Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

07-03-2009 om 14:09

De zin van het consultatiebureau

De tijd waarin ik samen met een kind en gewapend met het groene boekje het CB bezocht, ligt in vervlogen jaren. Naar aanleiding van een andere discussie kwam de vraag in me op. Hoe vinden moeders van nu van het CB? Ga je erheen? Heb je er wat aan? Kom je er depressief vandaan of juist opgemonterd? Hebben ze wel eens iets ontdekt wat je zelf was ontgaan?

Tonny


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar weet iemand of cb medewerkers gescreend worden?

aangezien ze zo verschillend zijn in geschiktheid.

Jacoline29

Jacoline29

11-03-2009 om 13:56

Dat vraag ik me ook af,hoe screenen ze of kijken ze alleen naar de papiertjes.?
Heb nog nooit een advertentie zien staan met personeel gevraagd bij het CB.

Anneja

Anneja

12-03-2009 om 10:55

Klachtenregeling

de CB's hier zijn van Icare, en die heeft een klachtenregeling. Klachten over specifieke medewerkers worden ook daadwerkelijk met die medewerker behandeld voor zover ik weet. Hoe dat met CB's van andere organisaties gaat weet ik niet precies.

CB-artsen zijn basisartsen met een applicatiecursus CB. Ze moeten jaarlijks verplicht bijscholen, maar zijn tot op zekere hoogte vrij te kiezen in welke onderwerpen ze dat doen. Overigens worden de (geaccrediteerde) bijscholingen over (borst)voeding doorgaans gegeven door Nutricia/Friso c.s., leuk he?

anne

Prima!

Sinds 11 maanden kom ik niet meer bij het consultatiebureau/peuterbureau, maar ik heb het altijd als zéér positief ervaren, bij alledrie de kinderen.

Hier werd nooit een belerend toontje aangeslagen of iets dergelijks, 'k heb veel steun gekregen toen ik het nodig had (postnatale depressie, kind 1 met ernstige koemelk-allergie, kind 2 met grote motorische achterstand).

Nee, hier alleen maar lof voor het consultatiebureau.

picobello

picobello

15-03-2009 om 16:28

Eerste cb

niets dan lof, altijd atent, geen onnodig advies, maar wel meedenkend.Ivm postnatale depressie kwamen ze zelfs aan huis.
Nu in belgie komt de cb in een bus ( soort toeringcar) 1 keer per maand, ongeveer voor 1 uur. Ze hebben ongeveer 5 min per kind, dus het gaat heel snel. Immers na een uur moeten ze naar het volgende dorp.
Als er echt iets is kan je altijd naar een cb bureau ergens in de buurt, daar hebben ze meer tijd.
wat het voordeel was dat ze de eerste 2 mnd gewoon thuis komen. Heerlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.