Echtscheiding en erna

rosalie3
02-12-2010 om 13:09
Zorgverzekering en co ouderschap
Onze kinderen staan al jaren bij ex op de zorgverzekering.
Nu zijn wij dit jaar gescheiden en naar 2 aparte huizen verhuisd. Vanwege co ouderen staat jongste bij mij ingeschreven en oudste bij ex.
Weet iemand of jongste dan wel gewoon bij ex op de zorgverzekering kan blijven staan omdat ze dus op een ander adres (bij mij) ingeschreven staat?
Ik ben bang als ik de zorgverzekeraar rechtstreeks vraag, ik weer van het kastje naar de muur gestuurd ga worden, er tig tijden mee bezig ben en/of slapende honden wakker maak.

Sancy
02-12-2010 om 19:47
Zoek
de algemene voorwaarden van de zorgverzekeraar eens op, die staan vrijwel altijd online. Daar moet het in staan volgens mij.

rozenstruikje
03-12-2010 om 07:16
Ik dacht van niet
Ik dacht dat je enkel kinderen en volwassenen zoals partners wonende op jouw adres, dus op jouw adres inschreven bij de gemeente, op jouw polis kon laten bijschrijven. Dit om te voorkomen dat je iedereen bij jou op de polis erbij kan laten schrijven.
Hier heeft elke ouder dus 1 kind op de polis erbij.
Rozenstruikje

Rosase
03-12-2010 om 20:03
Hoeft volgens mij niet eens je eigen kind te zijn (of is dat altijd zo?).

cqcq
03-12-2010 om 20:11
Hangt ervan af
Voor de basisverzekering maakt het niet uit. Elke ouder of voogd kan een kind inschrijven, de basisverzekering is altijd gratis voor minderjarigen (en deze hoeft ook niet bij dezelfde maatschappij afgesloten te worden).
Voor de aanvullende verzekering mag ieder verzekeringsmaatschappij eigen voorwaarden stellen. Vaak zijn kinderen ook voor de aanvullende verzekering gratis meeverzekerd, maar stelt de verzekeringsmaatschappij daar wel voorwaarden aan.

rosalie3
05-12-2010 om 23:20
Allen en zonnetje
Bedankt voor jullie moeite om te reageren.
Zonnetje, jouw reaktie is positief voor mij: mijn kinderen zijn nl ook bij VGZ verzekerd.
ik heb VGZ inmiddels toch gemaild en dit voorgelegd; ik kon het nl nergens op hun website vinden.
ik wacht nog op reaktie van VGZ.

Ilse
06-12-2010 om 11:16
Hier ook
Onze zoon staat bij mij ingeschreven als inwonend maar staat bij mijn ex op de zorgverzekering (ook VGZ). Nooit problemen gehad met declaraties e.d.