Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Curretage met medicijnen (ervaringen?)

Hoi,

Gisteren eindelijk na 6 weken bloedingen en buikpijn bij de gyn geweest voor een echo. Haar reactie WOW, bleek te gaan om een grote hoeveelheid slijm/bloed in de baarmoeder. Ze dacht een beetje slijm tegen te komen, maar kreeg de hoofdprijs. Mijn lichaam is dus de afgelopen weken bezig geweest om dat eruit te werken, met buikpijn en bloedingen tot gevolg. Nu heb ik medicijnen gekregen die ik 7 dagen moet slikken. Als ik met die medicijnen stop, zou de boel dus op gang moeten komen en door middel van hevig bloeden eruit moeten komen. 2 weken na de eerste bloedingen, krijg ik weer een echo. Als het dan niet weg is, doet ze een operatieve curretage.

De gyn kon moeilijk aangeven hoe mijn lichaam zou reageren. Waar ik nu naar op zoek ben, zijn mensen die dit hebben meegemaakt en mij hun ervaring kunnen vertellen. Misschien dat ik op die manier een beetje kan inschatten wat mij te wachten staat. Van de gyn heb ik al wel begrepen dat het vrij heftig kan zijn met buikkrampen en flinke bloedingen.

Ik hoop een aantal reacties te krijgen.

Groetjes
Mariska

mar-ank

mar-ank

01-07-2009 om 16:40

Ook gehad

Ik heb die medicijnen ook gekregen toen ik problemen had met mijn menstruatie (heel onregelmatig, soms zeer sterke bloedingen). De bedoeling was bij mij om de boel eens flink 'op te schonen'. Ik heb er een flinke, zware menstruatie van gekregen, maar niet heel overdreven. Buikkrampen heb ik altijd als ik ongesteld ben, dus of deze van de medicijnen kwamen kan ik niet zeggen. Het was in ieder geval niet erger als normaal.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat de medicijnen bij jou wel werken (bij mij dus niet).

Een curretage stelt trouwens niet zoveel voor. Heb ik ook ooit gehad, na een mislukte zwangerschap. Je krijgt een roesje, je baarmoeder wordt schoongezogen, even bijkomen en je mag weer naar huis.

Lys Lionne

Lys Lionne

01-07-2009 om 22:27

Net klaar

Ik ben net klaar met een kuur van 3x 10 dagen (3 maanden een kuur van 10 dagen), maar het heeft niet het gewenste effect gehad. Mogelijk was de dosering te laag? Wel heel veel buikpijn gehad, maar heel matig bloedverlies. En dat terwijl mijn klacht was dat ik met Mirena onregelmatig vloeide, soms zeer heftig.... Over 3 weken naar de gyn terug, ben benieuwd wat zij erover zegt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.