Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maria

Maria

30-09-2011 om 21:53

Baha hoortoestel

Mijn KNO raad mij aan na te denken over een baha hoortoestel vanwege herhaalde infecties. Wie heeft er ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Man

Mijn man heeft sinds januari dit jaar een baha . De plaatsing van de schroef is hem 100% meegevallen en het was allemaal snel genezen. Hij loopt in het LUMC waar hij 3 jaar geleden is geopereerd aan een brughoektumor waardoor hij links 100% doof is geworden. Rechts is nog prima in orde.
Hij had gehoopt dat het vooral in zijn werk beter zou worden maar dat is helaas niet zo. Hij werkt met veel omgevingslawaai wat alleen maar versterkt wordt door de baha. Wel kan hij nu weer zonder problemen fietsen . Achteropkomend verkeer komt immers van links en dat hoorde hij niet meer aankomen. Ook in een volle kamer met visite ervaart hij de baha als prettig.Hij kan tenminste weer mee praten met de rest.
Je kunt er niet mee bepalen van welke kant een geluid komt en dat is soms wel lastig en je gehoor wordt nooit meet stereo maar zoals de audicien van het LUMC zegt, wel mono+.
Overigens is er een BAHA forum en ook een hyves. Laat je niet afschrikken door somige foto's van de schroefoperatie. Bij mijn man heeft het er niet eng uitgezien .
Als je vragen hebt, stel ze gerust

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.