Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sascha2

Sascha2

03-07-2011 om 20:33

Continu ontstoken ogen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-07-2011 om 17:19

Sascha

Tjee en zo modder je dus maar verder... Heel herkenbaar. Toen ik al vier maanden aan het sukkelen was met chronisch ontstoken ogen en allerlei druppels en zalfjes werd ik bijkans depressief;-(
Het is wel vreemd dat zowel anti-histamine tabletten als anti-histamine druppels niet werken; zeker niet als er toch sprake zou zijn van een ontsteking als reactie op allergenen.
Ga eens na wanneer de ontstoken ogen exact zijn begonnen. Zijn er toen wijzigingen geweest als het gaat om huidverzorging, (af)wasmiddelen, shampoo, parfum/aftershave, werkomgeving, slaapomgeving etc.?
Wat wolalcoholen betreft: op de verpakking van cosmetica en zalven hoort te worden aangegeven of er wol alcoholen in zitten. Verschillende synoniemen worden gebruikt: lanoline, lanoline zuur, lanoline alcohol, lanoline was, wolvet, wolalcohol, adeps lanae, adeps lanae anhydrous, alcohol lanae, Amerchol L-101, Amerchol CAB, anhydrous lanolin, Aquaphor.
Wolalcoholen zitten niet alleen in cosmetica, maar ook in zalven, waaronder enkele FNA bereidingen. Patiënten met een wolalcohol allergie kunnen ook reageren op cetylalcohol, stearylalcohol, en cetostearylalcohol. Hierop kan apart worden getest, deze emulgatoren zitten in de vehiculae plakproefreeks.
Kijk ook even naar de info op deze site http://www.oogartsen.nl/oogartsen/hoornvlies_slijmvlies/conjunctivitis_ontsteking_infectie_bindvlies/
Sterkte hoor; ik hoop dat er snel duidelijkheid komt...

Sascha2

Sascha2

14-07-2011 om 23:35

Elisa

Ik had inmiddels ook een aantal synoniemen gevonden. Nu nog even uit mijn hoofd leren . Het zit zelfs in de klassieke blauwe niveacreme, de enige die mijn man standaard dagelijks gebruikt, aargh! Nu dus maar zoeken naar een alternatief. Nou ja, dat is er zeker, maar ik ga eerst maar eens de badkamerkast nalopen.
Ik heb ook al zitten brainstormen of er iets veranderd is op het moment van het begin van de onstekingen, maar ik krijg het niet geplaatst. Ik had trouwens begrepen dat er ook nogal wat verschil kan zijn tussen antihistaminepillen. Nu gebruikt hij Aerius, misschien moet hij eens een ander middel proberen.
Wat ik ook nog vreemd vind is de gedachte dat het door pollen veroorzaakt wordt. Dat hij allergisch is voor pollen wisten we al. Ik ben dat ook en juist de afgelopen weken zijn die klachten vrijwel niet aanwezig. Voordeel van de regenachtige periode . Maar toch nemen de ontstekingen niet af.
Ik kan me wel voorstellen dat je depressieve gevoelens kreeg. Als ik mijn man zie rondlopen met alle klachten en geen oorzaak laat staan oplossing, ontzettend frustrerend!! Woensdag gaat hij weer naar de oogarts, tot dat moment gebruikt hij niets.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-07-2011 om 13:44

Sascha

Hoe is het nu met de ogen van je man? Hij gebruikt nu even niets meer toch?

Sascha2

Sascha2

17-07-2011 om 21:29

Op en af

Dank je voor je interesse, wat attent. Zijn ogen voelen minder branderig aan en hij heeft het gevoel dat het beter gaat dan met druppels. We hebben alle cremes met wolvet en aanverwante ingredienten weggedaan.
Ineens schoot mij te binnen dat we sinds eind april een behoorlijk heftige hormoonzalf voor onze jongste dochter gekregen hebben. De eerste twee weken was ik het die haar insmeerde, sindsdien smeren we allebei. Laat die zalf nu vol wolvet zitten. Wie weet is dat wel de oorzaak of de druppel geweest. Overigens zag ik dat het ook in de Nivea creme zit, die ouderwetse blauwe. Die gebruikte mijn man dagelijks, nu ook maar niet meer. Woensdag gaat hij weer terug naar de oogarts.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-07-2011 om 13:52

Sascha

Ik leef echt mee met je man want ik weet dus uit eigen ervaring hoe hoorndol je van chronisch ontstoken ogen zonder duidelijke oorzaak kan worden...
Gelukkig dat het wat beter lijkt te gaan. Kijk je ook naar de ingredienten in shampoos ed? Veel huidproblemen en dus ook oogproblemen kunnen daardoor veroorzaakt worden.
Je man kan ook best allergisch zijn voor Ketotifen; dan moet je een ander anti-histaminicum zoeken. De ene is de andere niet
Ik ben benieuwd wat er woensdag uitkomt, geef even een update als jullie terug zijn!

Moontje

Moontje

19-07-2011 om 22:30

@sacha2

Ik ben uitvoerig onderzocht door een allergoloog, op de afdeling allergologie van het Elisabeth zh in Tilburg (apart ziekenhuis eigenlijk).
In sommige ZH hebben ze wel een afdeling allergologie, maar zij zijn niet allemaal hetzelfde.

Ik zou dat controleren via de h.a. of eens goed zoeken op het internet.

Bij mij is niets gevonden waarvoor ik allergisch was, maar ik heb wel soortgelijke klachten. Ik heb zo bijv. ook de afgelopen drie zomers extreem veel last van heesheid gehad, die plotseling eind aug. wegtrok, met een verschil van een paar dagen.
Dat kan natuurlijk geen toeval zijn, dat moet iets te maken hebben met wat er door de lucht zweeft. Ook dit heeft weer te maken met slijmvliezen.

Als je man nog verder achteruit gaat met Zaditen dan lijkt me dat wel zorgelijk. Wat zegt de oogarts daarvan?? Ga anders een second opinion in een academisch zh halen. Niet te lang aantobben met zijn ogen, je moet daar echt adeqate hulp voor krijgen.

Sterkte!

Moontje

Moontje

19-07-2011 om 22:36

Vervolg @sacha

Oh Sacha sorry, had niet alle tussenliggende rea's gezien. Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben en het lijkt erop dat jullie de boosdoeners nu wellicht toch gevonden hebben.
Ik hoop héél erg dat jullie het probleem nu echt kunnen pinpointen. En wat mijn voorganger ook al zei, wellicht kan hij een andere anti histamine wel verdragen mocht het nog nodig zijn.
Succes!

Sascha2

Sascha2

20-07-2011 om 20:51

En weer een zalf

De oogarts constateerde dat er wel wat vooruitgang was, maar nog niet voldoende. Nu heeft mijn man weer een oogzalf met hydrocortisonen (terra-cortril) om de ontstekingen weg te krijgen. Verder was de oogdruk weer wat verbeterd en het zicht aan een kant ook weer wat vooruitgegaan. Dank jullie voor de berichten, we hebben er veel aan.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-07-2011 om 15:00

Sascha

Goed te lezen dat er wat vooruitgang is. Die Terra Cortril is tegen bacteriele ontstekingen en is breedspectrum antibiotica dus zeg maar even met een kanon op een mug schieten
Hopelijk blijft de vooruitgang doorzetten!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-07-2011 om 23:23

Sascha

Geef je nog even een update over hoe het nu gaat? Ik hoop echt dat het beter gaat hoor met de ogen van je man!

Sascha2

Sascha2

27-07-2011 om 23:41

Elisa

Dank voor je interesse. Het gaat stukken beter. De laatste zalf blijkt goed aan te slaan. Hij heeft nog een zalf voor de huid onder zijn ogen gekregen, maar ik weet de naam even niet. We zijn nu al een paar dagen veel buiten op een camping en ook dat gaat goed. Wel heeft hij nog regelmatig een zonnebril op. Maar zijn ogen zijn niet meer rood en opgezet. Goed nieuws dus!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-07-2011 om 13:47

Sascha

Oh wat fijn voor je man! Gelukkig maar! Ik hoop dat het goed blijft gaan met zijn ogen. Succes!

Sascha2

Sascha2

28-07-2011 om 22:50

Elisa

Dank je! Het blijft nog de vraag wat de oorzaak was. Ik gok op een bacteriele infectie, omdat de laatste zalf zo goed aanslaat. Daarnaast de allergie voor wolvet en aanverwante middelen. We bannen alles uit, dat helpt vast. Ik ben erg blij voor hem dat het over lijkt te zijn. Zeker nu we op vakantie zijn. Nogmaals dank voor al het meedenken!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-07-2011 om 13:09

Sascha

Misschien zal je nooit de precieze oorzaak weten maar alles uitbannen wat een mogelijke oorzaak kan zijn helpt al een heleboel! Hopen dat het zo goed blijft gaan dan maar! Wat was de naam ook al weer van die laatste zalf trouwens? Enne fijne vakantie verder!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.