Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fleur

Fleur

31-05-2011 om 16:41

Afvallen+interesse

Aangezien ik afgelopen maandag maar weer eens een nieuwe poging heb ondernomen om redelijk wat 25+ kilo af te vallen,vroeg ik me af of er meer mensen bezig zijn/ware/willen beginnen om elkaar een beetje online ondersteuning te kunnen geven?

Ik hoor het graag,groet Fleur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Floortje

Floortje

06-06-2011 om 21:17

Even hier niet gelezen

Nu staan er al heel veel berichtjes.
Ik wil er ook maar een paar kilo af, geen idee hoeveel eigenlijk (weegschaal moet nieuwe batterijen, geweldig excuus !), maar ik wil vooral eigenlijk dat ik me lekkerder in m'n vel VOEL. Dus ietsjes minder buik ofzo.

Ik zou graag het snoepen willen laten, heb al gezocht naar tips, maar als je googlet zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik zit nu zwaar in de pms, kan wel alles eten wat los en vast zit, maar ik wil toch al enigszins beginnen.

Oh ja, nog een vraag, is het alleen de bedoeling dat we schrijven als we iets kwijt zijn van gewicht of juist niet. Of kun je ook schrijven als die gevulde koeken in de kast je toelachen en je er van af wil blijven, maar 't lukt niet. Of als je dat pak al achter de kiezen hebt en je baalt van jezelf.

In elk geval ga ik hier elke dag kijken, zodat ik niet 'vergeet' dat ik bezig ben met minderen.

Iedereen succes!

Valkyre

Valkyre

06-06-2011 om 23:54

Ik weet niet

wat officieel de bedoeling is, maar ik weet wel dat het mij erg helpt zo af en toe een eetbui van me af te schrijven. Eten is voor mij nauw verbonden met m'n gevoelens, dus als ik die gevoelens even kan luchten kan dat helpen een eetbui te voorkomen. Dus wat mij betreft: gewoon schrijven als je er behoefte aan hebt. Wat vinden jullie?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ze is geweest

Hoi zie dat er weer heel wat bij staat leuk. We gaan elkaar helpen hoor...
ik heb gisteren een gewicht consulente over de vloer gehad en moet nu voor 5 dgn een voedingsdagboek bijhouden en dan heeft ze voor mij over 2 weken een plan van aanpak klaar liggen. niet dat ze voorschrijft wat ik moet eten. nee me bewust maken van wat ik zou kunnen eten en wat ik bijv fout doe op dit moment. Ik weet dat ik vreselijke snaai momenten heb als ik me alleen of verdrietig voel. en soms denk ik wel ik ben niet compleet zonder zak chips.
Nou we zullen zien maar zelfs na het gesprek werd ik mij al bewust want ik heb ondanks een dip gisteren niks aan geraakt.

En het hier even van je af kunnen schrijven is altijd goed.
ik ga niet beloven dat ik elke week mijn gewicht neerzet weet ook niet of ik dat wil maar elkaar mentaal steunen.

Marianne

Marianne

07-06-2011 om 12:28

Food for thought?

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=carbs-against-cardio
Dit heeft alles met gezondheid, en zijdelings ook met afvallen te maken. Voor jullie is de laatste alinea (over light-producten waarin vet vervangen is door koolhydraten) erg interessant.
Succes allemaal!
Marianne

Moeilijk

Ik ben nu bezig sinds 2 mei en eigenlijk ging het heel lekker, maar deze week heb ik het heel zwaar, ik weet wel waarom, want ik moet ongesteld worden,maar ik kan niet van de kaas afblijven. Snoep laten dat lukt nog wel maar kaas. KAn iemand mij een tip geven dat ik er toch afblijf?

Brianna F

Brianna F

07-06-2011 om 19:19

Even niet

Ik weeg me deze week niet, ben een paar dagen all inclusive geweest en ja hoor, niet echt te veel gegeten, maar wel allemaal verboden dingen.
Morgen weer met frisse moed verder.

Fleur Mas

Fleur Mas

08-06-2011 om 07:01

En hier het eerste resultaat

Na een week (inclusief ongesteld zijn) gelijnd te hebben, ben ik 2.3 kilo kwijt, jihaaaaaaaaaaaaa, ik ben ook nog eens ziek geweest en ongesteld,ik weet niet in welke mate dat effect heeft, maar de eerste 2.3 kilo ben ik toch maar mooi kwijt,gemotiveerd op naar week twee.
Ik heb wel gisteren een fantaatje gedronken en het viel me op dat ik daarna ongelovelijk trek kreeg in zoet,terwijl ik de afgelopen week geen frisdrank heb gedronken en ook die zoetkick niet heb gehad,tips tegen het stukje kaas heb ik niet,behalve (klinkt afgezaagd) neem dan een mandarijntje ofzo iets,nog meer leuke resultaten te melden?

Groetjes van een blije Fleur

Fleur

Fleur

08-06-2011 om 07:04

Lijstje

Fleur 39 jr 115.9 kilo na 1 week 113.6 = - 2.3

dc

dc

08-06-2011 om 12:01

4 kg

sinds de week na de geboorte van mijn dochter (in 7 weken dus). Niet veel, maar ik loop dus veel en heb al het idee dat alles wat strakker gaat zitten, heb nu minder bekkenpijn, dus kan wat meer. Kortom, behalve supermoe, begin ik me weer ietsjes meer mens te voelen.

Maar dat snoepen 's avonds kan ik echt nog niet laten, ik denk dat het komt doordat ik dan zooooo moe ben en baby dan nog niet wil slapen!

Fien

Fien

08-06-2011 om 12:17

Nog geen resultaat

Maar: vandaag ga ik dan toch echt (weer) beginnen. En ik weet dat als ik eenmaal een dag of twee niet snoep dat het me daarna veel minder moeite kost om het vol te houden. Gisteren toch nog chocola en drop gegeten, maar nu is het afgelopen.
Net gesport, morgen weer en vrijdag hopelijk ook weer - dat moet toch werken lijkt me.

Fleur

Fleur

08-06-2011 om 14:05

4 kilo

staat gelijk aan 16 pakjes Croma, en dat is best veel, eraf is eraf en je bent ze toch lekker kwijt

Sancy

Sancy

08-06-2011 om 19:35

Even tussendoor

Want ik heb geen recht van posten in deze draad, ik moet áánkomen
Maar uit oprechte interesse: waarom sluiten jullie je niet aan bij de afvaldraad in gezellig?

Heleen

Heleen

08-06-2011 om 22:17

Mag ik meedoen?

Twee jaar geleden veel afgevallen en laatste half jaar toch weer aangekomen. Ik weeg 70 en mijn streefgewicht is 64.
Wat vinden jullie van een vaste dag om te wegen (en te posten). Net als bij de WW Tussendoor dan alleen maar morele ondersteuning zonder vermelding van gewichtsafname.

Fleur

Fleur

09-06-2011 om 06:44

Ik had al een

lijstje neergezet,maar ben tot nu toe de enige die erop staat, dus ik weet niet hoe het met de welwillendheid om te wegen/bekend maken is,ik persoonlijk had het leuk gevonden om elkaars vorderingen te kunnen zien, groet

dc

dc

09-06-2011 om 08:08

Sancy

Dat staat in de derde post of daar ergens uitgelegd.

dc

dc

09-06-2011 om 08:10

Fleur

Nee, dat doe ik liever niet. Ik ga me namelijk niet elke week wegen. Meer 1 keer per maand. (Veel te bang weer obsessief gedrag te gaan vertonen). De laatste keer woog ik 104kg. Ik ben 1.77 en vrij stevig gebouwd.

Fonneke

Fonneke

09-06-2011 om 09:05

Nu toch begonnen

De afgelopen week heb ik nog niet veel aan een dieet gedaan. Maar nu ben ik dan toch echt begonnen. Gisteren geen koekjes en andere tussendoortjes gehad en alleen maar water en thee gedronken. Als ik dat nu een paar dagen volhoud, ben ik daar zo aan gewend en wordt het weer makkelijker. Een resultaat heb ik dus nog niet. Komt volgende week wel.

Fien

Fien

09-06-2011 om 09:15

Wegen

Ik weeg mee, Fleur. Dat is voor mij een extra stok achter de deur. Vandaag 97,8 kg.
Straks worteltjes kopen, voor de knaagbehoefte. Hopelijk wordt daar geen EHEC op gevonden!

Fien

Fien

09-06-2011 om 09:19

Fonneke

Zijn we op dezelfde dag begonnen. Hier gaat het ook goed (al 1 hele dag). Ik eet overigens wel normaal: 's ochtends 1 boterham, 's middags 1 boterham en kopje soep (lekker hartig), 's avonds gewoon eten (probeer iets minder dan normaal), geen toetje. En een bos wortels dus.

Fonneke

Fonneke

09-06-2011 om 11:53

Fien

Ik eet ook gewoon hoor. Ik probeer wel een beetje minder, maar als ik te weinig eet wordt het te moeilijk om van de koekjes af te blijven.
Ik weeg ook mee. Ik heb die stok achter de deur ook nodig om het langer dan een paar weken vol te houden.
Volgende week wil ik ook weer onder de 100 kg zitten. Vanmorgen woog ik 100,1, dus dat moet toch in elk geval lukken.

Fleur

Fleur

09-06-2011 om 15:45

Knap hoor

Ik wou dat ik dat kon, een hele maand niet op de weegschaal, ik moet mezelf tegenhouden om niet iedere dag te gaan staan,maar met een achtergrondje snap ik het wel, en we gaan voor het daadwerkelijk eraf krijgen toch,en niet om de snelheid,vroeg me trouwens af of je af kichverschijnselen kan krijgen door radicaal de suikers te schrappen, loop al dagen met een koppijn?

succes allemaal weer,groetjes

dc

dc

09-06-2011 om 16:04

Fleur

Ja, van suiker moet je inderdaad afkicken! Even doorbijten dus!!

Maarlen

Maarlen

09-06-2011 om 20:55

Vandaag begonnen

Vandaag de eerste stap gezet van een hopelijk lang vol te houden traject (+35 kg te gaan). Heb me aangemeld bij WW Online en net mijn eerste dagboek ingevuld. Wel geinig eigenlijk zo en ze maken vorderingen visueel en geven tips. Waar ik bij mijn vorige WW-pogingen wel een soort moeite mee had is (schrik niet): de hoeveelheid die je mag (moet) eten, daar ga je bijna vanzelf aan twijfelen (het is nl nogal veel). Als ik dan lees dat Fien 1 boterham eet 's ochtends en 1 's middags, dan lijkt mij dat weer erg weinig (ik eet er 's ochtends 2 en 's middags 4, met mager beleg weliswaar). Is 1 van mijn grootste valkuilen: het geloof in mezelf verliezen, gaan twijfelen en er daardoor op een gegeven moment weer de brui aan geven. Gek he. Of hebben jullie dat ook wel 'ns?

Fien

Fien

10-06-2011 om 08:12

Maarlen

Die twee boterhammen per dag, dat doe ik al heeeel lang. Ook als ik niet lijn. Met verbazing kijk ik naar anderen die er inderdaad 4 wegwerken. Het kost me dus geen enkele moeite. Ik moet gewoon niet hele plakken chocola en zakken chips eten - verder dieet ik nauwelijks.
Overigens heb ik een zittend beroep en puberkinderen, verbruik dus niet zoveel energie op een dag!
Het geloof in mezelf verliezen? Ik weet niet of het dat is bij mij waarom ik soms weer stop. Vaak is het een lang weekend waarin we borrelen, lekker een ijsje, enz en dan is de routine er weer uit. En moet ik weer die 1e stap nemen..

Valkyre

Valkyre

10-06-2011 om 09:00

Nee, niet gek, maarlen

Dat heb ik ook. Het grootste gevecht dat ik moet leveren is niet met de kilo's, maar met mezelf.

In mijn hoofd ben ik nog steeds een dikke dame, met dikke-dames-eetgewoonten (en ik heb maat 42, bij 1.73m, dus dat valt best mee). En dat dikke figuur moet uit m'n hoofd! Ik moet in mijn hoofd een sportieve dame met een gezond eetpatroon worden. Dat gevecht is volgens mij waarom ik steeds weer aankom...
Vandaag 77 kilo (0,4 erbij...). Heb gisteren Grieks gegeten (veel zout), dus misschien houd ik ook wel vocht vast. Maar heb deze week ook twee stukken chocoladetaart gegeten (man was jarig). Dus... Op naar een betere dag! Ik heb vandaag rauwkost, roggebrood en een appel bij me.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

10-06-2011 om 09:01

Oh ja, fleur

Zet mij maar op het lijstje. 77 kg, 1.73m.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

10-06-2011 om 09:20

Verdorie

1 kg erbij. Nooit meer op vakantie dus
Weeg me elke vrijdag, nu dus 71,6. En ik zag al bijna een 6 in beeld komen. Snik.

dc

dc

10-06-2011 om 09:39

Maarlen

Natuurlijk! En vergelijk niet wat je eet met wat anderen eten. De truc is juist te leren luisteren naar je eigen lichaam.

Mijn dietiste vroeger raadde me aan om juist meer boterhammen te eten, om minder lekkere trek tussendoor te hebben. En de truc is langzaam te eten, goed te kauwen, en vooral niet erbij lezen of tv te kijken, maar je echt te concenteren op het eten.

Als ik jou zo hoor, moet je niet al te strak lijnen, maar meer een levenspatroon vinden die bij je past. Als je er "elke keer de brui" aangeeft, dan ben je blijkbaar te streng voor jezelf. Niemand houdt een crashdieet vol!

En ook

de fout in met extraatjes. De maaltijden gaan goed.

Ik was vanmorgen 1.64 en 76 kg zwaar.

Fleur

Fleur

10-06-2011 om 14:08

Lijstje

Fleur 8/6 113.6

Fien 9/6 97.8

Fonneke 9/6 100.1

Valkyre 10/6 77.00

BriannaF 10/6 71.6

Mammarijke 10/6 76.00

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.