Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ellen

Ellen

26-01-2011 om 18:43

Al 2,5 week keelpijn, verkouden is dat normaal?

Hallo,

Ik loop al 2,5 week te kwakkelen met mijn gezondheid. Het is begonnen met keelpijn en spierpijn. Ik dacht een griep te gaan krijgen maar de koorts bleef weg. Integendeel: ik heb het iedere keer zo ontzettend koud. Ik ben zelfs met mijn winterjas aan onder een dekbed op de bank gaan liggen en nog werd ik niet warm. En zon ontzettend futloos.
Ik leef al 17 dagen op paracetamol en ibuprofen (is heel slecht, weet ik). Alleen als ik dat ingenomen heb ben ik in staat het hoognodige in huis te doen.

Weet iemand of er een hardnekkig virus rondwaart?

Sorry, ik wilde hier geen klaagzang neerpennen maar ik zoek graag wat erkenning..

Ik ben bijna nooit ziek maar sinds ik in een verpleeghuis ben gaan werken is het "bal".

Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

27-01-2011 om 11:42

Keelontsteking

Ik had vorige week een keelontsteking, ook keelpijn, moe, koud en in het begin spierpijn. Verder niet verkouden, geen hoesten. Toen ik in mijn keel keek (met zaklantaarn) zag ik dat mijn keel en amandel aan 1 kant rood was, met witte dingetjes. Een keelontsteking dus. Duurde bij mij bijna een week, maar bij langer dan een week en geen verbetering zou ik wel even naar de huisarts gaan.

Mijn huisarts zegt

Als je langer dan twee weken zwaar verkouden bent zonder enige verbetering, dat het dan niet meer vanzelf overgaat en dat er dan meer speelt. Dit was toen ik vorig jaar bij hem kwam met naar wat bleek ontstoken holtes en ik snakte naar een kuurtje.

Overigens kwakkelen wij hier ook al weken. Dochter een week griep gehad, zoon zwaar verkouden, andere zoon al een week geen eetlust en bibberig maar valt nog niet om, ik zwaar verkouden en duizelig, man keelontsteking gehad. Was het maar weer lente...

fuut

fuut

27-01-2011 om 20:07

Hardnekkig virus

Volgens mij gaat hier al weken een zeer hardnekkig virus rond, dat soms even weg lijkt, maar dan toch weer terug komt. Man (die bijna nooit ziek is) blijft hoesterig, en met name 's avonds keelpijn. Kinderen hoesten allemaal al weken. Eén heeft er van de HA een antibioticum voor gekregen. Het heeft wel geholpen, maar ze heeft nu toch weer een virus (koorts). Kortom: waarschijnlijk heb jij ook dit vervelende virus onder de leden. Misschien is het wel een afgezwakte griep, die door je lichaam niet effectief wordt bestreden (soms is hoge koorts daarom wel nuttig: je voelt je even ellendig, maar dan is de boel ook opgeruimd). In elk geval veel beterschap toegewenst!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.