Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Astrid

Astrid

30-03-2009 om 21:48

Bewust niet kiezen voor sterilisatie, maar anti-conceptie blijven gebruiken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wel sterilisatie

Na wat tegensputteren is mijn (inmiddels ex-)partner destijds onder het mes gegaan. Ik had daarvoor jaren de pil geslikt.

Nadat we zijn gescheiden had ik er niet zoveel aan dat hij was gesteriliseerd, dus heb ik deze ingreep ook bij mezelf laten uitvoeren. Hierboven wordt ergens geschreven dat je als vrouw een week uit de running zou zijn door sterilisatie. Ik mocht na de ingreep gelijk weer naar huis en heb er niet meer last van gehad dan een soort menstruatiepijn, maar dan wat erger. De volgende dag ben ik gewoon weer aan het werk gegaan.

Kari1

Kari1

02-04-2009 om 21:20

Hier wel hoor cobi

"Ik voel ook geen enkele aandrang om zelf onder het mes te gaan te gaan om voor man een tweede leg mogelijk te maken." Toen ik tegen de veertig begon te lopen wist ik zeker dat IK hoe dan ook niet nog eens danwel opnieuw een kind op de wereld wilde zetten. En daarom zit de knoop bij mij.
Een collega van mijn man heeft zijn vrouw en dochter verloren toen hij 39 was, en sterilisatie (1 kind was genoeg voor ze) was al eens onderwerp van gesprek geweest. Op zijn 44e ontmoette hij een 12 jaar jongere vrouw. Daar is nu, 5 jaar later, de derde op komst. Je weet nooit hoe het loopt...
Kari

Geen echte ac

Borstvoeding heeft hier erg lang gewerkt, en nu doet de leeftijd 't 'm.
Ik slik al heel lang geen pil meer, en gruw bij het idee om dagelijks op wat voor wijze dan ook kunstmatige hormonen binnen te krijgen. Ik verbaas me steeds meer over het gemak waarmee vrouwen in Nederland die zooi gebruiken.
Naast hormonen en snijden bestaan er ook nog wel andere manieren hoor...

Kaaskopje

Kaaskopje

03-04-2009 om 00:44

Andere mogelijkheden

Tja, Dirksmama, je kunt natuurlijk ook condooms gebruiken, voor het zingen de kerk uit, of er alleen nog maar handen en mondenwerk van maken, maar dat is toch ook niet je van het als dat nog jarenlang zo moet. Toen wij allebei de veertig gepasseerd waren was ik toe aan rust op dit gebied. Als je zeker weet dat er geen kinderen meer zullen komen waarom zou je jezelf dan toch nog blootstellen aan de mogelijkheid ervan? Mijn man is onder het mes gegaan en ik kan de natuur gewoon zonder hormonen zijn gang laten gaan tot ook daar een eind aan komt.
Ik ben er op zich ook wel op tegen om té vroeg tot steriliseren over te gaan. Een man van 40 kan best nog aan een gezin beginnen, een vrouw van zo'n 38 jaar is ook nog niet afgeschreven op dit gebied, maar als je de 42/45 jaar gepasseerd bent mag je er toch vanuit gaan dat je van een sterilisatie geen spijt meer hoeft te hebben?

Bastet

Bastet

03-04-2009 om 07:37

Kaaskopje (ot)

Mijn man was 36 toen hij zich liet steriliseren.Maar na een overleden kindje,twee mooie knullen en een onverwacht kadootje dwars door de pil heen,kon de uroloog zich wel vinden in het feit dat wij het helemaal goed vonden zo..
Groetjes,Bastet

Na de 40 kaaskopje

Ik ben ook na de 40 Kaaskopje. En al een paar jaar in de overgang.

Vic

Vic

03-04-2009 om 12:29

Dwingen

Ik moet er niet aan denken dat iemand mij dwingt om me te laten steriliseren. Zou dat dus ook nooit van mijn partner verlangen/eisen, en als hij niet wil omdat hij het eng of vervelend vindt, vind ik die redenen goed genoeg om het niet te doen. Daarbij houd ik anticonceptie graag in eigen hand (buik). Ik heb al een paar jaar een spiraaltje (zonder hormonen) dat over de datum raakt als ik 40 ben. Tegen die tijd besluit ik of ik er nog een neem voor 5 jaar of dat ik me laat steriliseren. Ik vermoed het eerste omdat ik er ook niet om sta te springen om in mijn lijf te laten snijden.

Rembrand

Rembrand

03-04-2009 om 14:20

Lara.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de bron van je kennis over kunstmatige hormonen !
Wie zegt dat kunstmatige hormonen niet slechter zijn dan de hormonen die je eigen lijf maakt ?
Waar kan ik hier overzoeksresultaten over lezen ?
M.

Vic

Vic

03-04-2009 om 17:11

Verschil

Ik denk wel dat het uitmaakt of je bijv. T4 slikt, omdat je lichaam het niet aanmaakt, of dat je oestrogeen en progesteron slikt om je lichaamsfuncties te beïnvloeden. Er zijn niet voor niets zoveel vrouwen die depressief worden van de pil of mirena.

Verschil

Ik vind het een groot verschil of je hormonen slikt omdat een bepaald onderdeel van je lijf niet functioneert of dat je met een volkomen gezond lijf 30 jaar of langer de natuurlijke processen in je lichaam met kunstmatige (niet lichaamseigen) hormonen gaat zitten onderdrukken.

Bastet

Bastet

04-04-2009 om 14:20

Lara

Ik zal nooit zware hormoonpreparaten gaan slikken tegen overgangsklachten,er schijnen toch wel degelijk nadelen te zitten aan deze middelen.Ik gebruik geen voorbehoedmiddelen,en ik ben nu 43.Ik word soms wat onregelmatiger ongesteld,heb weleens een dagje wat bloedverlies midden in een cyclus,maar dat is voor mij geen reden om aan de pil te gaan,eerlijk gezegd.Het moet wel heel erg worden wil ik ingrijpen in een natuurlijk proces.Als ik compleet leeg zou lopen,hooguit.
Groetjes,Bastet

Bastet

Bastet

04-04-2009 om 14:21

Dirksmama

Je bent in de overgang,schrijf je,maar ook dan kun je zwanger raken!
Groetjes,Bastet

Geen eisprong meer

Geen eisprong meer en veel te korte luteinale fase. Dat gaat echt niet meer lukken Bastet.

En nee, ook bij klachten ga ik geen hormoonpreparaten slikken die alleen maar mijn kans op verschillende nare ziektens vergroten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.