Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jesse_1

Jesse_1

04-02-2010 om 16:57

Calorieverbruik vraag

Ik geloof dat de calorieverbruikvragen meestal in gezondheid staan, dus hier dan maar:

Weet iemand, of weet iemand waar ik kan vinden, wat het verschil in calorieverbruik is tussen mannen en vrouwen?
Met de hartslagmeter van mijn man (ingesteld op M, 90 kilo) krijg in na een uur spinning een verbruik van 900 kcal. Met mijn hartslagmeter (ingesteld op V, 76 kilo) geeft deze 350 kcal aan. Nu weet ik het verschil aan een inferieure meter , maar een collega-spinning-ster zegt dat haar harstslagmeter ook altijd maar 350 kcal aangeeft. Dat is toch veel te weinig voor een uur keiharde inspanning?
Ik heb geprobeerd iets op internet te vinden, maar kan alleen vinden dat ik ongeveer 700 kcal zou moeten verbranden, maar ik kan geen programma'tje vinden waarbij ik apart M of V kan invullen.
Als testcase ga ik volgende week een keer met de hartslagmeter van mijn man, ingesteld op mijn waarden naar de spinning, maar weet iemand toevallig hoe het zit?
(Hoewel ik het met name doe voor mijn conditie, vind ik 350 kcal wel een beetje een domper ).
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

04-02-2010 om 17:27

Volgens mij meer afhankelijk van gewicht dan van sexe

Als ik kijk naar de caloriegetallen bij ons op de sportschool, dan is je calorieverbruik gebonden aan zowel je leeftijd, maar zeker ook aan je gewicht. Mijn buurvrouw met wie ik wel eens samen train is meer dan 2x zo zwaar dan ik en met een veel lager trainingsprogramma haalt zij in een kortere workout beduidend meer caloriën dan dat ik eruit weet te fietsen. En 350 cal. voor een uur spinnen is volgens mij wel aan de lage kant, als ik een kwartier warming up doe (80-120 Watt) dan ben ik iets van 80 calorien kwijt.

Brianna F

Brianna F

04-02-2010 om 18:43

Verschil

Een zwaardere persoon verbrandt voor dezelfde oefening meer kilocalorieën dan een lichtere persoon.
Mannen verbranden meer dan vrouwen omdat ze in verhouding meer spiermassa hebben.
Dat kan al zwaar meetellen.

Inge M

Inge M

04-02-2010 om 20:45

Instellen op v 90 kilo

Dan weet je het verschil door geslacht.
Daarna stel je in op M 76 kilo en dan weet je het verschil door gewicht.
Nu tikt het blijkbaar dubbel aan.

Jesse_1

Jesse_1

04-02-2010 om 21:54

berekening gevonden

Ergens op een forum op internet de berekening gevonden.
Een vrouw van mijn leeftijd en mijn gewicht zal idd ca. 350 kcal verbranden en een man met diezelfde waarden 800!!!
Ongelooflijk. Dus die flauwekul die ze overal roepen over 'je verbrandt met deze fitness oefening zoveel kcal', slaat hoe dan ook dus nergens op, omdat het voor vrouwen heel anders is dan voor mannen. Sowieso slaan al die tabelletjes over calorieverbruik dan nergens op.
Hmmm, misschien moet ik dan nog het goede gevoel hebben dat ik afgelopen woensdag 375 kcal heb verbrand en dus eigenlijk héél erg hard mijn best heb gedaan.
Zucht, ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
Dank, Jesse

375 kcal

Is nog altijd beter dan bankhangen en 375 kcal erbij toch?

grappig, ik was ook benieuwd hoeveel kcal ik kwijt zou zijn na een uurtje spinnen op woensdagavond

Maar inderdaad, het klinkt weinig, want 10 minuten op de crosstrainer levert al 100 kcal op. Voor mijn gevoel moet je dan vele malen meer kcal verbranden met spinnen.....

Jesse_1

Jesse_1

04-02-2010 om 23:06

Moppeke

Maar hoe berekent de crosstrainer dat? (Weet dat ding dat je een vrouw bent etc?).
Berekening van de hartslagmeter is obv sexe, hartslag, gewicht en leeftijd.
Ik zal het eens aankaarten bij onze sportschool. De apparaten daar geven ook een hoeveelheid kcal aan, maar dat zal ook allemaal wel voor mannen zijn.
En van sporten krijg je honger, dus dan zitten die 375 kcal er zó weer in. Bij spinning verbrand je ook vrnl koolhydraten, niet eens vet.
Jesse

Gevraagd

Ik heb het vanavond in de sportschool gevraagd, en de instructeur zei me dat het kan, dat je in zo'n spinningles 900 kcal kan verbruiken.

Maar dat ligt allemaal aan je leeftijd, je conditie, gewicht enz enz.

De crosstrainer in de sportzaal staat op mij ingesteld, gewicht, leeftijd enz. Als ik gemiddeld sta te crossen, ben ik ca. 100 kcal kwijt.

Ach, het is interessant om te weten, dat wel. 900 kcal klinkt zo heerlijk veel, dat zou je dan wel 3 weken elke dag willen volhouden. Gut! Dat zou nog eens een afvalprogramma zijn, hahahaha!

Maar ik ben benieuwd of er nog meer reacties komen, misschien is er wel iemand tussen die het echte antwoord onderbouwd kan vertellen?

Blijf ik ondertussen gewoon door gaan met spinning en cardio. Het lijf lacht me toe!

Groet, Moppeke

Jesse_1

Jesse_1

10-02-2010 om 21:54

Moppeke

Vanavond ben ik naar Spinning geweest (en meegedaan met de hartslagmeter van mijn man om, die hij op mijn waarden had ingesteld (dus vrouw etc). Na afloop van het uur had ik zo'n 800 kcal verbrand. Het ligt dus aan de hartslagmeter wat er weergegeven wordt.
Ik weet niet welke er gelijk heeft, maar ik ga voor mijn gemoedsgesteldheid maar uit van die van mijn man .
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.