Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fleur

Fleur

31-05-2011 om 16:41

Afvallen+interesse

Aangezien ik afgelopen maandag maar weer eens een nieuwe poging heb ondernomen om redelijk wat 25+ kilo af te vallen,vroeg ik me af of er meer mensen bezig zijn/ware/willen beginnen om elkaar een beetje online ondersteuning te kunnen geven?

Ik hoor het graag,groet Fleur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

10-07-2011 om 22:01

Als ik die toch eens ga zien. Ik ben nu al blij dat ik de 6 zie. Hoe lang ben jij Fely?

Brianna

Ik overdrijf niet met mijn verlangen een 5 als eerste te zien: ik ben namelijk 1,59m kort. Heb een zandloperfiguur, slanke taille, behoorlijke boezem (flinke C-cup). Maar helaas ben ik "gezegend" met wat de meeste dames in mijn Indische familie hebben: een rijstbuikje. En die is nu behoorlijk gegroeid sins ik ben gestopt met roken. Ondanks vele sit- en push-ups.

Valkyre

Valkyre

11-07-2011 om 12:10

Brianna

En dansen? Of zwemmen ofzo? Of, weetikveel, klimmen ofzo? Het maakt niet zoveel uit wat je doet, maar het moet wel iets zijn dat je echt leuk vindt...

Ik ben eindelijk weer iets afgevallen: 76.0 vanochtend. Ik ben al heel blij als ik onder de 75 kg kom (1.73 m, maat 42). Als de ergste rollen maar weg zijn. Ik kom van 93 kg, dus ik ben al heel trots Een realistisch streefgewicht voor mij is denk ik tussen de 70 en 75 kg (maat 40/42). Ik heb ook een zandloperfiguur (nogal overdreven).

Nu nog het avondsnacken afleren, en dus vroeger naar bed. Ik weet dat het ongeveer twee weken doorzetten is - in eerste instantie heb ik de hele avond trek, maar als ik volhoud, is het na twee weken ineens over.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

12-07-2011 om 07:46

Valkyre

Klopt hoor, ik was na een paar weken ook van mijn zoetverslaving af. Ik heb nog wel af en toe trek in zoet, maar niet meer zo allesoverheersend.
Zwemmen zou trouwens een optie zijn, moeten ze nog wel een zwembad in de buurt neerzetten
Ik doe wel alles op de fiets, want: geen rijbewijs, dus dat scheelt al wel.
Toch gaan de kiloos hier sneller dan de buikomvang, ik zit nog steeds aan een respectabele 1.08. Oeps. Ik ben 1.64 en weeg nu 67,5

Fleur

Fleur

12-07-2011 om 19:21

Triompf

Voor wie wil mee delen in mijn triomph(?), 9.5 kilo kwijt in 6 weken,ik ben zo trots op mezelf en het gaat zo goed

Brianna F

Brianna F

12-07-2011 om 21:49

Top

Even een kleine waarschuwing want ik wil je trots niet verstoren. Ga je niet te snel, maw te snel afvallen in te korte tijd is niet goed. 1,5 kg per week is echt veel.

Fleur

Fleur

12-07-2011 om 21:54

Dank voor de warning

maar het rare is,dat ik gewoon eet hoor,ik snoep en graai niet meer en heb de cola ingeruild voor water met een smakie,gewoon 2 broodjes ´s morgen,fruitje in de middag en warm eten ´s avonds,maar ipv 4 hamlappen of speklappen neem ik er nu 1,totaal geen honger,maar heb helemaal niet het idee dat ik aan het dieeten ben,dus ben niet aan het crashen,maar vergeet niet hé, er moet wel een 50 (nu 40.5) af en dan gaat het denk ik toch in het begin iets harder dan dat je nog maar een kilootje of 5 tegaan hebt,maar iig bedankt voor de goede zorgen

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 23:02

Goed zeg fleur

Inderdaad, bij meer overgewicht gaat 't in het begin harder. Als je wel fruit/rauwkost oid tussendoor eet houd je je metabolisme goed op gang en val je waarschijnlijk nog net zo hard af trouwens. Raar, maar waar.

Sini, ik kan maar net met m'n vingers om m'n pols, dus ik heb toch wat flinkere botten denk ik. Ook brede schouders. En 67 kilo, pfft. Daar kan ik alleen maar van dromen! Dat woog ik op m'n 17e, en toen was ik echt afgetraind. Niet meer haalbaar dus... En cup D, daar zou ik 't voor doen - ik zweef tussen E en F!

Vandaag bij de bakker gezwicht voor zoete kwarkbroodjes en er drie (DRIE!!) verorberd. Zucht. Ik ga maar gauw naar bed, voor ik 't nog erger maak.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 23:03

Morgen

Ga ik trainen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

13-07-2011 om 22:39

Sini

Hoe vaak per dag eet je? Soms wil het helpen om dezelfde hoeveelheid eten over meerdere eetmomenten te verdelen - dus echt elke twee a drie uur iets eten. Daarmee kun je soms zorgen dat je lijf weer meer verbrandt.

En eventueel wat meer magere eiwitten (gerookte kip, garnalen, magere vis, biefstuk) en iets minder koolhydraten (ik weet niet hoeveel je er eet?) Als je het niet raar vindt, kun je hier eem voorbeeld zetten van wat je zoal eet, misschien dat wij dan iets zien wat je anders zou kunnen doen? Ik vind dat je wel heel weinig calorieen eet, hoor! Zou zeker niet nog minder gaan eten - straks gaat je lijf in de spaarstand. Ben je al bij een dietist geweest? En hoe lang ben jij al aan het dieten?

Je sportregime ziet er heel goed uit, maar train je ook met een hartslagmeter? Een beetje trainer kan je zeggen binnen welke hartslagzone je moet trainen om af te vallen. Vaak werken mensen te hard. De trainer op mijn sportschool zegt altijd "work smarter, not harder." Ik ben aan het sparen voor m'n eigen hartslagmeter!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

14-07-2011 om 08:48

Sinilind

Ik zeg maar wat, maar al die zuivelproducten die jij eet: drinkyoghurt, kwark, bevatten allemaal van nature koolhydraten. Je komt zo al boven de 40 per dag. Ik zorg ervoor dat ik niet meer dan 20 per dag binnenkrijg door in ieder geval geen zuivel te eten en in mijn koffie doe ik sojamelk, dat bevat de helft aan KH.
Hoeveel KH schrijft Dukan voor per dag?

Pluk53

Pluk53

14-07-2011 om 09:17

Spieren?

je lichaam gaat uiteindelijk naar een nieuw evenwicht. Als je gewicht verliest zul je minder energie nodig hebben voor je "dagelijkse bewegen". Zelfde voor je "getraindheid", je beweegt mogelijk soepeler, makkelijker (met minder energiegebruik).
En als je naar je "omvang" kijkt. Is het niet zo dat je "vet" toch vermindert, en je spieren wat groeien? Mogelijk wat meer gerichte (langere) duurtrainingen met je hartritme in het "vetverbrandingsregime"

Brianna F

Brianna F

14-07-2011 om 12:08

Maxy

Wilde ik ook net typen, ik eet de ene dag minder dan 1500 Kcal. de andere dag meer, zodat mijn stofwisseling niet in de spaarstand gaat.
En Sini, het hele idee achter weinig koolhydraten is dat je je calorien tellen los moet laten (moeilijk, weet ik) maar je KH's gaat tellen. Bij max 20 KH per dag gaat je lichaam vet verbranden.

Valkyre

Valkyre

15-07-2011 om 01:28

Poeh

Hard science, dat dieten van jullie! Ik vind het er best goed uitzien hoor, Sini. Maar ik zou inderdaad wat meer afwisselen - zo af en toe wat fruit of rauwkost ipv die drinkyoghurt.

Ik ben zelf afgevallen met het plan van dr Phil - lijkt erg op wat jij doet, Sini. Alleen was ik iets minder streng (en viel toch nog af!) Ik heb sinds mijn puberjaren nooit meer streng gedieet, dus mijn metabolisme is aardig in orde. Bij mij gaat het er meer om het emotionele eten aan te pakken - daar gaat het steeds weer mis.

En vanavond ben ik uit eten geweest - all you can eat sushi. Oei...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fleur

Fleur

15-07-2011 om 07:01

Hier echt bizar

Zat ik op mijn laagst op 106.5,3 dagen geleden,niks anders gedaan en niet aan het (vr)eten geslagen,gister zelfs enorm veel gelopen,meer dan de afgelopen weken , ga ik gisteren op de schaal staan, ben ik 108.1????????????????????????

Enigszins teleurgesteld,maar zich niet uit het veld latende slaan, Fleur

Valkyre

Valkyre

15-07-2011 om 09:34

Fleur

Ik ben standaard 1,5 kilo zwaarder als ik ongesteld moet worden - dan houd ik vocht vast. Zou het zoiets kunnen zijn? Of misschien ook spieren, of iets zouts gegeten waardoor je vocht vasthoudt?

Hoe dan ook, laat je niet uit 't veld slaan, meis. Gewoon rustig doorgaan. Je bent goed bezig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

15-07-2011 om 17:43

Niet goed bezig

Ik ben veeeel te moe om te lijnen, dus ik heb maar even een pauze ingelast. Ik probeer nog steeds veel te lopen, ga trouw elke week naar het zwembad (ook voor ontspanning), maar minder eten lukt me echt niet. Maar goed, mijn baby wordt nu 3 keer per nacht wakker, en bijslapen zit er behalve het weekend niet in, dus is niet echt het beste moment om streng voor mezelf te zijn vind ik. Ik voel me gaaaaaar!

Maar ik blijf meelezen hoor!

Fleur

Fleur

15-07-2011 om 21:02

Ongesteldheid

is het niet,dat duurt nog een week of twee,heb wel andijviestamppot gegeten en ik vond hem wel erg zout,maar kan me niet voorstellen dat het daar door komt, het enige wat ik me kan bedenken is dat ik veel minder water heb gedronken,wel twee liter *ruim* per dag,maar meer koffie dan water,maar hoe dan ook, ik ga gewoon door hoor, ben veel te trots dat ik dit er al af heb,en heb de smaak te pakken, dus ik ben een week teruggezet en ga vol goede moed gewoon verder,
groetjes en succes weer iedereen

Fleur

Fleur

25-07-2011 om 12:11

Yoehoehoeee

Ik weet het veel mensen zijn op vakantie en het draadje is enigszins doodgebloed,maar wilde toch even laten weten dat er nu 10.9 kilo van af is, yoehoehoehoe!

Brianna F

Brianna F

25-07-2011 om 18:29

Gaat goed

Rond het maar af op 11 hoor. Wat voor dieet doe jij?
Ik heb 3 weken stil gestaan, maar nu is er weer 1,2 kg af. In totaal 12,2 kg. Nog 1,6 kg en ik zit aan een gezond BMI.

Valkyre

Valkyre

25-07-2011 om 21:24

Wat goed zeg!

Ik ben intussen in NL op vakantie, dus ik lees mee hoor Wat gaan jullie goed zeg!

Bij mij gaat 't minder - ik was eerst bij schoonfamilie, en nu bij mijn moeder (huizen geruild), waar overal verleidingen liggen. En van sporten komt ook al niks.. Vandaag wel rauwkost ingeslagen trouwens, maar of dat opweegt tegen alle chocola van de afgelopen week... Nou ja, ik probeer de schade binnen de perken te houden en ik begin maandag weer met frisse moed!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maarlen

Maarlen

28-07-2011 om 22:44

Terug van twee weekjes vakantie

En vandaag de draad weer opgepakt. Donderdagochtend is mijn weegochtend, dus vanochtend 'moest' ik de confrontatie aan. Heb op vakantie best vaak lekker gegeten en regelmatig een croissantje bij het ontbijt genomen (de eerste week zelfs elke ochtend) dus ik was erg benieuwd wat de schade zou zijn. Het viel me dus heel erg mee dat er niks bij was gekomen maar wel 1 kg! af (na drie weken vakantie, waarvan twee weken in la douce France). Geeft de burger weer moed, zou ik zeggen. Vanaf vandaag hou ik weer alles online bij, volgende week donderdag weer wegen. Iedereen veel succes en Fleur, jij gaat echt als een speer, goed hoor en ook erg motiverend om door te gaan denk ik zo. Weet je omgeving dat je aan het lijnen bent? (bij mij alleen mijn man) Krijg je al complimentjes toegeworpen? (mijn ervaring is dat dat bij een gewicht van 100+ vaak 10 à 15 kg duurt voordat men er iets van ziet). Ook blijven doorzetten als er een keer wat minder af is he, als ik voor mezelf spreek zijn dat altijd de moeilijkste momenten om vol te houden (vertrouwen verliezen in jezelf en in je lijf).

Brianna F

Brianna F

29-07-2011 om 08:11

Jee

Dat is nog eens leuk thuiskomen. Als je denkt aangekomen te zijn er toch een kilo vanaf te zien. Geeft de burger(es) moed!

Egel

Egel

29-07-2011 om 23:36

Ik ga meedoen

Ik sluit me aan als dat mag.
Ik woog zo'n 3 weken geleden ruim 83 kg en met mijn lengte van 1.65 komt dat op een BMI van zo'n 30. Mijn buik is heel bol, dat is het voornaamste.
5 jaar geleden was ik 75 kg en ik was daar toen zo van geschrokken dat het lukte om 14 af te vallen (met meer bewegen, niet snoepen en minder eten deed ik dat (te) snel, in 5 maanden maximaal). Het lukte lang om 61 à 62 te blijven.
Maar ik ben dus helemaal verkeerd bezig geweest.
Nu weeg ik 81 kg (2 eraf) en eindelijk gemotiveerd.
Eerste doel: onder de 80. Dat gaat vast wel lukken.
Volgende doel: 75 kg, het oude 'dikste' gewicht.
Verder denk ik nog maar even niet.
O, nog een doel is een wat betere conditie. Die is nu echt niet normaal.
Deze week heb ik al veel gefietst (hardlopen kan ik niet, ook niet toen ik slank was).
Succes ook voor jullie!
Groeten, Egel

Valkyre

Valkyre

30-07-2011 om 02:01

Succes egel!

Wat een schattige nick trouwens..

Ik ga morgen naar huis en zie huizenhoog op tegen de confrontatie met de weegschaal. Ben aan de heftige antibiotica ivm een tekenbeet (21 dagen 3x per dag) en daar moet ik wat bij eten om mijn maag te beschermen. Dus om 7u, 15u, en 23u. Op zich niet zo erg (ik probeer het 's avonds bij wat magere yoghurt ofzo te houden), maar ik voel me er niet zo lekker door - en als ik niet lekker ben, dan ga ik... Juist ja. Verder al twee weken omringd door verleidingen, en ik ZIE echt de rollen weer toenemen... Zucht.

Ik durf niet te wegen, vrees ik. Maar als ik niet weeg, kom ik niet meer op 't rechte pad. Hellup!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Egel

Egel

30-07-2011 om 09:20

Afvallen is ingewikkeld

Beste Valkyre (ik hou ook van klassieke muziek dus jouw nick vind ik ook goed!),
Afvallen is gewoon echt ingewikkeld.

Egel

Egel

30-07-2011 om 09:31

Oeps bericht niet af...

...vervolg: en zeker als het ook vaak dat 'emo-eten' is en niet alléén omdat het zo lekker is en je iets te weinig discpline hebt.
Volgens mij ben ik nu voor de tweede keer echt gemotiveerd. Dus dat ik niet alleen minder mollig/dikkig wil zijn, maar dat ik voel dat ik écht bereid ben er wat aan te doen.
En dat ik het vertrouwen heb dat ik dat kan en dat ik sterk genoeg zal zijn. Na al die maanden (jaren inmiddels) dat ik telkens weer zwichtte voor 3 borden van het heerlijke eten dat mijn man altijd kookt, 6 koekjes ipv 1 max 2, even snoep kopen op mijn werk, toch maar even de auto nemen 'omdat ik zo moe ben' (en door dat gedrag eigenlijk steeds vaker moe te worden).
Ik ben wel heel bang dat die serieuze motivatie weer weg gaat en dat ik dan weer denk 'ach het heeft nu toch geen zin meer'.
Want dat is natuurlijk funest. Ook voor jou. Je weet al dat je vrijwel zeker bent aangekomen en als het zichtbaar is, is dat misschien wel 2 of 3 kg minstens, bovenop wat je al te veel vond. Als je nu zonder te veel oordeel toch op de weegschaal gaat staan, je schrijft het op (met datum) en dit is een nieuw beginpunt?
Ook jij veel succes! Groeten Egel

Valkyre

Valkyre

31-07-2011 om 08:36

Over motivatie

Tegen de tijd dat de motivatie op is, moet het gezond en kleine porties eten een gewoonte zijn geworden. Gewoontes (ook goede) zijn hardnekkig.

Ik heb dus de fout gemaakt mijn zorgvuldig opgebouwde goede gewoontes te doorbreken en weer te beginnen met snoepen...

Bedankt voor je bericht, Egel. Dat had ik even nodig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

31-07-2011 om 08:52

Gewogen

78,3 kg

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ook graag meedoen

Ik ben me ook kapot geschrokken van de weegschaal. Ik weeg nu 88 kilo... pfff dat is even zwaar als toen ik 38 weken zwanger was van mijn dochter 3 jaar geleden...

bleeh ik baal er zo van. Nu echt goed aan de slag gaan maar... 2 dagen bezig nu maar hoop zo dat het dit keer gaat lukken!

liefs lisa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.