Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Janne

Janne

14-01-2013 om 09:40

Beschadigde neus zoon (12)

Ha,
Onze zoon van 12 is 2 weken geleden op de schaatsbaan plat op zijn gezicht gevallen en had toen een fikse snee in zijn neus en een gekneusde neus. Snee is netjes geplakt op de EHBO, neus heeft de week daarna alle kleuren van de regenboog gehad
Inmiddels is het korstje eraf en zit er een lichtroze vlek/streep op zijn neus (iets van het midden). Daaronder voel je echter ook een soort bult(je) die je enigszins heen en weer kan bewegen. Heb eigenlijk 2 vragen:
-iemand een idee wat dat bultje is en of dat nog weg gaat ?
- iemand tips om er iets op te smeren wat de meeste kans geeft op zo min mogelijk litteken ? heb wel eens goede verhalen over PCLE creme van Biodermal gehoord ?

groet,
Janne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

14-01-2013 om 10:31

Tja zeker weet ik het niet

Maar uit ervaring weet ik dat:
- een litteken in de loop der tijd wel minder zichtbaar wordt, maar niet helemaal onzichtbaar wordt en vooral snel kan verbranden (smeren dus),
- een bult onderhuids na een kneuzing maanden kan blijven zitten. Ik heb er zelf momenteel ook een op mijn jukbeen na een flinke klap. Die wordt minder zichtbaar, wordt zachter, lijkt ook kleiner te worden. Ik heb gelezen dat hij op den duur kan verdwijnen. Maar ja, dat kan ik je pas over een jaar vertellen

Geduld hebben....

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

14-01-2013 om 10:33

En over smeren enzo

Ik heb een weekje de bult zacht gemasseerd op advies van anderen. Dan zou de verbeterde doorbloeding zorgen voor sneller herstel. Nou, de bult werd er groter door, dus ik blijf er nu maar vanaf. Ik denk dat het verschil tussen een neus en jukbeen niet zo groot is, dus mijn advies is: afblijven.

groet, Mamvantwee

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-01-2013 om 17:07

Hmm

Als het een kneuzing is zou ik er af blijven. Als het littekenweefsel is en dat weet je na een dag of tien, kun je het masseren. Je pakt het vel dan op en maakt een soort rollende beweging tussen duim en wijsvinger. Welke crème je gebruikt maakt niet uit, ik gebruik meestal iets van Lanette of Cetamocrogol van de apotheek.
Uitkijken met verbranden, al werkt de zon ook helend.

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.