Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Joyeux

Joyeux

02-10-2011 om 19:23

Calorie-arme tussendoortjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-10-2011 om 13:23

Al ik 's middags maar twee boterhammen zou eten weet ik zeker dat ik om een uur of drie de ah inloop om broodjes met vette tonijnsalade oid te kopen. Dan liever twee extra boterhammen met verse kaas en radijsjes

Maar het zal idd voor iedereen persoonlijk zijn wat nou een goed 'dieet' is. Persoonlijk word ik helemaal niet blij van snoep, koek of taart of andere zoetigheid, dat scheelt natuurlijk aanzienlijk in het snaaien.

Het sluipt erin

Ik was gaandeweg steeds meer brood gaan meenemen. Zelfgebakken volkorenbrood, modelletje baksteen. Als je daar zeven sneetjes van meeneemt is dat denk ik niet te vergelijken met 2 normale sneetjes bij de lunch.
Dus nu eet ik om 12 uur twee baksteensneetjes en dan om drie uur nog een keer twee, of twee volkorencrackers. Dat zal wschl kwa koolhydraten een eind in de richting van zes normale boterhammen zitten.

Probleem bij mij was dat ik mijn moeheid/rouw weg zat te eten. Als je het dan bij brood houdt, en bijvoorbeeld om 10 uur begint ipv om 12 uur met je zakjes/bakjes leeg te eten op je werk, en dat brood is dunbelegd... dan is het uiteindelijk een erg eenzijdig dieet.

Als ik nu om 10 uur groente en/of kwark eet dan voel ik een heel groot verschil. Ik blijf dan wakker. Terwijl ik met brood altijd indutte, en tegen die moeheid ging ik dan nog meer brood eten. Gevalletje spiraal. Enorme behoefte aan zoet kwam er nog bij, grote supermarkt om de hoek.
(Joyeux, misschien is dat wel de beste dieettip. Ga ergens werken met een groot filiaal van de Plus meteen naast de ingang van kantoor. Dan kan je altijd alles halen dus je doet het niet. Echt, even naar de vergaderzaal beneden lopen is net zo ver als de Plus).

amk

amk

05-10-2011 om 16:30

Hahaha

ik werk ook vlak naast de plus, en voor ons is de plus net zo ver als naar de kantine, maar wij lopen massaal in file naar de plus.
Kun je gewoon ook even je benen strekken. Ik doe dan vaak mijn boodschappen en breng die ook even naar huis. (Ik woon naast diezelfde plus)

Nee, geen bordje maar een bewaker

..en op dit moment laat hij op het middaguur niet meer dan 3 scholieren tegelijk naar binnen.
Ons wuift hij altijd vriendelijk door (beer van een vent).
Maar als alle OOL-ers naast een Plusfiliaal gaan werken dan zie ik nog gebeuren dat er niet meer dan 3 OOL-ers tegelijk naar binnen mogen..
Nou ja, tegen die tijd zoek ik zelf wel weer ander werk.
Naast de natuurvoeding ofzo, lekker hip.

Joyeux - alternatief voor de lunch

Joyeux,
Als je op sommige dagen wat wilt varieren zou je ook nog kunnen denken aan een verandering van de lunch. Ik ben ook dol op brood maar ik vind het vaak niet vullend genoeg. Omdat ik het wel lekker vind kom ik er echter altijd weer op terug, niet zo'n probleem want ik houd het aantal wel in de gaten. Wat eigenlijk beter vult dan brood bij de lunch is magere kwark. Ik kocht dan van die goedkope 500 gramsbakken en verdeelde zo'n bak over 2 bakjes. Over beide bakjes 1 klein blikje mandarijntjes of ander fruit of vers fruit verdelen, evt. wat nepsuiker erbij en ik had voor 2 dagen een vullende lunch en veel minder koolhydraten op het geheel van de dag.

Groetjes,
Vonda

Volkoren?

Wat voor brood eet je? Van dat waldkorn brood is bijvoorbeeld bijna wit brood dat wordt gekleurd met gekarameliseerde mout (net als bokbier!). Dat brood is dus wel bruin maar bevat bijna geen vezels. Volkorenbrood vult veel beter!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.