Zeker als hij al van kleins af aan voor haar zorgt is het voor haar gewoon een vaste persoon in haar leven.
Maar balen hoor, wat een klap zal het zijn. (En wat een l*llo, eerlijk gezegd...)

dalire

dalire

25-03-2012 om 13:29

Herkenbaar, zit in zelfde schuitje!

Snuggle's ik zit momenteel precies hetzelfde. Woonde ook samen, maar hij is vorige week vertrokken, dus ook nog heel erg vers. Bij ons waren het externe factoren, hij kreeg zijn eigen kinderen nauwelijks meer te zien. Hij hoopt door bij ons weg te gaan, hij ze wel weer te zien krijgt.

Mijn kinderen zijn een puber en net volwassene en willen hem niet meer zien. Dus jouw probleem heb ik niet, ik zou wat eerder is gezegd, kijken of hij eventueel een deel wil blijven oppassen. En anders kijken hoe het zich verloopt, kijken of dochter of ex vriend initiatief neemt. Dan kun je altijd nog beslissingen nemen!

Heel veel sterkte in deze ontzettend moeilijke tijd!

amk

amk

25-03-2012 om 21:00

2e huwelijken/relaties

sneuvelen relatief vaker dan 1e. Maar aan de andere kant heb je dan wel de moed gehad om de gok toch te wagen en een gelukkige tijd te hebben.

Zelf woonde ik dan niet samen maar ook na 2 jaar weer een relatiebreuk. Maar ik had die 2 jaar niet willen missen. Veel andere dingen gedaan, nieuwe dingen geleerd.

Ik vind het deze keer veel zwaarder als de eerste keer. Deze relatie was ik heel bewust aangegaan. De vorige was ik ingerold. Iets dat denk ik bij jullie ook het geval zal zijn.

Het is geen schande om weer uitelkaar te gaan.

dalire

dalire

27-03-2012 om 18:57

Amk

Wat je zegt amk, ik ben ook deze relatie bewuster aangegaan. Samen hadden we het er zo vaak over gehad om dit tot een succes te maken, samen oud te worden.
Het heeft helaas niet zo mogen zijn, tegen zijn ex was niet op te boxen en hij miste zijn kinderen enorm.

Ik vind het heel erg, maar weet dat ik er alles aan gedaan heb en het niet heb kunnen voorkomen. Verdriet zal wel weer slijten, maar heeft tijd nodig.

Verder moet ik er niet aan denken om later weer een relatie aan te gaan. Weer alles opnieuw ontdekken en beleven, dat wilde ik juist niet meer...

Vic

Vic

27-03-2012 om 22:03

Dalire

Waarom zijn jullie niet gaan latten?

Snuggle's

Snuggle's

27-03-2012 om 22:47

Zonde

Het klinkt bij jullie wel erg zonde, zo door factoren van buiten af. Lijkt me erg moeilijk.

Mijn eerste scheiding was op mijn initiatief. Vond ik ook erg moeilijk maar op een heel andere manier.
Ik zag deze breuk niet aankomen en merk nu dat ik nooit eerder liefdeverdriet heb gehad. Ik schrik van het heftige verdriet wat ik voel, bijna als rouwen, hoe dramatisch dat ook klinkt.

dalire

dalire

28-03-2012 om 12:59

Vic en snuggle's

Latten is helaas niet echt een optie, hij heeft geen geld, geen spullen en is weer bij zijn ouders gaan wonen. Verder dacht hij ook niet dat dat de oplossing zou zijn, want dan zou zijn ex alsnog de boel blijven saboteren denkt hij. Ook vond hij dat niet eerlijk tegenover zijn kinderen, hoe krom dat misschien ook klinkt.

Snuggle's, ook ik heb nog nooit echt liefdesverdriet gehad, merk ik nu. Ook mijn scheiding was op mijn intitiatief en daar heb ik geen traan om gelaten. Ik ben nog steeds heel goed bevriend met mijn ex man, we waren gewoon broer en zus en ik wilde meer in het leven. Gelukkig dat wij nog steeds zo goed met elkaar om kunnen gaan.

Dit verdriet lijkt idd wel rouw...
Zaterdag heeft hij zijn spullen opgehaald en nu krijg ik gelukkig wat rust, ook in mijn hoofd. Ik probeer nu mijn leven weer op te pakken, want die stond de afgelopen bijna twee weken gewoon stil, heel raar hoe dat ineens loopt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.