Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

zonnestraal

zonnestraal

20-05-2013 om 15:45

Wat kost een compleet inventaris ongeveer

Ik lig in echtscheiding en besloten is dat ik alles achterlaat en daarvoor in de plaats een bedrag wordt vrijgemaakt zodat ik een nieuw inventaris kan aanschaffen.

Via google ben ik al aan het zoeken gegaan maar kom dan op sites terecht die ik niet bedoel.

Het gaat dus om een compleet inventaris van gasfornuis, bankstel, kasten tot bij wijze van spreken keukenkruiden.
Deels zal ik nieuwe artikelen aanschaffen (denk aan bank, wasmachine, koelkast, gasfornuis), deels krijg ik van vrienden wat (bed heb ik gekregen, matras/dekbedden bv niet) en deels zal ik uiteraard zo goedkoop mogelijk dingen te pakken proberen te krijgen (denk aan tv, glaswerk/borden/bestek e.d.)

Kan iemand mij een indicatie geven wat ik ongeveer kwijt zou zijn? Ik snap dat het lastig bepalen is, ben ook niet op zoek naar een indicatie tot achter de komma maar wil weten of ik bv aan 5000-7000-10.000 euro moet denken of aan meer of minder.
niet alles hoeft dus uit krijgertjes of kringloop/marktplaatsartikelen te bestaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Op een rijtje zetten..

...wat je allemaal nodig denkt te hebben en en dan online prijzen erbij zoeken? Volgens scheelt het van persoon tot persoon, ook wat 'normaal' 'is'.

Een richtlijn

Het hangt van van alles af. Maar als je een idee wilt zou je kunnen kijken naar richtlijnen voor het verstrekken van bedragen uit de bijzondere bijstand. Dit zijn richtlijnen die in Amsterdam gehanteerd worden: www.werkvoorschriftenwwb.nl - dan naar hoofdstuk 9 (bijzondere bijstand) paragraaf 9.9.1, en dan klikken op de link naar de prijslijst (om onduidelijke redenen kan ik de link zelf niet kopieëren).

Groeten,

Temet

Vorig jaar

Heb ik precies dezelfde vraag hier gesteld. Ik ging van een veel te bescheiden bedrag uit. Uiteindelijk ben ik bijna 6000? kwijt geweest voor alles (voornamelijk Ikea, veel brocante, paar krijgertjes). De nieuwe koelkast wasmachine etc.. hebben me 1600? gekost.
Sini

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

zonnestraal

zonnestraal

20-05-2013 om 21:49

Super

hier heb ik heel veel aan.
Serra: het inventaris staat op schrift, ik vond het alleen wat veel werk (12 aviertjes) om dat allemaal online op te zoeken, maar wat moet dat moet

Temet: super die link, ik zal deze hier even neerzetten, wie weet heeft een ander er iets aan:
http://www.werkvoorschriftenwwb.nl/werkvoorschriftenwwb-tabel-h09

Sini: dank je wel voor het noemen van het bedrag. Zo kom ik vast tot een redelijk gemiddelde en wat ik overhoud kan uiteraard weer gedeeld door twee terug op de rekeningen.

Let wel op hoor

Mijn zus is een paar jaar geleden vertrokken bij haar overspelige echtgenoot toen ze terugkwam van een paar dagen cursus en de nieuwe, inmiddels zwangere vriendin van manlief in haar bed vond. Alles was voor haar 'besmet', ze wilde niets meer hebben.
Toen haar nieuwe flatje moest worden ingericht, ging het niet alleen om de grote spullen, maar ook om een haakje voor de handdoek in de wc, een spiegel in de slaapkamer, wasknijpers, pollepels, dat soort kleine dingetjes. Bij elkaar kosten die een hoop geld, al koop je ze bij Ikea.
Kijk ook eens naar je inboedelverzekering. Voor hoeveel ben je verzekerd? Als de boel zou afbranden zou je daar een nieuwe inboedel van moeten kunnen kopen.

zonnestraal

zonnestraal

21-05-2013 om 22:30

Stoepkrijt

ja precies, de grote dingen zijn nog redelijk overzichtelijk te begroten, die kleine dingen maken het zo onoverzichtelijk en duur.
Ik zal gewoon een hoger bedrag noemen dan ik nodig denk te hebben en bewaar gewoon bonnen, dan komen we er hopelijk wel uit.
Heb nog geen woning, maar wel een moeder die al de kleine dingen van de inrichting aan het aanschaffen is. Geen woning, maar wel peper, zout en schoonmaakmiddel

Tuinstoel

Tuinstoel

28-05-2013 om 11:47

Ervaring

Realiseer je dat het enorm veel tijd kost om al die meuk aan te schaffen (ik spreek uit ervaring). Ik werd er soms echt schijtziek van. Gisteren nog,....kat heeft een teek...fuck...geen tekentang, ik weet precies waar het ding bij hem ligt.
Goed, even mijn frustratie spuwen. Doe je zelf niet tekort. Waarom moet jij op krijgertjes en afdankertjes zitten? Reken een ruim bedrag, vergeet ook stoffering, linnengoed etc. niet. Ik zou zeggen, zet hoog in...15.000 euro.

groetjes en sterkte Tuinstoel

Krijgertjes en afdankertjes

"Waarom moet jij op krijgertjes en afdankertjes zitten? "

Even de andere kant belichten: de partij die de hele inboedel houdt zit feitelijk ook op tweedehands meubilair.

Groeten,

Temet

zonnestraal

zonnestraal

28-05-2013 om 20:04

Overleg

gehad en voor nu komt er 9500 euro vrij. Daarnaast is er nog wel spaargeld, dus denk dat het nu wel goed komt.

Hetgeen ik achterlaat is overigens nog maar 2 jaar oud, maar de dagwaarde is zo weinig dat ik daarvan geen nieuwe inrichting kan aanschaffen

Bedankt!

Broer

Mijn broer heeft 2 jaar geleden zijn relatie beeindigd en had ook eerst het plan 'alles' opnieuw aan te schaffen. Omdat ze al jaren samenwoonden eigenlijk ook weinig nog van 'hem' en 'haar' dus ook bedrag vrijgemaakt (hadden samenwooncontract). Uiteindelijk bleek er tóch nog een heleboel 'dubbel' te zijn. Van dubbele zoutpotten t/m emmers en beddegoed en zelfs een kast en handdoeken en keukengedoe en een koelkast en oude stereo en t.v.
Beetje zonde om dat dan bij 1 persoon te laten en het allemaal nóg een keer aan te schaffen. Omdat ze ook nog wel op 'goede voet' waren heeft ie dat spul toch maar meegenomen. Wel is de inboedel voor 'het oog' hetzelfde gebleven bij haar. Het is dus allemaal extra spul dat ze nog hadden en vernieuwd of van een slaapkamer kwam (zoals t.v.) of uit schuur (koelkast) of van zolder (kast).
Denk dus goed na of je écht alles wil achterlaten of toch kleinigheden wil delen. Bespaart geld tenslotte.
Ook die kleine prut kost geld als je het nieuw koopt.
groeten albana

zonnestraal

zonnestraal

29-05-2013 om 09:54

Klopt hoor

ik neem wel dubbele dingen mee, voor de rest zo op het oog maar 1 kastje, maar ik ben vast dozen aan het sparen want er zijn idd dubbele wat kleinere dingen.

P

P

29-05-2013 om 17:11

Tip

Houdt gratisoptehalen en gratisaftehalen ook in de gaten, zeker als er een bedrag vrijkomt en je geen bonnetjes hoeft te overhandigen. Als je een poosje iets gratis kan gebruiken heb je meer tijd om, als je dat alsnog wil, iets nieuw te kopen in de uitverkoop of met een fikse korting.

zonnestraal

zonnestraal

29-05-2013 om 23:47

Toptip

dank je wel, hele goede tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.