Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiki

Kiki

16-03-2010 om 22:31

B12 tekort, wanneer verdwijnen de klachten

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en wegens aanhoudende vage klachten die wel steeds erger worden.

Vermoeidheid, hoofdpijn, spierpijn, gewichtsverlies (weer), slapende vingers, lage bloeddruk, kortademigheid enzovoorts.
Deze klachten heb ik al twee jaar en waren dermate vaag dat ik (en de huisarts) het altijd op stres, terugkerende astma, en hormoonschommelingen door mijn twee zwangerschappen + periode van borstvoeden gegooid hadden. Vermoeidheid weet ik aan het niet doorslapen van de kinderen en zo ook de hoofdpijn.

Enfin, vandaag bloed laten prikken en ik heb vermoedelijk een B12 tekort en dat zou simpel op te lossen zijn met drie-maandelijkse injecties. Want het is een opnameprobleem.
Vandaag wat zitten lezen over B12 tekorten en er gaat een wereld voor me open.
Echt zo balen dat ik hier niet eerder achter ben gekomen, twee jaar kwakkelen voor niets.

Maar wat ik nu wil weten is helpen die B12 injecties goed en wanneer verdwijnen die klachten? Voel ik me straks weer als herboren of blijf ik gewoon voor altijd kwakkelen. Zijn er nog bijwerkingen te verwachten bij die injecties?
Ik zoek sowieso nog even verder, maar ik dacht dat er misschien ook hier op het forum wel mensen zijn die dit hebben.
Ik hoor graag jullie ervaringsverhalen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

16-03-2010 om 22:39

Tabletjes

Een vriendin van mij gebruikt tabletjes. Ze slikt er maar een per week, want haar B12 werd met een tablet per dag al snel juist te hoog. Hoe dan ook, het werkt blijkbaar vrij snel.

Carmen.

Puck

Puck

16-03-2010 om 23:21

Niet snel