Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annika

Annika

17-08-2012 om 16:29

Afplakken lui oog - wanneer?

Zoon van 3 jaar moet 2 uur per dag met een pleister over zijn oog gaan lopen (beide ogen plus afwijking maar scheelt 1 punt, geen bril voorlopig).

Mijn vraag was eigenlijk: wanneer/welk moment van de dag is het handigst? D.w.z., bij welk soort activiteiten en welke niet? Heeft het meer zin op tijden dat hij actief buiten is, of juist als hij achter computerspelletje of tv, boekje, zit.

PRaktische tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

17-08-2012 om 18:22

Hier....

De oogarts gaf bij mijn zoon de voorkeur aan de late middag/vroege avond, als je kind wat moe is. De soort activiteit maakte niet uit. En bel anders even met de behandelaar!

Zou ook even bellen

zoon "moest" ermee TV kijken ivm late sluittijd v d pupil.Zodat ie met die pupil alles goed meost volgen.
Maar op t KDV komen sommigen smorgens met een pleister en anderen krijgen m in de late middag.

Annika

Annika

17-08-2012 om 19:26

Gevraagd maar

.. het maakte niet uit volgens de behandelaar. Heb echter van een kennis wel eens gehoord dat ze haar kind juist onder pleistertijd op de spelcomputer liet spelen...

Vandaar dat ik het hier ook even vraag. Kan me voorstellen dat het oog anders werkt bij buitenspelen dan als het ingespannen op korte afstand bezig is (boeken lezen, alleen doet hij dat nog niet (-; )

Merel

Merel

17-08-2012 om 19:44

In ieder geval

Mijn zoon was iets jonger toen ik moest gaan afplakken. Ik lette erop dat het niet op een moment was dat hij moe was (moest natuurlijk niet in slaap vallen met de pleister op, dan heeft het geen zin) en ik moest wel een beetje in zijn buurt zijn, i.v.m het eraf trekken (dat probeerde hij n.l. nog wel eens)

Aagje Helderder

Aagje Helderder

17-08-2012 om 23:44

Hier

deden we het doorgaans gewoon meteen aan het begin van de dag, dan was het maar klaar. Bovendien was kind dan heel actief en dat leek ons ook wel gunstig. Orthoptist kon zich er goed in vinden. Vast ritueel was het uitzoeken van de pleister (keuze uit drie of vier in een doosje), dat ik deed alsof ik het verkeerde oog zou 'dichtplakken' en kon kind me vertellen welk oog het echt moest zijn en dat kind de pleister er zelf aftrok als de tijd er op zat (klinkt erger dan het is, ging heel erg goed). Hier werd de pleister heel erg geaccepteerd, pas toen kind n jaar of 9 was werd t moeilijk.
Aagje

Vic

Vic

18-08-2012 om 14:15

Hoefde maar 1,5 jaar

Mijn oudste heeft ook een lui oog gehad en vanaf ca. 3,5 jaar moesten we gaan afplakken. In eerste instantie een uur of 8 per dag en later werd dat afgebouwd. Na 1,5 jaar was ze 'genezen' en had ze alleen nog maar een bril nodig. De orthoptiste vertelde dat dat wel heel snel was, meestal duurt het langer. Nu heb ik wel het idee dat wij consequenter waren dan anderen die ik ken, ook op zon- en feestdagen hebben we gewoon geplakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.