Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Carpaal tunnel syndroom

krijg ik toch nog zo op het laatst een vervelende kwaal er bij: Carpaal Tunnel Syndroom. Vooral last aan mijn rechterhand, niet alleen tintelingen, maar ook krampen, steken, aantal dingen worden moeilijk om te doen, kan met moeite een boterham smeren voor mijn kinderen. Bij mijn linkerhand wordt het nu ook steeds erger.
Een brace heb ik al aangeschaft en dat helpt zeker wel, vooral 's nachts, wordt nu niet meer wakker van de pijn.
Maar is er nog meer wat ik kan doen? Behalve natuurlijk afwachten tot ik beval..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

24-12-2009 om 17:09

Vocht

Hallo Sharon,

Ik heb hetzelfde gehad. En het is een nachtmerrie geweest. Wat ik begrepen heb, is dat het te maken heeft met vocht vasthouden. Ik heb bij de tweede zwangerschap vanaf het begin veel water gedronken. Toen had ik pas in de laatste dagen van de zwangerschap last.
Houd jij ook veel vocht vast?
Ik heb nog vrij lang na de zwangerschap last gehad, het werd steeds een beetje minder. En ik kan me het moment waarop ik er bewust van werd dat het weg was, nog goed herinneren.
Heel veel sterkte gewenst,
Bellefleur

Sharon*

Sharon*

25-12-2009 om 11:20 Topicstarter

Vocht ja

Ik houd inderdaad vocht vast, meer dan bij mijn vorige zwangerschappen. Het is echt heel vervelend, want nu heb ik het ook erg in mijn linkerhand. Sommige dingen lukken aardig, zoals tiepen, maar een kraan opendraaien kost al heel veel moeite.
Vooral het krachtverlies en de pijn vind ik erg naar, die tintelingen vind ik nog het minste.
Pfff, nou hopelijk beval ik over 3 weken en duurt het niet heel lang meer voordat dit weg is.
Maar als ik het goed begrijp is er eigenlijk helemaal niks aan te doen?

Bellefleur

Bellefleur

26-12-2009 om 22:03

Niet dat ik weet

Ik heb geen idee wat er aan te doen valt. En ook de verloskundige wist het niet. Oppassen met zout, en water drinken. Verder weet ik het ook niet. Ik vond het een nachtmerrie. HEt ging steeds meer pijn doen, vooral 's nachts. Ik ging daardoor uitgeput de bevalling in. Dus, alsnog een tip: zorg dat je overdag probeert dutjes tussendoor te doen. Heel veel sterkte gewenst. Bellefleur

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.