Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Gerda

Gerda

04-06-2010 om 21:56

Zoon 17 weerstand nieuwe relatie

Hi allemaal,

Twee jaar geleden ben ik gescheiden en al heel snel kwam in mijn liefde tegen. Heerlijk maar ozo lastig ook natuurlijk.
Zoon woont bij vader, naar eigen keuze en ik zie hem 2 a 3 x per week. Meestal kom ik naar hem ivm zijn school en werk en hij niet zo graag in mijn huis is.
Hij weet nu een jaar dat ik een nieuwe vriend heb maar hij wil hem niet leren kennen,
Ik heb al die tijd begrip gehad , hem de ruimte willen geven om aan alles te wennen.
Vandaag heb ik gevraagd of hij het leuk vind dat ik iederen die ik liefheb op mijn verjaardag uitnodig en daar hoor ook mijn vriend bij. Mijn zoon wil hem ook nu nog niet leren kennen. Het zegt, hij of ik en als hij hij is dan wil ik je nooit meer zien. AU!
Ik wil niet kiezen, dan liever een compromise. savonds als hij weg is kan ik mijn vriend uitnodigen en hoezeer ik het ook kan begrijpen, dan mag mijn vriend pas opdraven als de kust veilig is. En dit doen we al een geruime tijd.
Toch wil ik niets forceren bij mijn zoon. Aan de andere kant..ik laat hem ook steeds vrijer, mag steeds een beetje meer vanwege zijn leeftijd, al sta ik er niet altijd achter. Ik vind dus ook ergens wel dat ik zelf ook door mag gaan met het leven op te pakken. Ik zou zo graag zien dat alles samenvalt maarja voor zoon ga ik dus hierin te snel.
Kan het loyaliteit zijn naar zijn vader? Speelt zijn ADD diagnose hierin een rol?
Ik weet niet meer hoe ik er mee om moet gaan behalve te accepteren dan mijn zoon zo op afstand blijft en dat doet zoveel pijn. Al begrijp ik het heel erg goed .
Nu belde hij net met een compromise dat hij wilde komen eten op mn verjaardag en dan wel dat zn vader ook meekomt en ze rond 20 uur weggaan. Ik ga goed om met ex, we eten vaker als gezin,maar toch op mn verjaardag wil ik eigenlijk graag zelf beslissen met wie ik ben. En eigenlijk niet zozeer in de vorm van het oude gezin, wel met zoon.
Toch heb ik ja gezegd, maar ja, dan als ze weggaan en er meer visite komt, en zo ook vriend voel ik me vast toch ook weer verdrietig over deze verdeling.
Dus ik weet gewoon ff niet wat te doen en of ik het wel goed aanpak zo...
Heeft iemand een helder lichtje voor mij op deze zorg?
Dankjewel alvast.
Liefs,
Gerda

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.