Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mama_Lynn

Mama_Lynn

02-08-2011 om 22:08

Bijholteontsteking

Iemand ervaring met een bijholteontsteking die nogal hardnekkig is? Heb net een antibioticakuur achter de rug, het is nog niet weg (dus veel hoofdpijn, wel minder dan eerst gelukkig). Dokter zei dat ik misschien naar de KNO-arts moet als het niet over gaat of snel weer terugkomt.
Ben wel benieuwd naar wat ervaringen, wat 'normaal' is bij zo'n ontsteking, hoe lang duurt dat met / zonder antibiotica. En waar lag het aan, hoe ben je verder geholpen.
Vrees dat het hier morgen de dokter weer bellen wordt.

Lynn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama_Lynn

Mama_Lynn

03-08-2011 om 08:11

Hoi

ik denk dat het hier ook al aardig chronisch aan het worden is, terugdenkend, ben gewoon veel te lang doorgelopen. Ik heb er ook zo'n neusspray bij gekregen trouwens. Dat is ook mijn dilemma een beetje, kijk ik het nu nog even aan of niet. Punt is alleen dat de ontsteking nog niet weg is. Dat voel ik aan alle kanten. Fijn dat het werkte met die neusspray, dat biedt wel hoop.

Lynn

Misschien

ben je net als ik allergisch en dan hou je dit soort ontstekingen. Sinds ik antihistaminica slik en een spray gebruik (moet beiden 2x daags) heb ik nergens meer last van. Ik had chronisch last van holte-ontstekingen, met om de haverklap ab-kuurtjes.. en dat hielp niets. Het heeft wel een tijd geduurd voor ik hersteld was en m'n afweer op peil was gebracht.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

03-08-2011 om 21:34

Grappig judith

dat je dit zegt, want ik dacht van de week met allerlei kriebel in mijn neus: tjee, ik kan me voorstellen hoe hooikoorts voelt. Ben nooit allergisch geweest, nooit hooikoorts gehad ook (man wel), maar geen idee het zou kunnen. Ik heb de dokter overigens gebeld vanmorgen en die vond toch dat het beter was om het nu maar even aan te zien, de spray moet ik 2-3 maanden gebruiken (nasonex). Ben benieuwd hoe snel het over is en of het dan wegblijft. Hoop het wel.

Lynn

Ach

ik vroeg me ook af of ik nu allergisch was of niet en heb uiteindelijk een paar dagen de antihistaminica van m'n man geprobeerd. Een korte week zonder klachten (op de ontstekingen na). Heerlijk. Ik heb me toen niet laten testen. Sindsdien ook minder aangezichtszenuwontstekingen, Alleen al daarvoor is het goud waard geweest. Als niemand in je omgeving een stripje wil lenen, koop dan gewoon wat bij het Kruidvat. Tegenwoordig is het gewoon daar te koop.

marjanne

marjanne

05-08-2011 om 09:44

Tip?

ik heb ik het verleden heel vaak bijholteontsteking gehad. Als ik er 'te' beroerd van was gebruikte ik AB maar daar gaat het niet echt van over, het is net of de rest dan nog moet slijten.
Op een gegeven moment ontdekte ik in de toko shiling olie. Als ik nu verkouden wordt smeer ik elke avond (en soms ook overdag) die olie op mijn borst EN ik slaap met een extra kussen (sliep in de bijholteontst.TOP-tijd zonder kussen). Dit veroorzaakt wel meer hoest de volgende dag maar al jaaaaren geen bijholte klachten meer . Marjanne

Mama_Lynn

Mama_Lynn

05-08-2011 om 22:52

Allemaal bedankt

voor de reacties, jij ook marjanne voor de tip. Ik ga hem nu nog niet gebruiken, maar misschien is het wat als ik het toch weer vaker terugkrijg. Het is nu vrijwel weg, dus ik ben erg blij . Ik ga voor nu door met de nasonex (voor minimaal 2 maanden), en als dat helpt en ik verder geen ontstekingen meer krijg, dan ga ik overleggen met de dokter of ik ermee door zal gaan.

Trouwens, ik slaap altijd met 2 kussens: een slap donzen kussen en daarop een kussen met boekweitkorrels (of zoals man zegt: gruttenkussen). Heerlijk!

Lynn

Marie

Marie

06-08-2011 om 00:15

Donzen kussen - even niet

Hallo
Je klachten zouden best eens van je donzen kussen kunnen komen ! Vooral een oud kussen kan vol met huisstofmijt zitten en dat geeft allergische reacties op de luchtwegen.
Zelf had ik "vroeger" toen ik nog thuiswoonde chronisch bijholtenontsteking, maar er nooit achter gekomen waar het toch van kwam. Ziek was ik er verder niet van, maar het was wel heel vervelend (slecht slapen, altijd verstopte neus, etc.).
Totdat ik ging samenwonen met mijn partner die allergisch is en ons huis daarop ingericht was. Ook moest ik afscheid nemen van mijn heerlijke donzen hoofdkussen.
Toen had ik ineens veel minder klachten en als ik dan weer eens thuis op mijn oude kussen sliep, had ik de volgende dag rode ogen en een vreselijk verstopte neus. Ik was dus allergisch voor dat kussen.
Mijn tip is dus - doe het kussen weg en als je bijvoorbeeld een donzen dekbed hebt doe die dan ook weg. Best kans dat je allergisch bent (geworden) voor dons of huisstofmijt.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

06-08-2011 om 15:09

Nou

dat is wel een goede tip. Het is inderdaad al een oeroud kussen, dus vervanging mag wel eens een keer. Verder geen donzen dekbed overigens. Een slechte slaper ben ik trouwens ook wel. Mmm. ik denk dat ik dat maar eens een tijd ga proberen

Thanx, Lynn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.