Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

picobello

picobello

08-10-2012 om 20:52

A.d. en flashbacks

Ik heb sinds ruim 2 jaar een stevige depressie, met medicijnen is de dag redelijk door te komen en heel langzaam lijkt het beter te gaan.
Ik ben een curcus sophrologie aan het volgen, het 1ste jaar is vvoral gericht op jezelf, in harmonie komen met jezelf.
De curcus begint met een "groepssessie"( om de theorie daarna beter te begrijpen).
Maar ik heb al die tijd geprobeert zoveel mogelijk mijn gevoel uitteschakelen en met de curcus is het de bedoeling dat je juist je gevoel leert kennen cq herkennen.
Ik krijg alleen heel erg last van flash backs en nachtmerries.Rare dromen waarin ik bv alleen maar engels spreek of steeds weer aan het verhuizen ben, tanden kwijt raak of weer in 1 van mijn oude huizen woon.Zo bizar.
Ik vind de curcus heel leuk (mocht zelf een curcus uitzoeken van de uitkeringsinstantie) en wil hem graag afmaken maar ik ben ook bang door de reacties die geeft op mijn geest en lichaam. Wie heeft een goede raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-10-2012 om 21:24

Dromen

Sofrologie is toch een soort ontspanningsmethode en gericht op postief denken? Alleen maar goed dus. Als je een tijdlang je gevoel geblokkeert hebt en je gaat weer bezig met je diepere emoties en dingen verwerken dan kan je idd hele rare dromen krijgen. Bepaalde onverwerkte gebeurtenissen en diepere emoties komen dan naar boven dmv rare dromen. Antidepressiva blokkeren ook hevige emoties; ze halen de scherpe randjes af van je gevoelens. Als je ermee stopt kan je ook rare dromen krijgen; je geest verwerkt dan een heleboel zaken die je onbewust geblokkeerd hebt.
Ik zou accepteren dat dit een normaal bijverschijnsel is maar het is wel belangrijk dat je er met iemand over kan praten; of het nu iemand is met kennis van en ervaring met sofrologie of met een andere deskundige. Die dromen betekenen iets en daar moet je wel mee aan de slag. Succes!

Vic

Vic

08-10-2012 om 21:36

Best wel o.t. over dromen

Ik droom ook heel vaak dat mijn tanden uitvallen of dat ik in een vorig huis woon, soms zelfs mijn ouderlijk huis van 30 jaar geleden. Hoe zou dat komen? Apart zeg, dat jij dat ook droomt. Ik gebruik overigens geen antidepressiva.

picobello

picobello

08-10-2012 om 21:59

Vorige woning

ja, bijzonder. het huis is waar ik ruim 15 jaar geleden woonde en in een ander land.Maar ik zie/ droom van een groot engels landhuis, duidelijk uit de vorige eeuw/en.en ik spreek engels, bizar want nu spreek ik hoofdzakelijk frans. raar iets

Dat droom ik ook hoor

Geen depressie hier gelukkig, en dus ook geen ad. Maar ook ik droom regelmatig dat mijn tanden uitvallen, of dat ik verhuizen moet. Dat laatste was bij mij vaak een symptoom van stress, ik haat verhuizen namelijk, en zoals anderen dromen over een examen droomde ik dan dat ik moest verhuizen en er niks was ingepakt.
Een hele droom Engels spreken doe ik ook wel eens, maar zo vreemd is dat dan weer niet, dan komen er mensen uit mijn buitenlandse jaartje in de droom voor, daar moet ik wel Engels mee spreken.

Er is overdag een hoop aan de gang in je hoofd, en dat leidt tot dromen. En die dromen zijn op zichzelf dus ook weer niet zo heel bizar. Met name dromen over uitvallende tanden schijnt heel gebruikelijk te zijn.

Beterschap verder

Temet

Puck

Puck

09-10-2012 om 08:50

Kan ook van de a.d. komen

Ik gebruik sinds 3 jaar A.D. en sinds ik die gebruik droom ik de hele wereld aan elkaar. Heel vaak leuke dromen gelukkig. Volgens mijn psychiater kon het ook heel goed van de A.D. komen.

Amitriptyline

Ik slik, voor zenuwpijn, voor de nacht de laagste dosis Amitriptyline, daarvan droom ik ook heel heftig en nog levendiger dan ik van nature al deed..

Bij navraag kende de neuroloog het verschijnsel niet, maar k lees van meer mensen dat ze bij het gebruik van AD levendiger dromen (ik beleef bizarre dingen ´s nachts ☺☺, ben al eens door een paardenkoets overreden op de grote markt)

koentje

koentje

09-10-2012 om 12:12

Zo heb ik

vorige week eens heerlijk een knallende ruzie gemaakt met mijn ouders (allebei overleden) waarna ik me helemaal opgelucht voelde! (slik geen a.d.)
Ik merk ook altijd in vakanties dat ik meer ga dromen.
Maar de vraag van picobello...
Het lijkt me toch wel goed om door te gaan met die cursus. Kun je extra ondersteuning vragen aan iemand, gewoon om te bespreken wat het met je doet?
Want ik kan me ook wel voorstellen dat je het gevoel hebt dat je je op glad ijs begeeft.

picobello

picobello

09-10-2012 om 20:47

Hulp van leerkracht

zij wil me wel op weg helpen, gisteren het gesprek aangegaan met haar. Ik was toch wat bang dat ze me "gek" zou vinden.

Blij dat er meer mensen zijn die ook rare dromen hebben.
Mijn meisjes willen ook wel eens bij mama in bed slapen maar ik heb al menig maal ze flinke klappen gegeven dus helaas voor hun.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.