Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa

Elisa

16-11-2009 om 09:53

Brandwond!

Heeel erg, mijn peuter van 3 had bedacht dat ze wel een waxinakaarsje kon uitblazen. Is op een stoel gaan staan en ging blazen. alleen ze had haar haar los en dat vloog in brand. Het was vrij snel uit, maar toch is een haarspriet op haar gezichtje terecht gekomen, gevolg, een brandstreep over haar wang en mama een mega schuldgevoel (ik heb het wel meteen gekoeld daarna). Ik brand voorlopig niets meer! Weet iemand of die wond nog weggaat. Ze is ook nog eens lichtgetint omdat ze een kwart surinaams bloed in zich heeft. Wie kan me vertellen of dit ooit nog weggaat of dat het een litteken blijft? Misschien andere tips? ik heb het al ingesmeerd met calendula, maar dat is niet voor het litteken natuurlijk. Ze heeft er geen pijn meer aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet het niet zeker

Maar ik denk dat het wel wegtrekt.

Maar goed, ik heb er niet voor geleerd, je zou misschien even naar je huisarts kunnen bellen?

Jakiro

Jakiro

16-11-2009 om 10:48

Trekt weg

Mijn zoontje heeft ook een lichtgetinte huid (overigens geen exotisch bloed) en is in de zomer met het stukje onder zijn oog tegen een brandende sigaret opgelopen. Flinke brandwond, gelijk open door het wrijven. Zolang het open was heb ik er betadine zalf 3x per dag op gedaan. Na 5 dagen kwam er eindelijk een korstje, die er na 3 weken weer afviel. (gelukkig is het dus niet geïnfecteerd, waarschijnlijk door de zalf).
Nu is het 5 maanden verder en je ziet er niks meer van !
Succes met je meisje.
Jakiro
En ik weet hoe schuldig je je kan voelen: die sigaret was van mij......(buiten, buiten het bereik van zijn tweelingzusje houdend omdat die om me heen zat te drentelen en hij kwam van de andere kant aan rennen...)

m@ss

m@ss

16-11-2009 om 13:47

Ik weet

toevallig dat calendula wondgenezend werkt zowel onderhuids en bovenhuids. Vroeger stond er ook voro littekens en tegenwoordig niet meer. Maar door de goede wondverzorging krijg je wel hele mooie schone wonden. Is de wond niet open en of rood? Anders zou ik idd nog af en toe beteandine smeren. Is het een mooie schone wond lekker calendula smeren en de kans dat het weg gaat is erg groot. Brand zelf maar eens je vinger aan heet water en smeer dan calendula zalf erop dan trekt meteen de brand eruit. Verder heb je nog een nieuw product en heet bio oil wat ook tegen littekens werkt en je hebt nog van biodermal als je echt nog specifiek voor littekens wilt smeren. Ik werk overigens zelf gediplomeerd in een drogist.

Succces!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.