Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

"vrij weekend"

Lekker is dat, heb ik mijn vrije weekend (1x in de twee weken), belt iedereen me op om hun "kinderdingen" op te lossen. Potverdorie, de afgelopen paar maanden heb ik al steeds deze weekenden opgeofferd voor kinderfeestjes, sport, familiedingn e.d. en nou ben ik het zat. Iedereen gaat "leuke dingen doen" dus wordt ik gebeld om hun probleempjes even op te lossen. Nee zeggen gaat bijna niet want ik heb toch niets te doen. (Ja, ik weet dat het volkomen legaal is om dat wel te zeggen, maar op een of andere manier als je dan toch al daarmee in de weer bent kun je ook wel een ander kind ook meenemen ofzo. Sorry treed even niet in detail)
Bah, zo wordt er wel grof misbruik van mij gemaakt.
Ik weet, ik kies er zelf voor, maar moest het even kwijt.

Gr. Poezie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oefen voor de spiegel

... het uitspreken van de volgende zin
"Nee, sorry, dat zal niet gaan, ik heb andere plannen"

Dat die plannen neerkomen op een afspraak met je bank, een fijne film en een glas-van-iets hoef je niemand te vertellen.

Groeten,

Temet

Smurf

Smurf

14-12-2008 om 08:22

Dus...

Omdat je omgeving vindt dat je niets te doen hebt in je vrije weekenden moet je maar op hun kinderen passen?
Per direct nee gaan leren zeggen, vind het erg brutaal en onbeschoft van die mensen.
Jij bepaalt hoe jij je tijd opvult. Desnoods neem je alleen de telefoon op als het om je eigen kinderen gaat. Maar laat je niet zo voor andermans karretje spannen.
Kom op voor jezelf en zeg (of mail) dat je in je vrije weekenden niet meer beschikbaar bent. Die mensen blijven vragen omdat jij ja zegt, en je zal best scheve gezichten krijgen bij de eerste nee, maar jij hebt recht op je eigen leven hoor.

Prulletje

Prulletje

14-12-2008 om 14:18

Goed bedoeld?

Is het niet gewoon goed bedoeld? Poezie zit zonder kinderen, is misschien eenzaam. Laten we ervoor zorgen dat ze niet alleen is en wat te doen heeft?

Prulletje

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-12-2008 om 15:29

Hmm

om nou te gaan verkondigen dat je vanaf nu niet meer beschikbaar bent lijkt me wat veel van het goede. Maar afzeggen op het moment dat je liever iets anders doet of alleen wilt zijn is wel belangrijk. En misschien is dat makkelijker met een 'smoes'. Ik kan me voorstellen dat je die weekenden ook nodig hebt om bij te tanken, dus zorg goed voor jezelf!

MRI

MRI

14-12-2008 om 20:58

Niet doen

Ik plan nooit kinderdingen in mijn 'vrije weekend'. Ik heb veel te hard te tijd voor mezelf nodig. Aso? Ja misschien maar anders ben ik weer ziek als mijn kind er is dus...
Goed, ik heb het argument van mijn ziekte maar ik zou echt gewoon dingen voor jezelf plannen Poezie en je daaraan houden.

MR

Lynna

Lynna

14-12-2008 om 22:00

Nee zeggen

Die ene middag en avond dat de kinderen bij hun vader zijn heb ik zelf ook veel te hard nodig om lekker met een boek op de bank te zitten, glaasje drinken erbij, verwarming omhoog en een fijn muziekje erbij. Sociale dingen plan ik dan bij voorkeur niet, zelfs niet als het alleen voor mezelf is.

Kinderen van anderen zou ik dan al helemaal niet willen opvangen! Nee zeggen dus, zeg inderdaad gewoon dat je niet kunt (want je hebt een luierafspraak met je zelf....).

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.