Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

even ano

even ano

23-10-2008 om 22:05

Bisphenol Kunstnagels

Ik las een tijdje geleden, ik dacht in Gezondheid, iets over drinken en eten uit plastic flessen en/of bakjes en over de stof Bisphenol. Kan het draadje nu niet terugvinden. Ben toen zelf wat gaan googelen en deze stof tast je hersenen aan, zo wordt beweert. De reden dat ik geinteresseerd raakte, was dat ik nagels bijt en daarom kunstnagels gebruik. Die plak ik gewoon met lijm op mijn eigen nagels. Mijn eigen nagels zijn inmiddels wel lang, maar ook heel dun en kwetsbaar. Daarom is het een soort gewoonte geworden om die kunstnagels er toch gewoon telkens opnieuw op te plakken en mooi te lakken. Bovendien knabbel ik wel eens aan die plastic nagels, maar eet het plastic uiteraard niet op (bah wat een vies verhaal, eigenlijk) Maar toen ik over die stof Bisphenol las, dacht ik; ik heb tegenwoordig wel een erg slecht geheugen. Maak ik mezelf iets wijs of zou het werkelijk kwaad kunnen. Kunnen er b.v. ook slechte stoffen in het plastic door je nagel heen in de bloedbaan komen? En is het mogelijk, doordat ik met mijn vingers in mijn mond zit, er toch minieme hoeveelheden van die slechte stoffen in mijn lichaam terecht komen? Op de bijsluiter staat niet wat het voor plastic is. Bisphenol wordt niet genoemd. Wel valt me nu op dat een zinnetje staat dat je ze beter niet langer dan tien dagen kunt gebruiken. Maar dat zal met het 'kwetsbaar worden' van je eigen nagels te maken hebben?

Groeten even ano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Meena

Meena

24-10-2008 om 14:24

Weekmakers

Voor zover ik weet zijn het de weekmakers in plastic die gevaarlijk kunnen zijn. Kunstnagels zijn niet week/buigzaam.

juno

juno

24-10-2008 om 16:33

Gif

Bisphenol zit in bijna alle plastics. Hier zijn babyflessen en gewone flessen die je vult met water uit de handel gehaald. Die waterflessen zijn keihard maar vol bisphenol. Nu maken ze ze met een ander soort plastic zonder bisphenol. Geen idee hoe het zit met nep nagels, kan wel even googlen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.