Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yelcho

Yelcho

30-09-2012 om 11:19

Bijwerking yasmin pil?

Vanwege bloedarmoede door te hevige menstruaties ben ik aan de pil gegaan. Het staat me ontzettend tegen. Toen ik 20 was heb ik twee jaar de pil gebruikt maar dat vond ik zo vervelend dat we zijn overgegaan op andere voorbehoedsmiddelen. Ik weet nog dat het grootste probleem destijds was dat ik zo opgefokt was. Inmiddels is mijn man gesteriliseerd. Mijn bloedarmoede belemmert me echter zodanig dat er echt iets moet gebeuren en ik nu toch aan de Yasmin-pil ben. Sinds 4 dagen.
Nu hebben mijn man en ik net ontzettende ruzie gehad. Ik vind dat ik heel erg gelijk heb en dat hij heel onredelijk is. Maar rationeel gezien is het wel vreemd dat ik 4 dagen na het starten van de pil ineens ruzie heb. We hebben nagenoeg nooit ruzie. Het zal toch geen bijwerking zijn?
Herkent iemand dit? Ik baal er zo ontzettend van. Gaat het over?

dc

dc

01-10-2012 om 08:01

Nou

Ik heb geen ervaring met de pil, maar je beschrijft precies wat er met ons gebeurt als ik PMS heb. Dan heb ik overduidelijk gelijk, ben ik ontzettend redelijk, en snapt mijn man echt helemaal nergens iets van. Ik ben dan de hele tijd geirriteerd over zijn domme gedrag.

Hij heeft gelukkig geleerd dat te negeren, gaat zijn eigen gang, en geeft me alleen tegengas wanneer ik echt onredelijk wordt.

Ik zou het nog een weekje afwachten, maar vraag gewoon aan je man of hij verandering in je gedrag ziet. Hij kent je toch langer dan vandaag?

Rieke

Rieke

01-10-2012 om 21:36

Stemmingswisselingen

Hoi, ik heb deze pil ongeveer 3 maanden geslikt wegens heftige buikpijn tijdens de eisprong.
Ik kreeg van de ene op de andere dag enorme stemmingswisselingen, wat zeg ik, ik was humeurig en vervelend tegen man en kinderen. Kende mezelf niet weer. De gyn zei wel dat het een hele lichte pil was, met weinig bijwerking. Niet bij mij. Ik ben ermee gestopt en slik niets meer.
Om je even moed in te praten, sorry....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.