Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pluk53

Pluk53

23-06-2010 om 10:00

Diclofenac, niet vrolijk van bijsluiter


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

29-06-2010 om 11:09

Trouwens pluk

Fijn dat de diclofenac wel zijn werk heeft gedaan en dat het beter gaat. En betekent de ranitidine dat je toch last kreeg van je maag, in eerste instantie stond je namelijk heel afwijzend tegen nog een tablet erbij en was een maagzuurremmer geen eerste optie.

Pluk53

Pluk53

29-06-2010 om 11:43

Puck

het hele gif-verhaal was een reactie op Marijke. In de bijsluiter: tussen 1 op de 10 en 100 mensen krijgen naar alle waarschijnlijkheid last van:hoofdpijn en duizeligheid/misselijkheid-braken-diarree-buikpijn-winderigheid-verlies aan eetlust/huiduitslag/vertigo(evenwichtsstoornis). Dat is allemaal niet super-ernstig, maar de kans op deze "simpele" bijverschijnselen is fors. De "maagpijn" staat in het rijtje van zelden voorkomende bijwerkingen ( 1 op de 1000-10000 personen); terwijl dit zo'n gekende bijwerking is dat men er zelfs een combinatie-pil voor op de markt heeft gebracht, en dat het middel anders veelal in combinatie met een "maagbeschermer" wordt geslikt. Ik kreeg dus ook "beginnend" last van maagzuur, en slik half preventief de ranitidine. Ik moest denken aan Krimson, een slechterik in Suske en Wiske, die verslaafd is aan pillen die hij in serie moet slikken, in hoofdzaak om de bijeffecten van de een met de volgende op te heffen.

Guinevere

Guinevere

29-06-2010 om 11:47

Haha (o.t.)

Krimson, ja, grappig, daar moest ik ook aan denken. Die scene in dat vreselijk coole huis van hem, ik droom nog steeds van zo'n mooi huis.
Die scene was natuurlijk wel gruwelijk overdreven!

Pluk53

Pluk53

29-06-2010 om 19:33

Krimson bij de apotheker (ot)

en de scene als Krimson midden in de nacht zonder pillen bijna instort, en met zijn laatste krachten aanbelt bij een apotheek, die hem vanuit zijn slaapkaner-raam een 'straaltje" pillen in de mond mikt. Vrouw van apotheker vraagt nog bezorgd of dat wel zo verstandig is, waarop de apotheker antwoord: daar leven we van, van die pillenjunks (oid)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.