Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

05-10-2010 om 08:49

De hik...

Mijn zoon (12) heeft nogal eens de hik als hij in de ochtend is opgestaan, voor het ontbijt. Soms heel heftig en vervelend. Wie weet hoe dit kan komen?
Kan het te maken hebben met medicijnen (concerta?)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

06-10-2010 om 09:08

Oke pelle,

Hoe komt hij eraf?

De oorzaak is vaak de weg naar 'eraf komen'

koentje

koentje

07-10-2010 om 11:33

Bedankt

ik ga eens even kijken

Guinevere

Guinevere

07-10-2010 om 11:45

Ademen

Het helpt niet definitief tegen hikaanvallen, maar wij doen altijd het volgende:
Rechtop gaan zitten. Eén hand bij je mond houden, één hand op je buik. ADem heeeel langzaam in en uit met een getuite mond. Wij gebruiken daar een hand bij als hulpmiddel, bij het inademen beweeg je die naar je mond toe, bij het uitademen langzaam van je af. Intussen controleer je met de andere hand of je buik naar buiten blijft staan, daar moet je dus op letten. Dit dwingt je middenrif namelijk weer goed, heb ik me laten vertellen. Hier werkt het feilloos. Ik moet zoon hier altijd wel bij helpen, vandaar dat gedoe met die handen, dat is het geheugensteuntje voor hem en het maakt alles wat visueler.

Puber

als puber had ik ook heel vaak de hik, dat kon soms wel een dag duren, het is heel even grappig maar dan wordt je er benauwd en akelig van en is de lol er wel vanaf.
Wat bij mij direct en heel goed helpt is een suikerklontje, raar maar echt waar!
Nu heb ik bijna nooit meer de hik, nog niet 1 keer per jaar denk ik,

Lionne

Hillary

Hillary

10-10-2010 om 10:28

Ja klopt

Wat Pelle zegt is het enig dat helpt bij mij. Had verder nog nooit iemand gehoord die dat ook deed. Als kind had ik heel vaak de hik, nu gelukkig zelden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.