Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Linda99

Linda99

04-03-2009 om 11:33

Buisjes vraag

Jongste van nu 3 heeft al sinds ze 15 maanden is buisjes. Kort daarna is er nog een oorontsteking geweest en toen bleef het heel lang rustig. In de afgelopen tijd toch weer 2 oorontstekingen waarvan 1 afgelopen week.

Vandaag toevallig kno controle. Daar bleek dat bij 1 oor het buisje eruit was gevallen, bij het andere oor niet en dat oor was ontstoken afgelopen week. Volgens de kno arts hoeft het oor zonder buisje nog geen nieuwe, pas bij klachten.

Maar nu vraag ik me wel af hoe groot de kans is dat de klachten terugkomen. Iemand er ervaring mee? Na genoeg zorgen met deze dame hoop ik dat we de oren-ellende voorbij zijn, maar is die kans groot of klein? Moet ik me bij elk huiltje 's nachts afvragen of het de oren weer zijn? Of moet ik me maar niet druk maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sandra75

sandra75

04-03-2009 om 12:12

Linda

Hier ook een orenkind en ook idd een paar keer tijdens de eerste controle al sprake van buisjes die er weer uit waren.Bij hem was het vaak binnen een maand echter weer mis en dan moesten er toch weer nieuwe in...imiddels heeft hij negen keer buisjes gehad sinds 2006, de ene keer waren ze er zo weer uit en de laatsten hebben er toch zeker een maand of zes ingezeten.Nu gaat het al een poosje goed zónder(sinds november )!! Maar we blijven alert hoor,ik wacht ook nooit met de dokter bellen want negen van de tien keer moeten we naar de kno..

Hopelijk gaat het met jouw dochter anders...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-03-2009 om 14:31

Buisjes

Mijn zoontje van nu 8 heeft ook sinds zijn derde jaar zo'n vier keer buisjes gehad + neusamandel eruit (en ook heel vaak antibiotica). Sinds de laatste keer, twee jaar geleden, heeft hij geen last meer gehad van oorontstekingen en chronische verkoudheid. Heel vaak groeien kinderen er overheen na hun zesde, zevende jaar. Niet altijd natuurlijk. Zelf heb ik tot mijn 12e jaar buisjes gehad, het aantal keren niet te tellen. Heeft alles te maken met het ontwikkelen van de weerstand en het volgroeien van de Buis van Eustachius. Mits er geen andere oorzaak is als astma, overgevoeligheid of een andere ziekte natuurlijk. Zorg ervoor dat de neus en oren van je dochter goed open blijven staan mbv zoutoplossing oid. Geef het even de tijd, maar hou er wel rekening mee dat ze wellicht toch nog een aantal keren buisjes moet krijgen. Sterkte!

Hier ook

een echt orenkind. Dochter is ondertussen 7,5 jaar en krijgt begin april voor de achtste keer (geloof ik) buisjes. Ook is bij haar de neusamandel al twee keer weggehaald en de keelamandelen zijn er ook uit. Nu ligt één buisje los in de gehoorgang en de andere is niet te zien door alle troep die er voor zit, dus tijdens de ingreep in ieder geval één nieuw buisje en het andere oor wordt schoon gemaakt en zo nodig ook direct een nieuw buisje geplaatst. Ze is er ondanks haar 7,5 jaar helaas nog niet overheen gegroeid, de eerste buisjes geplaatst met 1 jaar en een paar dagen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.