Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

ZitStuk

ZitStuk

26-01-2012 om 12:33

Zie er ff geen gat meer in

Vriend en ik hebben in oktober besloten uit elkaar te gaan. We hebben een dochter van 5. We wonen nog onder 1 dak en ik ben naarstig op zoek naar een woning. Koop of huur, beide schiet niet op, of verkocht, of te duur, of men vindt mijn biedingen te laag. Urgentie heb ik nog niet, want het convenant is nog niet af. Ik heb grote vraagtekens bij de opvoedvermogens van mijn ex (een van de punten waardoor het mis is gelopen) en zoals het er nu voorstaat, wil ik dat convenant niet ondertekenen, omdat ik geen volledig vertrouwen heb ik het co-ouderschap. Hij heeft zich de afgelopen 3-4 jaar grotendeels onttrokken als opvoeder en liet mij het grootste deel van de zorg doen. Achteraf bleek dat zijn aversie tegen mij zo groot was, dat alles wat met mij te maken had, bij hem blokkeerde, dus kennelijk ook onze dochter. Lang verhaal, maar ik slaap zo slecht de laatste dagen, want dcohterlief is veel wakker en gillen en boos en dan verdomt mijn ex het van zolder te komen. Pas na een opmerking mijnerzijds komt ie naar beneden, maar dan ben ik er al 4 keer uitgeweest.
De komende week is hij gelukkig bijna niet thuis, dus dan is er wat rust in huis. Maar alles bij elkaar ben ik echt een emotioneel hoopje ellende... ik wil slapen en niet meer piekeren en morgen een huis. Goh, als ik kon toveren!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

26-01-2012 om 12:41

Een man alleen vindt makkelijk elders een slaapplaats.

Kan het zijn dat je dochter van slag is door de situatie bij jou thuis? Zij voelt waarschijnlijk alle onderhuidse spanningen tussen jullie. Kun je niet tijdelijk elders wonen? Een paar maanden bij vrienden met een grote woning, bij je ouders, of wat dan ook? Niet ideaal maar wellicht beter dan gedwongen samenwonen met je ex. Of als je het nog tot pasen zo kan uitzingen, een aantal maanden in een recreatiehuisje?
Eigenlijk vind ik dat je ex beter tijdelijk elders kan bivakkeren, dan kan je dochter voorlopig in haar vertrouwde omgeving blijven. Hij heeft toch zo'n hekel aan jou en je dochter? Nou dan.

+ Brunette +

+ Brunette +

26-01-2012 om 12:42

Recreatiehuisje

Het staat er onduidelijk, ik bedoel dat je van pasen tot oktober in een recreatiehuisje, stacaravan of iets dergelijks zou kunnen trekken. Met dat in het vooruitzicht is de huidige situatie misschien beter vol te houden.

Begin van verandering

'... omdat ik geen volledig vertrouwen heb ik het co-ouderschap. Hij heeft zich de afgelopen 3-4 jaar grotendeels onttrokken als opvoeder en liet mij het grootste deel van de zorg doen.'
Dat zou een begin kunnen zijn van de verandering waar jullie mee te maken krijgen en dat begin kun je nu al doen. Als er sprake is van co-ouderschap (en jij vertrouwt het niet, en hij heeft de afgelopen jaren nog niet alleen voor de kinderen gezorgd), dan zou je op dat punt al een eerste stap kunnen zetten: welke dagen zouden de kinderen naar hem toe gaan? Wellicht kun jij die dagen zelf ergens anders naartoe gaan (caravan, huisje, familie of een kamertje). Jij hebt dan even rust, hij kan wennen aan de zorg alleen voor de kinderen en je kunt toch direct zien hoe het gaat als je weer terug komt. Wellicht kan hij dan beginnen met het te leren en kun jij beginnen met het te vertrouwen (volledig vertrouwen is misschien wat veel gevraagd).

Ik weet niet of je aan een bepaalde streek gebonden bent, maar er zijn op sommige plekken in het land uitstekende woningen te koop tegen relatief lage prijzen (als de banken niet te moeilijk doen). En daar is het over het algemeen ook goed wonen.

Tsjor

Zit stuk

Dank voor jullie reacties. We wonen in omgeving Utrecht en daar is bijna niets betaalbaars te huur. Zeg gerust helemaal niets. Ben nu 3 maanden op zoek naar een woning en afgelopen vrijdag zakte ik echt door mn hoeven, heb de hele dag gehuild.
Mijn ex heeft van begin af aan gezegd dat hij er niet over piekert om tijdelijk uit huis te gaan, af en toe een weekend vindt hij best. Mijn ouders hebben hun vakantiehuisje zelfs aangeboden, maar smoezen te over. Deze week is hij voor zaken het land uit en dan is het een paar dagen heerlijk rustig in huis.
Daar moet ik het dan maar van nemen. Binnenkort ben ik zelf ook een paar weekendjes weg, dus dan kan hij vaderen.

eni65

eni65

31-01-2012 om 00:24

Mijn ex vond ook dat het ZIJN huis was en dat ik maar weg moest met de kinderen. Maar strijk maar eens ergens neer met 2 kinderen. Toen heeft mijn advocaat voorlopige voorzieningen aangevraagd en toen moest hij dus ons huis uit van de rechter. Misschien kan dat ook in jouw geval, vraag het je advocaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.