Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

klompjes

klompjes

11-06-2012 om 12:57

Borstkanker


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kathy1

Kathy1

15-06-2012 om 15:28

Veel sterkte

Heel veel sterkte voor wat komen gaat, zowel op lichamelijk als op emotioneel vlak. Wat komt er dan ineens veel op je pad...

(Maandag word ik zelf verwacht op de mamapoli, als ik dan dit draadje lees, pfff.... het wordt er allemaal een stuk 'echter' van.)

Kathy1 (even andere nick)

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2012 om 21:33

Klompjes

Afleiding is goed, maar dat je eenmaal alleen moet huilen is ook goed. Je moet het toch verwerken tenslotte.
Heel veel sterkte voor maandag!

Mamaprint?

Hoi Klompjes
Ik weet niet of ze het in het ziekenhuis ook over een mamaprint hebben gehad???
dit is een onderzoek waarbij ze beter kunnen inschatten welke nehandeling nodig is...
zo is bij iemand die ik (goed)ken duidelijk geworden dat ze geen chemo nodig had en alleen bestralen genoeg was met een hormoontherapie terwijl de atrtsen aangevaen in dit geval chemo te geven voor de zekerheid..
het is maar een tip maar wil je hem niet onthouden:
http://www.mammaprint.nl/

Fraz

Fraz

18-06-2012 om 23:19

Helaas ook ik

Sinds een maand in deze verschrikkelijke achtbaan. Bij mij was eerst advies : borstbesparend en daarna bestralen (en misschien nog chemo vanwege de jonge leeftijd). Echter omdat tumor groter bleek op de mri en er zelfs nog een tweede kleine bleek te zijn wordt het borsamputatie, bestralen en chemo. Indien uitzaaiingen in de oksel dan oksel meebestralen. In overleg start ik echter eerst met chemo, daarna amputatie daarna 16 x bestralen. Dit zodat men/ik kan zien hoe de tumor reageert op de chemo. Indien ik één tumor zou hebben zou daardoor zelfs de kans aanwezig zijn dat borstbesparend geopereerd kon worden maar vanwege de tweede is dit niet mogelijk.
Vrijdag start de eerste kuur.
Heel veel sterkte met alles. Sites waar ik veel aan had/heb zijn www.de-amazones.nl en www.borstkankervragen.nl

Ely

Ely

19-06-2012 om 08:47

Fraz

Heel veel sterkte en beterschap!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

He fraz

Voor iedereen is het even verschrikkelijk, borstkanker en de gevolgen. Maar ik schrik toch wel even extra als ik een bekende ool-naam dan tegenkom. Veel sterkte!!

Fiorucci

Fiorucci

19-06-2012 om 17:48

Jeetje

He Fraz, jeetje.....ik wens iedereen in deze draad alle goeds en herstel toe, lijkt me zo'n schok.

Petr@

Petr@

19-06-2012 om 18:45

Jeetje fraz!

Ik wens je heel veel sterkte tijdens deze achtbaan!

Fraz

Fraz

19-06-2012 om 22:52

Behoorlijk schrikken

helaas. Ben een tijdje weg geweest hier want alles liep wel oké met de kinderen en druk met werk enzo. Echter nu staat de boel behoorlijk op zijn kop. Heb ook het gevoel dat ik een hele maand mis. Ik denk steeds dat het nog mei is heel vreemd. Afgelopen maand was ook ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Huisarts, Echo, mammografie, chirurg, biopt, uitslag, mammacareverpleegkundige, mri scan, uitslag, weer echo, weer biopt, behandelplan, radioloog, plastische chirurg, anesthesist, dagopname (poortwachtersklierprocedure), oncoloog, oncologieverpleegkundige. Het hield maar niet op. Drie verschillende ziekenhuizen, tig verschillende mensen, allemaal voelen, kijken, meten en prikken.
En voorlopig ben ik nog wel even bezig (voor januari ben ik niet klaar).
We gaan er voor en gaan er van uit dat het uiteindelijk goed gaat komen. Voor de kinderen gaat het nu ook echt beginnen. Een mama die misselijk, moe en kaal is. Maar goed het is niet anders.
Bedankt voor jullie sterkte wensen.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-06-2012 om 00:47

Fraz

Ik schrik ook een beetje dat ik jou hier vanwege deze narigheid weer terugzie. Heel veel sterkte.

tonny

tonny

20-06-2012 om 09:02

Tijd en kalender

Ja wat raar is dat he Fraz, dat de kalender en je tijdbeleving dan ineens niet meer blijken te kloppen. Onwezenlijk.

Alle goeds gewenst in deze rare tijd, je zit middenin een wervelstorm. Veel sterkte!!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2012 om 02:45

Voorstel

Klompjes en Fraz maken allebei hetzelfde door, maar hebben natuurlijk wel twee verschillende verhalen. Mijn voorstel is om beiden een eigen draadje te gunnen. Als Fraz het daarmee eens is, stel ik wederom voor dat er een draadje door haar geopend wordt.

klompjes

klompjes

23-06-2012 om 08:39

Ben ik weer

Ik heb even niets van me laten horen omdat ik het gewoon niet op kon brengen ook maar iets over kanker te horen of te lezen. Kop in het zand. De operatie is goed gegaan.Ze hebben de tumor verwijderd en er zijn 2 schildwachtersklieren verwijderd.In dit ziekenhuis doen ze dus geen vriescoupe omdat het valse hoop kan geven dus a.s maandag krijg ik de uitslag.Ik hoor dan ook of ik verdere behandelingen moet. Ik hou hier ernstig rekening mee.
Tegen iedereen vertelde ik dat we het stap voor stap nemen maar nu de 1e stap, de operatie gezet is raak ik een beetje in paniek. Je denkt dat er rust komt als dat 'ding"er maar uit is maar bij mij werkt het niet zo. De oparatie is trouwens redelijk meegevallen. Al ben ik wel erg moe van de narcose. Van mijn borst heb ik geen last al zijn sommige delen gevoelloos maar mijn oksel is wel vervelend. Stijf en pijnlijk en het straalt uit naar mijn elleboog. Kan spierpijn zijn natuurlijk.

Fraz, ik ken je niet maar ik krijg kippevel als ik je verhaal lees. Wat is het toch hel he? Gister vroeg mijn zoontje ook of ik dan al mijn haren verlies. Voor mij is dat nog niet duidelijk en dat heb ik hem ook verteld.

Ik heb afgelopen week heel veel post en ook bloemen gekregen en mijn huis staat vol. Zo lief maar zo raar. Ik dacht, rot op met je bloemen, ik ben niet jarig en ik heb ook geen kind gekregen. Er valt niets te vieren! Dan voel ik me weer zo schuldig dat ik zo naar denk.

Fraz, heel erg veel sterkte. Je weet net als ik dat het heel veel vrouwen overkomt. Heel veel van die vrouwen zijn er allemaal nog en hebben weer na een tijd hun leven opgepakt en ziet het er ondanks mogelijke beperkingen weer zonnig uit. Ik hou me daar aan vast. Ik hoop jij ook.

Even iets heel raars. Ik kan Silvie van der Vaart echt niet uitstaan. Doen alsof je heel gewoon bent maar het gewoon niet zijn. Toch kijk ik nu gefascineerd naar haar als ik haar op foto`s zie. Speciaal de foto`s die nu in de krant staan met haar fleurige bikini aan. Weer een kop met haar( oke de kapper zal geholpen hebben om het weer zo lang te krijgen) en ze kan een bikinitopje aan en je ziet niets?

klompjes

klompjes

23-06-2012 om 08:42

Wondgenezing

Schiet me nog iets te binnen. Weet iemand misschien wat ik kan doen om de wond mooi te laten genezen? Natuurlijk, rust, geen stress en schoon houden maar is er iets wat ik zou kunnen innemen? Een vitamine ofzoiets?

Fraz

Fraz

25-06-2012 om 21:17

Klompje

Goed om te lezen dat je er weer bent. Het is ook allemaal niet niks he wat er allemaal gebeurd. Doe het vooral stapje voor stapje. Eerst nu je operatie verwerken. Fijn dat het een borstsparende operatie is geworden en duimen dat er geen uitzaaiingen worden gevonden in je lymfeklieren. Bij mij hebben ze wel al de schildwachtklierprocedure gedaan (nog niet de borstamputatie omdat ik eerst ben begonnen met chemo). Helaas zat daar een grotere en kleiner uitzaaiing in en was het advies nu wel okselkliertoilet. Ik doe dat liever niet dus ga ik nu voor een second opinion naar het Anthony van Leeuwenhoek. Het is een hele reis die je gaat maken en helaas is het programma nooit helemaal al uitgewerkt. Ik hoop voor je dat het bij borstbesparend en bestralen blijft maar soms kan het niet anders. Heel veel sterkte en rustig aan.

Fraz

Fraz

25-06-2012 om 21:22

Kaaskopje

Ik had het even te druk met mijn eerste Chemokuur vandaar dat ik er een paar dagen niet ben geweest. Ik weet niet of een tweede draadje nodig is of dat het daardoor eerder doodbloed. het is nogal een specifiek onderwerp waarbij als je er gelukkig niet veel te maken mee hebt gehad je alleen sterkte kunt wensen en niet zoveel meer.

Fraz

Fraz

25-06-2012 om 21:28

Oja klompje

gelukkig zijn er inderdaad vollop vrouwen die na deze ziekte weer hun leven kunnen oppakken. ik ga er ook vanuit dat ik daarbij hoor. Een borst meer of minder maakt mij geen andere Fraz. Ik heb een ontzettend lieve vrouw leren kennen op een andere site. Ze heeft eigenlijk net het hele traject achter de rug en is haar leventje weer aan het opbouwen. Dat stimuleert enorm. Drie maanden na haar laatste chemokuur heeft ze meegewandeld met de vierdaagse van Alkmaar met mijn naam op haar rugzak als stimulans zodat ik volgend jaar ook weer mee wandel. Dat is zo mooi.
Hoe zijn trouwens je kinderen eronder ? Heb je al eens met ze naar de site kankerspoken gekeken ? Daar kun je ook begrijpelijke informatie vandaar halen voor je kinderen als ze daar behoefte aan hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2012 om 22:16

Fraz

Het is aan jou Ik had het aan het forumbeheer voorgesteld en het forumbeheer gaf aan dat de keus bij jullie zelf lag. Een eigen draadje kan fijn zijn, weet ik uit ervaring.

oregano

oregano

25-06-2012 om 22:28

Klompjes en fraz,heel veel sterkte

Heel, heel veel sterkte. Geen eigen ervaring maar wel in mijn nabijheid, veel sterkte!
Oregano

oregano

oregano

25-06-2012 om 22:37

Bemoedigend

is dat het bij diegene in mijn omgeving goed is gekomen met deze vorm van kanker en nu na jaren nog steeds goed gaat!

klompjes

klompjes

26-06-2012 om 09:59

Fraz

Bedankt voor je reactie. In het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben doen ze de schildwachtersklierprocedure niet met een vriescoupe. Ik wacht dus nog steeds op de uitslag. Mocht deze niet goed zijn dan is hun voorkeur niet een okslekliertoilet. In het 1e ziekenhuis waar ik was deden ze dat wel. Dit ziekenhuis geeft aan dat een okselklier toilet grote gevolgen heeft voor het functioneren. In overleg met het AVL maken ze andere stappen.Bv de oksel bestralen of niet een totale okselklier toilet maar bv een gedeelte om zoveel mogelijk de klieren te sparen. Dit heeft mij doen besluiten voor dit ziekenhuis te gaan.Er is wekelijks overleg met het AVL en ze hebben ook andere manieren van contact. Er wordt bv in samenwerking met het AVL een hele nieuwe vleugel gebouwd voor het AVL incl een bestalings bunker. Helaas kan ik daar nog niet gebruik van maken aangezien dit pas eind 2012 klaar is.
Ik ben heel benieuwd naar je gevoel en mening over wat het AVL je te bieden heeft. Laat me weten als je het wilt en kunt opbrengen.
Ik zou dus gister de uitslag krijgen van de tumor en klieren maar helaas ik moet wachten tot donderdag.
Sterkte Fraz, zo te lezen ben je iemand die zich goed voorbereid en nadenkt over stappen.

klompjes

klompjes

26-06-2012 om 10:00

Kaaskopje

Ik vind het fijn dat je er aan denkt. Er zit ook wel wat in maar op dit moment vind ik het draadje prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2012 om 01:21

Fraz en klompjes

Nou, dan blijft het draadje toch mooi zo? Ik zie wel dat jullie steun aan elkaar kunnen hebben. Nogmaals heel veel sterkte allebei.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.