Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

alleen

alleen

24-05-2012 om 21:36

Afvallen

Wie heeft in de sportschool wel eens meegedaan aan het afvallen, dwz voedingsadvies en sporten, zoals spinning, zumba etc. en wie is het goed bevallen.

Ik weet zelf dat ik moet afvallen, maar ik weet ook dat ik geen doorzetter ben. Ik zit de hele dag achter de computer en krijg weinig beweging.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

24-05-2012 om 23:14

Doe jezelf een lol

en zoek iets waar je warm voor loopt! Als je jezelf naar iets moet slepen wat je niet echt leuk vindt, dan hou je dat met heel veel volharding misschien 6 maanden vol voor je allerlei excuses vindt.

Dus maak het leuk door iets minder leuks samen met een vriendin te doen, of vindt iets wat je echt leuk vindt, zodat je geen doorzetter hoeft te zijn.

Ik ben begonnen met boksoefeningen. Het is super aggressief, en voor ik het weet zit ik onder het zweet, en ik vind het gewoon echt leuk! Makkelijk vol te houden dus. Wat voor soort dingen vind jij leuk, behalve computers?

Nieuwe gewoontes

Aanleren, stuk voor stuk. Bijvoorbeeld gaan lunchwandelen. Fietsen naar je werk of lopen. Niet wachten tot je 10 opdrachten bij de centrale printer hebt maar na elke opdracht even ophalen. Lunchen in de kantine, maar 1x in de week soep of een snack bij je brood nemen. Zelf lekkere lunchtrommel maken de avond van te voren of 's morgens. Tomaatjes en mandarijnen mee naar je werk. Boodschappen doen met de fiets. Minder suiker of melk in je koffie of thee. Lekkere kruidenthee meenemen naar je werk.
Boodschappen doen volgens een lijst en niet vlak voor je nog moet eten.
Aansluiten bij een wandelgroepje op zaterdag.

Oudste

Onze oudste heeft dat gedaan, maar die deed daarvoor al spinning en nog wat dingen bij de sportschool. Ze sport dus omdat ze het 'leuk' vind. Dat afvallen, dat die mogelijkheid geboden werd kwam pas later erbij, ze boden haar dat aan omdat het een 'introductie' was. En zij wilde wel een paar kilootjes kwijt (Vooral wintervet), die kilo's is ze allang kwijt, maar ze sport nog steeds, en bij tijd en wijle pakt ze ook haar dieet weer op. En dan vooral de 'gewoontes' van dat dieet.
Zij kreeg een dieet op 'maat' dus afgestemt op haar leefpatroon, omdat zij juist héél veel beweegt (veel fietst) kreeg zij een dieet dat uit veel meer 'eten' bestond dan wat ze daarvoor at. Ze at dus eigenlijk te weinig tijdens de maaltijden...waardoor ze honger kreeg tussendoor en ging snoepen/snacken. En ze kreeg tips voor gezonde tussendoortjes, die in haar leefpatroon passen (dus op school iets dat je mee kan nemen). Die grotere maaltijden eet ze nog steeds, ze eet nu 2 keer zoveel brood en fruit als eerder. En doet het er goed op, blijft ook op gewicht en daardoor snoept ze veel minder tussendoor.
Maar als je écht wilt afvallen en niet een paar kilootjes zoals dochter, denk ik dat je hele leefpatroon op de kop moet en ik weet niet of je zelf dit gesport kan volhouden. Voor oudste was dat sporten het probleem niet. Dat deed ze al en nu nog steeds. Dus niet voor het evt. afslanken, maar gewoon voor de lol.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.