Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bult op hoofd

Onze dochter (4 jaar) heeft haar voorhoofd gestoten een paar weken geleden. Dat werd natuurlijk een prachtig blauw ei, en daarna mooi geel. Tot zover niets byzonders. Maar nu, een paar weken (3?) later dus, zit er nog steeds een bultje op haar hoofd. Het blauwe is helemaal weggetrokken. Ze heeft er geen last van trouwens, ook niet als we er aan zitten. Wie heeft dit ook gehad? Gaat dit vanzelf weer weg of moet ik er mee naar de dokter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie-Louise

Marie-Louise

14-10-2010 om 22:23

Klinkt als iets

dat een van onze kinderen gehad heeft. Gevallen toen ze een maand of 10 was, omdat het ook een beetje open geschaafd was, durfde ik er geen arnicazalf op te smeren. Resultaat: een kleine bult is overgebleven en die zit er een dikke tien jaar later nog. Heb het wel eens aan de ha laten zien en die deed er lakoniek over: het is geronnen bloed en het gaat niet uit zichzelf weg. Het is weg te halen, maar dat doet men alleen als het kind er zelf een probleem van maakt. Hij zit op haar voorhoofd. Wij zien het duidelijk maar mensen de het niet weten valt het niet eens op. Wel is het een geliefd plekje van muggen.....
Al je twijfelt laat je het toch een keer aan je huisarts zien?
Vriendelijke groet,
Marie-Louise

Puck

Puck

15-10-2010 om 08:33

Niet ernstig

Ik heb dat ooit eens op mijn voet gehad. Met dansen was er iemand met haar hak op mijn wreef gaan staan. Ook een blauwe plek en daarna een hard bultje waar ik overigens wel last van had als ik er laarzen of schoenen overheen trok. Volgens de huisarts was dit een soort verkalking van de bloeduitstorting. Volkomen onschuldig en het zou tussen een half jaar en een jaar weggetrokken zijn. Dat was idd het geval.

egberdien

egberdien

15-10-2010 om 09:30 Topicstarter

Bedankt,

ik ben niet ongerust maar vroeg me gewoon af of het wel vaker voorkomt. Ik ging er ookal vanuit dat er niet veel aan te doen is, en misschien vanzelf wel wegtrekt. Inderdaad even vragen bij de dokter als ik er toch ben voor wat anders (ooit eens).
Bedankt voor de antwoorden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.