Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha 1st

Nasha 1st

26-08-2010 om 21:29

Als volslank tiepje zijn er weleens van die berichten [Montignac overleden]

waarvan je denkt hmmm....Want hoe kan het zijn, een dieetgoeroe, zeggend dat we gezonder moeten leven en eten, en dan zelf op 66 jarige leeftijd overlijden...

Dieetgoeroe Montignac (66) overleden ANNEMASSE - De Franse dieetgoeroe Michel Montignac is zondag op 66-jarige leeftijd overleden. Hij is donderdag begraven, aldus Franse media op basis van de gemeente Annemasse, waar Montignac woonde.

Het dieet van Montignac was vooral in de jaren tachtig en negentig zeer populair. Op het hoogtepunt van zijn faam volgden in Nederland meer dan 700.000 mensen zijn dieet. Montignacs boeken verschenen in veertig landen en zeker zestien miljoen exemplaren van Ik ben slank, want ik eet gingen over de toonbank.

Volgens de filosofie van Montignac zijn bepaalde voedingsproducten taboe en andere aan te bevelen. Zo verbiedt Montignac de consumptie van aardappels en suikers. Groenten en graanproducten zijn daarentegen zeer wenselijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

26-08-2010 om 21:42

Ach nasha

Misschien was meneer Montignac zonder gezond te leven maar 50 geworden. Heeft hij toch maar mooi 16 jaar winst gehad met zijn dieet. Kortom, alleen een gezonde levensstijl en een gezond gewicht zijn geen garantie voor een lang leven.

Tja

Mijn eerste reactie was ook 'waaraan is-ie doodgegaan?'. Op het Journaal zei men dat hij al lange tijd ziek was, maar daarbij werd niet gezegd wat de man mankeerde.

En ook mensen die niks 'fout' doen kunnen gewoon ziek worden en doodgaan hoor, het leven is niet eerlijk (dat is de vervelende keerzijde van het groeiende bewustzijn over gezondheid: dat als je nou een akelige ziekte krijgt je nog gaat denken dat je iets fout hebt gedaan)

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

26-08-2010 om 21:48

Tuurlijk...

weet ik ook wel, maar sommige dingen klinken gewoon in 1e instantie vreemd Je predikt een gezonder leven voor een langer leven....en ok, misschien was hij anders 50 geworden, maar 66 vind ik nou ook niet bijzonder oud toch?

Vond ik ook...

vraagtekens bij de gezonde kant van zijn dieet.

Als hij bij een verkeersongeluk was omgekomen (ik noem maar wat), hadden we die vraagtekens niet gehad.

dc

dc

26-08-2010 om 22:28

Raar

ik heb alle franse sites die ik erover kon vinden afgelopen, en het enige wat gezegd wordt is dat hij gestorven is na een lang ziektebed. Welke ziekte wordt echt nergens genoemd.

He, wat grappig

ik grapte hier ook al dat het dieet dus niet had geholpen...

Natuurlijk niet serieus, een gezond eetpatroon is helaas geen garantie, je kunt alle ziektes krijgen (zo ken ik een aantal mensen die heel gezond leefden en die jong stierven aan kanker..)

Ja precies

niemand die zo gezond leefde als mijn moeder en ze is maar 62 geworden en heeft mijn kinderen nooit gezien

Oh zucht sorry

ik werd er boos om -sorry, weet dat het zo niet bedoeld is
mijn kinderen hadden zich net belachelijk gedragen in de winkel en dan ben je heel boos en dan lees je dit
maar ik liet me even gaan sorry

Tirza G.

Tirza G.

27-08-2010 om 13:34

Yup hier ook

Daarom word ik altijd erg cynisch van onbespoten groenten. Mijn ouders aten alleen maar onbespoten spul uit eigen tuin en vlees van zo'n biologische zelfslachtende boer. Bovendien woonden ze in Zeeland, het land waar het leven goed is. Geen overgewicht, mijn vader rookte en dronk af en toe een glaasje. Mijn moeder niet. En toch werden ze resp. 62 en 56. Mijn vader werd ouder dan mijn moeder, wat ook al helemaal niet "kan".

Tirza

Er zijn zelfs aandoeningen

..die speciaal zijn 'gemaakt' voor mensen die gezond leven. Mijn moeder heeft nu ALS. Hartstikke zeldzaam (1 op de 100.000), en komt vooral voor bij mensen met een heel gezonde en gematigde levensstijl.

Dus linksom of rechtsom, magere Hein weet je te vinden.

Ik had trouwens ook wel wat interesse voor de exacte aandoening van Montignac... om te overpeinzen bij mijn volgende Bastognekoek. Bah, wat is dat toch een vervelend gevoel als de suiker na zo'n koek door je lijf giert.

Guinevere

Guinevere

27-08-2010 om 23:01

Rodebeuk

Oh nee toch, wat vreselijk van je moeder. Ik ben er stil van, want ik heb eerder dit jaar mijn peetoom aan die rotziekte verloren. Inderdaad een kerngezonde, gematigd levende man. Sterkte voor jullie.

Ha guinevere (o.t.)

Ja, sjit he. Diagnose was begin mei en ze kan nu al niet meer praten of eten. Ze heeft de bulbaire variant, die begint bij je tong en gaat sneller dan als het bij je ledematen begint. Ik weet niet hoe lang je oom ziek is geweest? Ik weet ook niet of het uitmaakt, een lang of een kort ziekbed. Kan me voorstellen dat je juist bij een peetoom graag contact wilt hebben, en in mijn beleving wordt dat al snel lastig. Door de spierproblemen, maar ook door het energieverlies.

Ik heb het hier op OOL wel verteld maar alleen maar zijdelings, over wat het met me doet. Dat voelde goed. Maar daardoor weet niet iedereen het. We zitten nu ook in een soort van evenwicht, voor de vakantie was het alle zeilen bij zetten.

dc

dc

28-08-2010 om 09:02

Rodebeuk

Heel veel sterkte!

Guinevere

Guinevere

28-08-2010 om 11:17

Rodebeuk

Dit specifieke bericht over je moeder had ik kennelijk gemist...
Bij mijn oom was het de "langzame" vorm, die begon in de vingers/tenen. Hij heeft het nog ruim 1,5 jaar weten vol te houden, toen is hij ("gelukkig") overleden aan een infectie. Voor hem was een lang ziekbed goed, hij kon alles wat hij altijd had willen doen nog doen/afmaken. Tot op het einde was hij een man vol humor en relativeringsvermogen. Maar ALS is en blijft een gruwel, ook voor de omgeving.

Jij gefeliciteerd trouwens.. ik was net als Manda bij de tweede straalmisselijk, veel meer dan bij de eerste.

Eten eten eten en uitzitten. Hier is het ook voor de 20ste week weer opgetrokken.

dc

dc

28-08-2010 om 14:42

Rodebeuk

Dat geeft hoop. Dank je voor je reactie.

Rodebeuk

sterkte voor jou en voor je moeder, ALS is echt een rotziekte *je wenst dat niemand toe..

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2010 om 20:31

Wil niemand voor het hoofd stoten met dit draadje

want natuurlijk weet ik ook wel dat het geen garantie is....het gaat mij meer om de tegenstelling, dieetgoeroe die goed eten predikt om langer te leven en dan zelf al op 66 jarige leeftijd overlijden....hoe goed is dat dieet dan inderdaad?

rodebeuk, sterkte....

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2010 om 22:05

Beemer

ik heb geen enkel probleem met mijn uiterlijk of overgewicht, laat ik daar even helder over zijn....

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2010 om 22:07

Maar pelle

waarom zou je dan afvallen? Omdat het gezonder is toch? En waarom volg je een dieet? Om af te vallen....1 + 1 = nog steeds 2....

Nee hoor

Nee hoor Nasha, de meeste mensen (of toch in elk geval de meeste vrouwen) willen afvallen voor het mooi.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.