Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-06-2009 om 23:53
Hoi
De titel zegt het eigenlijk al. Is het mogelijk om tegelijk met het verwijderen van de baarmoeder een buikwandcorrectie te laten doen?
Liefs Jot
21-06-2009 om 14:47
Jot
Lijkt mij idd dat je deze vraag het beste aan je arts kan stellen. Maar in principe denk ik niet dat het mogelijk is. Ten eerste omdat het beide zware operaties zijn met risico op mogelijke complicaties en ten tweede omdat de ene ingreep gynaecologisch is en de ander plastisch-chirurgisch. Het hangt er ook vanaf of je baarmoeder vaginaal danwel via de buik verwijderd wordt. Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een baarmoederverwijdering (vaginaal) ondergaan en de operatie en herstel verliep niet zonder problemen. Al met al was ik drie maanden kwijt aan herstel. Nog zo'n zware operatie er bovenop; ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken.