Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Lena

Lena

07-03-2011 om 20:49

Wie heeft een weekendregeling?

Hoi. Onze omstandigheden zijn nogal veranderd. Eerst zat zoon op school vlakbij vader die in de stad woonden. Ik woon vlak buiten de stad en bracht zoon daar naar school. Vader haalde op do en vr zoon uit school en zoon was dan nog een dag in het ewekend daar. Maar nu is mijn ex verhuist naar een dorp een dik half uur rijden verderop, hij heeft geen auto of rijbewijs, en zoon zit bij mij in het dorp op school. Op donderdag van school halen of op vrijdag brengen is voor mijn ex niet meer te doen, met het openbaar vervoer een onmogelijke klus. Dus het moet anders. Je zou kunnen zeggen doordeweeks hier en in het weekend daar. Dan spenderen we ongeveer evenveel tjd met hem (als je mijn tijd buiten de schooluren rekent), maar ja, dan zie ik mijn zoon nooit in het weekend! Alle andere regelingen worden door mijn ex overboord gegooid omdat hij vind dat hij zoon veel te weinig ziet. Ik ben benieuwd hoe anderen die bijvoorbeeld ook ver van elkaar vandaan wonen dit hebben opgelost! Bedankt, groetjes, Lena

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zijn keus, zijn probleem

Lena,

Dit is zijn keus en daarom volgens mij zijn probleem. Ik begrijp heel goed dat jij je kind ook in het weekeinde wilt zien en vind het niet reeel dat vader nu ieder weekeinde opeist. Ik zou niets doen, behalve je kind ophalen als vader dat niet kan en zoon de overgebleven tijd wel laten gaan. Als hij bestaande zaken wil wijzigen moet hij het laten wijzigen bij de rechter. Maar voor dat geld kan hij ook zijn rijbewijs halen.

Morgana Fata

Morgana Fata

07-03-2011 om 21:31

Zijn keus

Als het zijn keus is om verder weg te gaan wonen waardoor omgang op de schooldagen onmogelijk wordt, moet hij zelf de consequenties ook maar dragen. Waarom is hij eigenlijk verder weg gaan wonen? Dit was van te voren toch te voorzien. Raar dat hij niet eerst een oplossing heeft bedacht... En betaald hij wel BSO oid, voor de dagen dat hij ze eerst had?

Jo Hanna

Jo Hanna

08-03-2011 om 07:46

Sluit mij aan

Ik sluit mij aan bij de vorige schrijfsters: waarom is dit jou probleem? Waarom voel jij je hiervoor verantwoordelijk? Waarom kan hij het niet oplossen? En als hij dat niet doet, weet je ook genoeg. Of heb jij hem gedwongen om te verhuizen naar dat dorp?
Ik zou nooit akkoord gaan met een regeling waarin alle 'drukke tijd' voor mij is en alle vrije tijd voor ex. Ik wil ook lekker een weekend kunnen lummelen met mijn kinderen of even met ze weg.
Groet, Jo Hanna

Roosje Katoen

Roosje Katoen

08-03-2011 om 10:43

Nee

Hij heeft hier zelf voor gekozen, dus moet hij ook zelf de consequenties dragen. Het kan niet zo zijn dat hij lekker relaxt de weekenden heeft en jij de normale doordeweekse dagen.

Kan hij zoon niet op woensdagmiddag van school halen? Dan heeft hij wat extra tijd om heen en weer te reizen, of hij blijft bij jou in de buurt om iets leuks te doen met zoon.

Lena

Lena

08-03-2011 om 16:18

Keuzes

Hoi. Goh wat een onverwachte reacties voor mij! Ik ben zo gewend aan de eisen van mijn ex dat deze insteek nog niet in mij was opgekomen. Maar goed, even wat tekst en uitleg. Mijn ex moest zijn huis verkopen en kon op het allerlaatste moment nog dit huis krijgen in verweggistan. Hij kan geen huis kopen en is afhankelijk van wat er te huren valt voor weinig geld. Het toeval wil dat zijn andere kind van zijn andere ex (jaja) ook in dat dorp woont. Voor hen is het dus wel handig, voor ons totaal niet. Hij vind dus dat ik er veel meer moeite voor moet doen om te zorgen dat zoon daar meer is, hij wil dan zoon vrijdagmorgen om 7:00 met de trein gaan brengen naar de stad, ik zou hem dan van het station moeten halen en daar 's middags weer heen bregen. Nee dus!Als het 10 min. rijden was ok, maar in de spits de ring op dat is geen doen. Dat hij verhuist is ziet hij totaal niet als reden voor een andere regeling, ik moet dat dan maar oplossen of zo. Mijn voorstel en zoals we het tot nu toe gedaan hebben is de ene week van vrijdag - zondag (ik breng hem heen, hij brengt terug met de trein) en de andere week za-zondag. Dit leidt tot enorme protesten, huilen, drama's etc. bij ex. Ik vond het zelf eigenlijk wel prima. Zoon gaat het liefst het hele weekend. Maar goed, als jullie zeggen: zijn verantwoordelijkheid, welke regeling blijft er dan heel praktisch over? Groetjes, Lena

Lena

Lena

08-03-2011 om 16:20

Woensdagmiddag

Ik heb ook zitten denken om de woensdagmiddag er ergens in te passen, maar niet elke woensdag. En dan inderdaad om iets leuks te doen in de stad zodat ik niet zover hoef te brengen. Groetjes, Lena

Krisha

Krisha

08-03-2011 om 16:58

Ander vervoermiddel/iemand met een rijbewijs

Hoi. De vader van mijn kinderen en ik wonen ongeveer 25 minuten bij elkaar vandaan en onze kinderen gaan naar school in de buurt van hun vader. Mijn kinderen zijn elke week de maandagavond en de dinsdagavond bij mij na school (ze worden opgehaald door een oppasmoeder). Ik breng hen dinsdag- en woensdagochtend naar school (met de auto want te ver bij mij vandaan), maar ook de maandagochtend als zij het weekend bij mij zijn (dat gebeurd om het weekend). De woensdagavond en de donderdagavond zijn mijn kinderen bij hun vader na schooltijd (we worden van school opgehaald door een andere oppasmoeder), dus hij brengt ze elke donderdag- en vrijdagochtend naar school (loopafstand) en dus ook de maandagochtend als de kinderen het weekend bij hem zijn.
Dus een oplossing voor jullie kan zijn:
- iemand (met auto of zo)uit het dorp van jouw ex die jullie zoon op kan halen van/wegbrengen naar school
- een ander vervoermiddel (brommer of zo, geen rijbewijs nodig) voor de vader van jouw zoon.

In mijn geval zou ik ook met grote problemen zitten als ik geen auto zou hebben of zonder oppasmoeder.

Veel succes,
Krisha

Vic

Vic

08-03-2011 om 22:08

Zelf verhuizen?

Is het een beetje leuk dorp waar je ex heen is verhuisd? Anders zou je nog kunnen overwegen om zelf ook daarheen te verhuizen. Wat een zot idee? Beetje wel, maar ik heb het zelf ook gedaan (heb ook zo'n Jan Doedel als ex en het bevalt eigenlijk prima.

Leandra

Leandra

09-03-2011 om 09:07

Vriendjes?

Ik lees heel veel gesleep op vrije middagen.Ook bij Krisha geloof ik. Wat vind je zoon daar zelf van? Mijn oudste van 9 is het liefste gewoon thuis om met vriendjes te spelen.Hij gaat op zaterdag of zondag in de namiddag naar zijn vader (met broertje van 5) naar zijn vader. Op zondag haal ik hen begin van de middag op en op maandag brent ex ze straks naar school. Bij ex wonen geen vriendjes o.i.d en oudste is daar snel verveeld. Ik vind zijn sociale leven ook belangrijk. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kind is en hoe hij er zelf tegenaan kijkt.Bij mijn ex is niet veel te doen, ze zitten alleen met hem op de flat en gaan soms even voetballen. Er zijn geen andere mensen/ kinderen. Maakt ook uit denk ik. Broertje moppert nog niet, maar dat zal ook komen als hij ouder is denk ik.

Groetjes Leandra

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-03-2011 om 13:37

Snap het niet goed

Dus nu gaat zoon de ene week een lang weekend en de andere week een kort weekend? En jij en zoon vinden dat allebei prima, maar ex niet?

Misschien dat hij dan nog om de week die woensdagmiddag kan doen?

Hij zit op zich wel in een lastig parket met twee kinderen bij een andere moeder, maar het gaat te ver om al het regelwerk bij jou te leggen.

Lena

Lena

10-03-2011 om 13:35

Idee

Misschien is de ene week van vrijdag tot zondag en de andere week van zaterdag tot maandag een idee. Dan heb ik wel die zaterdag, en hoeft hij maar eén keer heel vroeg te brengen. Ik heb ontdekt dat hij hem redelijk snel met ov bij mij in de buurt kan krijgen, sneller dan op ht station. Dan moet hij wel om 7:15 met de trein. Het is nog steeds niet veel weekend maar ja. Ik denk er nog even over voor ik het voorstel. Groetjes, Lena

Waarom geen standaard regeling

???????

Dus om de twee weken een weekeinde? Waarom ben jij zo bezig met wat je ex wil? Zou je niet eens beginnen met wat jij en je kind eigenlijk willen? En dan kijken hoe ex daar bij aan kan sluiten? Wil niet zeggen dat je dan geen water meer bij de wijn moet doen, maar dat moet er nu maar een en dat ben jij.

Je zegt dat je ex nergens mee akkoord gaat en zoals ik je bericht lees, heb ik het idee dat jij dan meteen denkt: o jee, dan kan het niet. En dat je er niet bij nadenkt dat jij het net zo goed eens moet zijn dan je ex. Jullie zijn namelijk samen ouder en het is zeker niet zo dat hij dingen eenzijdig kan afwijzen en jij dan maar weer met een neiuw plan moet komen.

Lena

Lena

11-03-2011 om 20:24

Goed

Hoi Emine, ik vind het heel goed dat je dat zo zegt. Ik bedcht me het zelf ook, dat er altijd heel veel aandacht is voor waar hij het wel niet allemaal niet mee eens is, terwijl ik het zelf ook nooit eens ben geweest ben met de regeling.. Zoon ging in het vreleden veel langer naar hem en daar kwam hij vaak veel te moe vandaan en op school ging het ook neit goed. Nu het zo is als nu gaat het veel beter met zoon. Maar wat wel zo is is dat zoon het wel heel erg fijn vind daar iedere week heen te gaan, hij is erg aan zijn vader gehecht en vind hem twee weken niet zien echt heel erg lang. Maar het is zeker wat ik het liefste zou willen. Wat betreft mijn vorige idee, tot de maandag, dat werd gelijk getorpedeerd door mijn vriend (en terecht), ex is nl. heel vaak niet in staat om zoon te brengen om allelrei echte/verzonnen redenen, dus dan zou het er toch weer op neer komen dat ik op maandagmorgen een dik uur moet rijden. Die ik dus niet. Ik heb nu eerst weer een planning gemaakt met de om-en-om weken, lang weekend, kort weekend. Werkt toch het beste, maar ik zal wel weer een hoop mail van mijn ex krijgen tussendoor met wat ik onze zoon wel niet aandoe, en wat ik zijn andere dochter wel niet aandoe want die zit haar broer zo weinig etc etc. Zoon functioneert juist heel prima! Bedankt trouwens allemaal, ik heb daar zoveel aan. Ik ben niet erg assertief en heb in deze toch de mening van anderen nodig om het allemaal duidelijk te zien. Liefs, Lena

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.