Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beertje

Beertje

21-04-2012 om 21:19

Buikspieren vertonen soms "spasmen", lijkt op het schoppen van een babytje?!

Ik heb sinds een paar maanden iets heel vreemds. Het lijkt net alsof mijn buikspieren of darmen "kantelen" (omdraaien), heel vreemd. Ik moet het dan echt weg puffen want het doet flink pijn. Soms treden er een soort spasmen op: mijn hele buik gaat dan op en neer. Het voelt echt net aan als het schoppen van een baby in je buik! Uiteraard ben ik niet zwanger . Het duurt soms 5 minuten en dan houdt het weer op. Ik krijg het vaak na het doen van buikspieroefeningen maar vaak gebeurt het ook gewoon spontaan. Ik maak me geen zorgen maar vraag me gewoon af wat het nou kan zijn en of iemand anders dit ook wel eens heeft gehad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik herken het wel. Het zouden je darmen kunnen zijn die veel gas bevatten en daardoor een beetje bewegen en rare bochten vormen, maar het lijkt ook op zg fasciculaties.

Dit zijn spiertrekkingen die overal in je lichaam kunnen optreden. het kan volkomen onschuldig zijn. Als fasciculaties je enige klacht zijn en je voelt je verder prima, is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Als je heel veel fasciculaties hebt en verder geen klachten, spreekt men wel van goedaardig fasciculatie syndroom.

Als je ook fasciculaties in je tong of ook andere klachten hebt, zoals bijvoorbeeld spierzwakte, tintelingen, trillen, is het de moeite om het eens door je huisarts te laten bekijken.

ik heb ook fasciculaties door mijn ziekte. Onder invloed van bepaalde medicatie kreeg ik het ook erg in mijn buik. dat was precies zoals jij hier beschrijft.

joer

joer

22-04-2012 om 22:51

Ik herken het

Bij mij gebeurd het spontaan. Maar het doet niet heel erg pijn. Inderdaad die golf beweging in je buik die je voeld als de baby zich beweegt of omdraaid.

Ben elke keer toch weer beduusd van dat gevoel. Roept zoveel herinneringen aan mijn zwangerschappen op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.