Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Astma/pollen/bronchitis/hooikoorts?

In de dagen voor het paasweekend had ik het mega druk, was aardig oververmoeid. Toen was ik ook nog eens jarig & had een reuzegezellige doch vermoeiende feestdag..een heerlijke uit de hand gelopen barbecue met veel overwacht bezoek en een overdaad aan ongeplande logees. Die dag zag het buiten mistig van de pollen en zaadjes in de lucht...nog nooit zoiets gezien.

De volgende ochtend werd ik (op zich niet zo raar) een beetje brak wakker. Beetje schor van het vele praten, wat last van de keel en ook een wat astmatisch bronchitis achtig gevoel.

Nu zijn we wederom een giga drukke week verder (zal niet uitwijden over de details, maar ik was echt op afgelopen vrijdag. weer veel gepraat, veel bezoek, dagen lang en weinig geslapen). Ik merk dat ik nog steeds bij vlagen dat hijgerige heb. Hoef niet te hoesten of niezen. Maar word wel elke morgen wakker met een dichte neus (die later wegtrekt) en merk dan in de loop vd dag af en toe dat ik (zoals je ook wel eens hebt als je neusverkouden bent) bv buiten adem raak als ik snel eet, of (wat ik nogal vaak doe) snel en veel praat.

Zou het iets hooikoortsigs kunnen zijn? Ik heb nooit last gehad, maar hoor (en zie het ook echt) dat het de laatste weken erg extreem is met de pollen. En ik ben die dag dat het begon de hele dag buiten geweest.Of zou het een sluimerend virusje in combi met die uitputtingsslag van de laatste weken? Het gaat vast wel weer over, maar ik vind het irritant!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IngridT

IngridT

04-05-2011 om 14:39 Topicstarter

Of (lees net het draadje hierboven)

heb ik ook last van vakantie-instort? Ik merk nl wel dat ik mezelf de afgelopen weken zo voorbij heb gerend dat ik deze week gewoon moeite heb met 'niks doen'. Net alsof ik de overdrive nog een beetje aanstaat. Als ik 's morgens wakker word heb ik ondanks dat het vakantie is toch al veel te snel weer een hoofd vol met gedachten over wat er vandaag allemaal 'moet' gebeuren, en ik merk dat ik me ook eigenlijk lang niet zo relaxed voel als ik eigenlijk had gewild...hmmmm...Misschien is het ook wel een gevalletje van mentaal buiten adem zijn...

herfst

herfst

05-05-2011 om 14:17

Allebei

Zo te lezen kan het best een allergie voor de pollen zijn! Van een allergie wordt je ook moe trouwens. En bij oververmoeidheid heb je ook eerder kans op heftige reacties zoals dat hijgerige gevoel in je bronchiën..

Ik hoop voor iedereen die hier last van heeft op een paar leuke regenbuitjes en je kunt altijd even langs de dok gaan voor een check...

Sterkte
Herfst

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

IngridT

IngridT

06-05-2011 om 21:59 Topicstarter

Het was idd over....

na een flinke regenbui & 2 nachten goed slapen....

Gelukkig maar....nu maar hopen dat het eenmalig was, ik heb nooit eerder hooikoortsachtige dingen gehad...

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.