Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alpro soja toetje

Nu net heb ik heel bewust een Alpro Soja toetje gegeten om te zien of ik er, net als 2 maanden geleden, weer naar van zou worden. Heb het potje leeg en al gauw voel ik weer dat prikkelende gevoel in m'n mond, keel en tong en voelt het alsof het achterste gedeelte van m'n tong een beetje opzwelt. (Kan ook begin v/d keel zijn) Ik voel me niet zo lekker, beetje duizelig en moe. Heb zodra ik de tinteling voelde, meteen een Zyrtec ingenomen, die ik er expres naastgelegd had.
Ik ben dus niet knock-out gegaan maar is het noodzakelijk om nu de HA een test te laten doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

01-10-2010 om 14:11

Ik zou het wel doen

je kunt maar beter bekend zijn daar met dit probleem. En misschien zit er meer aan vast wat je nu nog niet weet. Er bestaan vaak ook allergische reacties op andere dingen en als jouw reactie zo heftig is.... Kun je het maar beter weten!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-10-2010 om 17:14

Allergie

Ik sluit me bij koentje aan. Overgevoeligheidsreacties moet je serieus nemen. Dus naar de ha en laten testen.
Zelf ben ik ook allergisch voor sojaproducten maar ik reageer niet zo heel erg heftig als jij. Toch heb ik ook altijd Aerius, Zyrtec of een ander histamine in huis en op zak. Succes!

Bastet

Bastet

01-10-2010 om 18:11

Mahaar....

Dit is zonneklaar,wat voegt testen dan toe?
Bastet

Zwelgje

Zwelgje

01-10-2010 om 19:58 Topicstarter

Bastet

Mijn vader was er vorige keer bij en zag dat ik echt niet goed werd. Maakte zich zorgen want hij werkt als verpleegkundige anaestesist en weet dat de reguliere narcosemiddelen soja bevatten (althans, in het zh waar hij werkt). Hem leek het wel noodzakelijk dat als ik bij een volgend 'soja experiment' weer dezelfde verschijnselen kreeg, het even liet bevestigen door de HA. Dan weet ik het, voor het geval ik een keer onder het mes moet.

Bastet

Bastet

02-10-2010 om 12:28

Snap ik

Maar weet je,mijn man wordt hondsberoerd van paracetamol,en slikt dit dus ook niet.Dit melden hoeft niet vergezeld te gaan van een dokterattest ofzo.Mijn ervaring is dat men dit in het zh gewoon van je aanneemt,ook als het proefondervindelijk is.Vandaar mijn opmerking,meer niet..
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.