Home » Forum » Alternatief voor de hamer gezocht

Alternatief voor de 'hamer' gezocht

7 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Veronica
Alternatief voor de 'hamer' gezocht

Dochter is nu bijna drie weken bezig in de brugklas. Ze vermaakt zich kostelijk, zit niet te lang aan haar huiswerk en heeft haar ontspanningsmomenten.

Een normaal probleem is dat verse brugklassers MOE zijn, van de nieuwe indrukken en de fietsafstand die ze niet gewend zijn.

Mijn brugklasser valt alleen niet snel in slaap. Ondanks de melatonine (dosering verhoogd, vorig jaar af en toe gebruikt) en een valdispert komt ze nog een aantal keer haar bed uit 's avonds. In het weekend kan ze uitslapen, kon ze eerst ook goed, maar nu is ze om acht uur al wakker. Geen wonder dat ze zo moe is.Hebben jullie nog tips, ik neig namelijk steeds meer naar een hamer :(

Rafelkap
Probleem

Om acht uur wakker in het weekend? Wat een heerlijkheid :-)
Heb jij het probleem of je dochter, maw maakt ze je wakker en/of is ze moe overdag? Het is m.i. heel gezond om elke dag om dezelfde tijd op te staan.
Misschien een idee om te stoppen met melatomine (valdispert heb ik geen verstand van), dat heeft hier wel eens geholpen. En gewoon weer leren inslapen zonder jullie lastig te vallen, beeldschermen/mobieltjes op tijd uit etc.

Mien*
Probleem

Ja, dat vraag ik me ook af, zitten jullie niet in een vicieuze cirkel van het (al dan niet) kunnen slapen..

In mijn beleving zijn veel zaken geen probleem (of bijna geen) als ik er ZELF geen probleem van maak.

Klinkt makkelijk, maar het is echt wel te doen/leren..

Heeft jouw dochter er zelf eigenlijk een probleem mee? Misschien is ze gewoon een ochtendmens..of heeft ze niet zoveel slaap nodig..

Mocht het toch een belemmering vormen in het dagelijkse leven dan kun je evt. naar een slaapcentrum/poli..

vaste gewoontes, dus ong. elke avond op dezelfde tijd naar bed en ´s ochtends op een vaste tijd opstaan is een van de adviezen..

Wie weet kunnen die pillen dan de deur uit..!

Veronica
Wel last

Ze heeft er wel last van al zal ze dat zelf misschien nog niet zo ervaren.
Ze wordt steeds vermoeider en krijgt heeft een korter lontje.

Jippox
Gunstig

Het is juist wel gunstig als ze in het weekend om 8 uur wakker is. Hoe meer je een vast ritme aanhoudt, hoe beter. Je zult dan alleen de bedtijd in het weekend natuurlijk ook ongeveer hetzelfde als door de week moeten houden. Als ze zo moe is, lijkt me dat niet zo'n probleem.

Tinus_p
Wat dingen

Veronica:
"Mijn brugklasser valt alleen niet snel in slaap. Ondanks de melatonine (dosering verhoogd, vorig jaar af en toe gebruikt) en een valdispert komt ze nog een aantal keer haar bed uit 's avonds. In het weekend kan ze uitslapen, kon ze eerst ook goed, maar nu is ze om acht uur al wakker. Geen wonder dat ze zo moe is.Hebben jullie nog tips, ik neig namelijk steeds meer naar een hamer :("
1. Beeldschermverbod vanaf 1 uur voor de gewenste bedtijd (overweg zelfs 2 uur voor ipods/mobieltjes en laptops).
2. Geen melatonine etc -laat die kinderen in een natuurlijk ritme komen.
3. Wacht af, dit valt nog onder aanpassing/gewenning aan de nieuwe klas.

Elisa Gemani
Hier

Had mijn zoon vorig jaar aan het begin van de brugklas ook. Nu was hij altijd al een slechte slaper, ondanks melatonine, maar toen werd het echt erg. Na een bezoekje aan een slaappoli, een andere dosering en tijdstip van melatonine en wat leefregels zoals tot een uur voor bedtijd geen beeldscherm, een rustig avondritueel, warme douche voor het slapen en vooral na het compleet gewend zijn aan de middelbare school sliep hij weer snel in en vooral in het weekend heerlijk lang uit;-)
Je moet je kind echt tot de kerst de tijd geven om helemaal te wennen. Het is niet niks, die overgang naar de middelbare school en al die nieuwe indrukken en prikkels. Als je geestelijk oververmoeid bent wil het lichaam vaak nog niet. Die balans komt echt wel.

Onderwerp gesloten

Wat leert je kind in groep 1?

En dit is wat je kind al moet kunnen voor hij naar groep 1 gaat: lees het hier.