Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

10-11-2011 om 09:31

Anticonceptie, migraine en spotting


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

14-11-2011 om 14:11

Nou

Ik kan natuurlijk niet voor de statistieken spreken, maar ik had toch altijd wel behoorlijke hoofdpijn met de mirena. Plus haaruitval, stemmingswisselingen en geen libido. Zou best kunnen dat er niet heel veel hormonen in zitten, maar ik had er toch heel veel last van.
Ik zou gewoon dat koperspiraal doen, jaartje aankijken, en als het niet bevalt weer laten verwijderen.

K. Dootje

K. Dootje

14-11-2011 om 17:41

Haaruitval en mrs r

Juist ja, ik dus ook. De mirena is dan niet de oorzaak maar een extra factor in die haaruitval, dixit de dermatologe die ik toen bezocht.

Mrs Robinson, heb je migraine zonder ac? Of heb je migraine maar is dat minder dan met ac? Met een koperspiraal is het alsof je zonder ac doet wat de hormonen betreft dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn.

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

14-11-2011 om 20:25

Die migraine

Heb ik plotseling gekregen, een jaar of 2 geleden. Toen gebruikte ik cerazette, later microgynon wegens hevige doorbraakbloedingen. Kan me eigenlijk geen pilloze periode herinneren, behalve dan de jaren 2002 - 2007, toen ik mijn kinderen kreeg. Toen had ik geen migraine, nee. Ik denk dus dat het aan die hormonen ligt en niet aan de cyclus op zich. Vandaar dat ik toch echt opteer voor 't koper. Ben benieuwd wat de huisarts zegt, zal 't wel ff laten horen als dit draadje dan nog loopt.
De assistente zei trouwens dat ik ongesteld moest zijn tijdens de plaatsing?? Ik zei nog: ik heb 3 kinderen gehad hoor. Dan hoefde het miss niet. Echt geen zin in, bah.

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

21-11-2011 om 13:41

Huisarts geweest

Zo, heb mijn uitstrijkje achter de rug, dat mag ws over want ik bloedde nogal. Verder gesprek met de huisarts gehad, hij heeft nog eens alle vormen van ac met me doorgenomen. Kon geen zwaarwegende argumenten tegen de koperspiraal noemen, behalve kans op een zwaardere en pijnlijkere menstruatie. Dat neem ik voor lief, heb nooit een problematische menstruatie gehad, dus ik hoop dat dat losloopt. Ik heb een recept voor een koperspiraal, en zodra ik begin te vloeien (ws deze week meteen), mag ik hem laten zetten.
Dank voor jullie input allen, het heeft me geholpen een keuze te maken én er ook daadkrachtig in te zijn!
Kijk ernaar uit, ben benieuwd of ik me zonder extra hormonen anders zal voelen.

K. Dootje

K. Dootje

21-11-2011 om 14:30

Fijn

dat je er nu helemaal uit bent! Laat je over een tijd even weten hoe hij je bevalt? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Groeten, K.Dootje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.