Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Minet

Minet

02-07-2009 om 10:00

Artrose in knie

Wie heeft er ervaring met het inspuiten van een 'gel' in een knie met artrose? Helpt het, en hoelang werkt dat?
Daarnaast wil ik graag ervaringen met het innemen van glucosamine. De orthopeed adviseerde mij dit te proberen, maar zei erbij: pas na 2 tot 3 maand is het merkbaar als het al iets doet bij je. Merk je dan niets, stop dan maar want dan heeft het bij jou geen effect.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

02-07-2009 om 10:47

Glucosamine

Minet, lastig voor je! Mijn moeder heeft artrose in rug en heupen en ze heeft een tijdlang glucosamine geslikt. Maar het hielp voor geen meter. Kostte wel veel geld.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2009 om 11:30

Onwetend

Als ik opsta na een poosje zitten maken mijn knieën complete concerten. Als ik met mijn rechtervoet op de fietspedaal sta en zo op het zadel wil gaan zitten doet het vaak pijn in mijn rechterknie. De rechterknie is altijd al wat gevoelig geweest voor knakjes en krakjes, maar ik vind het nu af en toe bijna gênant zoveel kabaal als mijn knieën maken. Is dat artrose?? Ik slik overigens om die reden ook glucosamine. Ik heb vaag het gevoel dat het wel iets scheelt, maar dat kan ook meer de wens dan de werkelijkheid zijn.

Minet

Minet

02-07-2009 om 15:43

Kaaskopje

ik kan niet door jouw knie heenkijken, dus een diagnose stellen lijkt me erg moeilijk
Ik weet wel dat een foto van jou knie meer duidelijkheid kan geven over de toestand van de botten. Bij mij is heel goed te zien dat, doordat de binnenste meniscus er al 6 jaar uit is, slijtschade in de vorm van 'haakjes' is ontstaan aan de botuiteinden. En inderdaad, ook mijn knie kan een solopartij spelen

Ik heb inmiddels een zooltje in mijn schoen, gemaakt door de instrumentenmaker, waardoor mijn been in een rechte stand gedwongen wordt, ipv door te zakken door het ontbreken van de meniscus. Hierdoor heb ik absoluut minder pijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.