Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Amoxicilline

Mijn zoontje had 6 dagen hoge koorts toen we naar de huisarts gingen. Daar werd een acute bronchitus vastgesteld en kreeg hij een amoxicilline- kuur voorgeschreven. De tweede dag ging het al beter met hem en was hij eindelijk koortsvrij. We zitten nu echter op de derde dag en nu heeft hij opeens weer 38,8 graden koorts. Herkent iemand dit verloop in temperatuur bij het gebruik van AB?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

01-01-2009 om 15:06

Terug

HAP bellen -opnieuw stijgende koorts is verdacht.

Annet

Annet

01-01-2009 om 15:20

Zeker bellen

Als AB eerst wel werkt en dan niet meer, dan kan er iets aan de hand zijn. HAP bellen dus.

Lies S.

Lies S.

01-01-2009 om 15:20 Topicstarter

Tinus

Is het echt nodig om nu de HAP te bellen of kan ik morgen gewoon onze huisarts bellen?
Het probleem is dat ik vorige week zaterdag al bij de HAP ben weggestuurd zonder iets, terwijl ik zei dat zijn hoest niet kloptte. Bij onze huisarts een paar dagen later bleek ik gelijk te hebben. Mijn zoontje is geboren met een aantal afwijkingen, waarvan er één niet veel voorkomt (slokdarmafsluiting). Het probleem is dat ik bij de de HAP twee soorten artsen tegenkom. De eerste soort denkt :"Ha, een interessant geval" en wil er eigenlijk alles van weten en luistert amper meer naar de huidige klachten en de andere soort vraagt of hij daar al aan geopereerd is (Nee, hij eet via z'n oren). Het liefst wacht ik dus een dagje, maar ik wil natuurlijk absoluut geen risico nemen.

Rafelkap

Rafelkap

01-01-2009 om 17:20

Het ligt eraan

hoe je zoontje (hoe oud?) er aan toe is. Als hij erg suf/naar is zou ik gewoon bellen. Dan beoordelen zij wel of hij gezien moet worden.

Jesse_1

Jesse_1

01-01-2009 om 19:04

Bellen kan altijd

Er zit gewoon iemand bij de HAP, die 'niks beters te doen heeft' dan telefoontjes aannemen. Ik zou zeker even bellen en overleggen of het nodig is om meteen te komen, of dat je tot morgen af kunt wachten!
Jesse

Dosering

misschien is de dosering te laag?

hoezwaar is hij en hoeveel amox krijgt hij?

groetjes Akka

Lies S.

Lies S.

01-01-2009 om 20:54 Topicstarter

Bellen

Ik zou inderdaad kunnen bellen, maar als ik langs moet komen zit ik weer met een arts die veel weet, maar ook veel niet en om heel eerlijk te zijn ben ik het een beetje zat om een leuk medisch objectje te zijn (mijn zoon dan).
De koorts is niet hoger geworden en hij ligt nu te slapen. Morgenochtend bel ik gelijk onze eigen huisarts. Gevoelsmatig gaat het nog wel.
Hij is 6 jaar en weegt ongeveer 18 kilo. De dosis die hij heeft gekregen is 3 maal daags 5 ml Amoxicilline forte 250mg /5 ml.
Ik moet sowieso morgen weer naar de huisarts, want dan heeft mijn dochtertje ook al 6 dagen hoge koorts. Zij is wel heel levendig en eet en drinkt redelijk normaal, maar ook bij haar duurt het nu wel erg lang. Ik maak me er bij haar ook niet echt veel zorgen om. Mijn zoontje eet gewoon al slecht en heeft na al die dagen koorts geen vet meer op zijn lijf. Mijn zoontje moet echter beter worden, want a.s. woensdag wordt hij geopereerd en we wachten al twee jaar op die OK. Ik hoop van harte dat hij morgen weer koortsvrij is en blijft.

Toch bellen

en beide kinderen meenemen. De dosering is niet te laag.
Die operatie van woensdag, tja ik zou toch informeren of die wel door kan gaan. Toen onze oudste zoon z'n amandelen eruit moesten, werden we naar huis gestuurd omdat hij nog wat plekjes had van de waterpokken. De uitbraak zelf was 3 weken ervoor. Hij moest eerst 6 weken herstellen.

beterschap
Groetjes Akka

Lies S.

Lies S.

02-01-2009 om 13:30 Topicstarter

Huisarts

Ben bij de huisarts geweest met dochter en gelijk gevraagd voor zoon. Volgens de huisarts was het een normale ontwikkeling dat de koorts weer omhoog ging, gebeurde wel vaker. Op mijn vraag wanneer hij dan dan koortsvrij zou moeten zijn, antwoordde ze dat het nu zo ongeveer zou moeten. Dat is hij nog niet. Hij schommelt rond de 38,8. Niet zo hoog, maar het arme kind is er wel naar aan toe. Gelukkig begint hij weer wat te eten.
Ik denk alleen dat we de OK wel op ons buik kunnen schrijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.