Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

sinas

sinas

08-01-2012 om 14:04

Auwauw, kramp in kuitspier

gehad van de week 's nachts. Dat deed erg pijn. Maar ook nu heb ik nog behoorlijk last van die spier. Iemand tips? En wat kun je aan die kramp doen, om te voorkomen bedoel ik?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

08-01-2012 om 14:25

Magnesium

Spierkrampen hebben vaak te maken met een tekort aan magnesium, wat met een tabletje vrij eenvoudig op te lossen is. Ze zeggen dat appels eten ook helpt.

Monet

Monet

08-01-2012 om 17:38

Banaan

Bij mij hielp de tip om elke 2 dagen een banaan te eten, minimaal, de zeer pijnlijke nachtelijk kuitkrampen waren snel verdwenen.

sinas

sinas

08-01-2012 om 17:51

Ieuw

appel lust ik wel en eet ik ook vrijwel dagelijks, maar banaan. Ieks, dat lust ik dus niet.

May

May

08-01-2012 om 18:36

Melk

Toen ik zwanger was, werd me verteld dat ik meer melk moest drinken tegen de kuitkramp...

Polly Shearman

Polly Shearman

08-01-2012 om 19:39

Zooltjes

ik had altijd erg veel kuitkrampen...snachts.. vreselijk! tot... ik naar de podotherapeut ging en zooltjes kreeg.. sindsdien geen kramp meer gehad ( in mijn benen dan, snachts ) als je heel subtiel je voet elke keer toch verkeerd weg zet..krijg je blijkbaar enorme krampen snachts!!

sinas

sinas

08-01-2012 om 20:24

Melk en zooltjes

Melk en melkproducten gebruik ik ook best veel. En zooltjes heb ik ook al. Snik. Wat is er dan nog over? Alleen die magnesiumtabletten, dat heb ik nog nooit geprobeerd, dus daar maar eens naar kijken van de week.

Guinevere

Guinevere

08-01-2012 om 22:06

Banaan

Banaan helpt mij ook echt. Elke week 1, dan heb ik 's nachts geen last. En overdag ook niet.

Vic

Vic

08-01-2012 om 22:15

Kalium

Een tekort aan kalium veroorzaakt ook spierkramp. Tomaten eten dus.

sinas

sinas

08-01-2012 om 22:31

Ik begin het al te snappen

ik lust geen banaan en ook geen tomaten.

Guinevere

Guinevere

08-01-2012 om 22:35

Bingo!

Bingo dus... :-S

ilsepilse

ilsepilse

09-01-2012 om 10:40

En hyperventileren...

oh je doet me denken aan mijn man, hij krijgt vaak kuitkramp s'nachts, ik heb nu ook magnesiumpillen gekocht.
Een keer werd ie s'nachts wakker hoor ik hem kermen op de wc, ik ga er naartoe enhij zit lijkbleek (voor een zwarte man echt eng...) voor zich uit te staren koud zweet, ik heb toen 112 gebeld want hij kon elk moment flauwvallen, de vrouw ad telefoon zei dat hij door de erge kramp aan het hyperventileren was, ik heb hem toen eerst onder de douche gezet, koude en warme straal erop en dan in een zakje ademen..
de eerste keer dat hij het had is de ambu echt langs geweest...(was toen ook kort na het ongeluk).

Esther Wieringa

Esther Wieringa

09-01-2012 om 12:42

Let op de soort magnesium

Als je magnesium neemt (en dat raad ik aan, het helpt bij mij in ieder geval prima), let dan op de soort. Magnesiumoxide wordt minder goed opgenomen dan magnesiumlactaat of magnesiumcitraat. Die zijn dan ook duurder, maar ze helpen echt beter.

Op het moment dat je kramp hebt moet je de voet naar je toetrekken, om de spier op te rekken. Maar dat is niet altijd makkelijk als je precies midden in die kramp zit.

En als dit allebei niet helpt: de apotheek heeft een (vrij verkrijgbaar) medicijn dat inhibin heet. Je moet het niet te lang achter elkaar nemen (maar dat wil je ook niet want je krijgt er een hele vieze smaak van in je mond), maar als je er erg last van hebt kan dat wel eens helpen om het allemaal weer wat rustiger te krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.