Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

19-07-2011 om 22:16

Aft/ontsteking, huisarts?

Op de valreep, dus ik hoop dat er nog iemand kan reageren voor morgenochtend. Jongste is afgelopen weekend op haar gezicht gevallen. Haar tandvlees was een beetje gescheurd, maar dat is alweer heel. Het lijkt ook alsof ze flink op haar lip heeft gebeten (aan de binnenkant), want ze heeft daar een soort witte blaar zitten en het is wat rood opgezwollen. Ze klaagt over pijn. Ik vermoed dat het een soort aft is, en had eigenlijk verwacht dat het nu wel over zou zijn.
Is dit iets voor de huisarts, of gaat het vanzelf over? Ze gaat vrijdag op vakantie met haar vader, dus het heeft wel een beetje 'spoed'.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mik

mik

19-07-2011 om 22:29

Ook eens gehad

toen ik klein was (bij mij kwam het doordat ik heel hard op de binnekant van mijn wang had gebeten). Het doet inderdaad behoorlijk zeer, maar gaat vanzelf weer over. Ik denk niet dat de huisarts er iets aan kan doen

mik

mik

20-07-2011 om 06:58

Nog een tip

spoelen met afgekoelde kamillethee of water met een aantal druppels kamillison schijnt te verzachten

Dentinox

Aanstippen met dentinox, dat spul dat je kan gebruiken bij doorkomende tanden bij kinderen. Verdooft een beetje. Verder genezen aften meestal vanzelf, maar wel traag, kan wel ruim een week pijnlijk zijn.

Vic

Vic

20-07-2011 om 21:13

Het zit haar niet mee ;-(

Vanmorgen was haar lip gelukkig een stuk minder rood. Er zit nog wel een witte blaas op, maar het doet geen pijn meer. Helaas hadden we vanavond wel twee andere dramaatjes. Een van haar (melk-) tanden is door de val een stuk losser gaan zitten, en die was vanavond zo gedraaid dat hij ging bloeden. Hij zit nog te vast om eruit te gaan, maar het was wel even pielen om hem weer terug op zijn plaats te krijgen. Toen ze eindelijk weer rustig was en we haar pyjama aan gingen doen, zag ik een teek op haar buik. Pffff, gelukkig heb ik al jaren een tekentang in huis dus die kreeg ook nog eens nut.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.