Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Virginieke

Virginieke

08-03-2010 om 13:54

Dikke tong/wang

Ik heb een beetje rare vraag, ben ook niet zeker of het in deze rubriek thuishoort.
Mijn vriend heeft onlangs een wang gehad die plots dikker werd, aan de linkerkant. Het leek wel of er aan de binnenkant van zijn wang iets opzwol, mara het was niet duidelijk wat het was.
Een dag of zo later begon ook zijn tong op te zwellen, eerst aan één kant, maar na een tijdje was zijn hele tong behoorlijk dik. Hij is 's morgens wakker geworden omdat hij last had met slikken en als hij iets wilde zeggen, leek hij wel dronken.
Die dikke tong heeft hij enkele maanden eerder al eens gehad. We zijn toen naar de apotheker gestapt die een anti-histaminicum meegaf en na één pilletje begon het al te beteren. Ook nu weer verminderde het spectaculair na één pilletje.
We weten echter niet wat de oorzaak kan zijn van die opzwellende tong. Een allergische reactie op iets? Maar wat? Het is al tweemaal gebeurd toen hij bij mij was (we latten). Misschien is hij wel allergisch aan mij (grapje)? Het was ook elke keer nadat hij me toch een een flinke bef-beurt had gegeven.... Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt? Alhoewel ik maar moeilijk kan geloven dat het daarmee te maken heeft, want het is ook niet elke keer dat hij dan een dikke tong heeft, gelukkig maar!
Iemand een idee? Voorlopig maken we er maar grapjes over, maar het is wel vervelend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Allergische reactie asperine

Ik heb dit ook gehad en bij mij is het een allergische reactie op gewoon Asperine, dus niet op paracetemol.

Dit is een van de veel voorkomende bijwerkingen op Asperine, maar kan natuurlijk ook een allergische reactie op iets heel anders zijn.

Groetjes
Jean

Allergische reactie

Ik hoor die reactie regelmatig als allergische reactie op vruchten zoals Kiwi, Banaan of citrus vruchten. Soms op appel of peer. Of reactie op pinda (noten) of vis zoals garnalen. Ja en dan is histamine, Zyrtec of Aerius (geloof ik) een oplossing.
Gr. Rymcke

Puck

Puck

08-03-2010 om 20:24

Eh rymcke

Niet een histamine, maar een anti-histaminicum is bij een allergische reactie een mogelijke oplossing. En behalve de middelen die jij noemt zijn er nog veel meer.
(of je moet van de Onno-kant zijn, gelijke met het gelijke bestrijden)

Oeps

tuurlijk anti histimine. Sorry. En tuurlijk zijn er nog meer. Dit zijn de twee die mijn kids gebruiken tegen allergie tegen insectenbeten/steken.
Gr, RYmcke

Virginieke

Virginieke

09-03-2010 om 10:42

Oef

het zal dus wellicht niet aan mij zijn dat hij allergisch is
Ik stuur hem het lijstje even door, wat hij zoal zou gegeten hebben de laatste tijd. Dat van die aspirine kan wel een goed spoor zijn volgens mij.
Bedankt!

Yvon Meijer

Yvon Meijer

09-03-2010 om 14:01

Latex?

Hadden jullie misschien vooraf een condoom gebruikt? Veel mensen zijn ook allergisch voor latex..

Dropke

Dropke

10-03-2010 om 00:06

Allergie

Dat denk ik ook. Waarvoor, tja dat is moelijk te zeggen. Ik heb een buurvrouw die ineens allergisch werd voor alcohol. Ze dronk alleen op een feestje en had dus ook veel verschillende hapjes ed gehad. Ze dronk daarbij een glaasje bier. Ze kwam die avond op de eerste hulp terecht. Ze kreeg eerst dikke handen en voeten en haar hele lichaam begon te zwellen. Ook haar tong. Die werd zo dik dat ze dreigde te stikken. De tweede keer dronk ze geen bier maar een mix-drankje en at wat pinda's en andere nootjes. Weer eerste hulp. Ze kreeg nu spuiten mee die ze kon gebruiken bij haar allergische reactie. Er werd natuurlijk gedacht aan een noten-allergie. Ze durfde dus op een volgende feestje niets te eten. Bij de eerste slok alcohol zwol ze op. Ze heeft het nu zo erg dat ze van een snoepje waar "iets" alcohol in zit, direct een reactie krijgt. Het lijkt dus op een allergie...maar de vraag is dan...welke ?!! Succes met het uitzoeken,

gr Dropke

Virginieke

Virginieke

10-03-2010 om 09:11

Welke allergie?

Ja, het wordt nog lastig om uit te zoeken wat de reactie veroorzaakte. Latex valt al af, want wij gebruiken geen condooms. Ik heb ooit iemand gekend die helemaal geen opzwellen bij het opblazen van ballons voor een kinderfeestje. Het klinkt grappig als ik het zo opschrijf, maar voor haar was het natuurlijk niet leuk.
Ik denk dat we in de aspirine-richting moeten zoeken. Mijn vriend had een tweetal dagen eerder een pijnstiller ingespoten gekregen tegen een aanval van galstenen en ook bij zijn vorige allergische reactie had hij pijnstillers genomen, meen ik me te herinneren. Hij zou nu even nagaan wat daar in zat. Ik hoop dat het zo simpel is.
Het vervelende met allergieën is, dat ze plots kunnen opzetten op een bepaalde leeftijd en even plots weer kunnen verdwijnen. Ik heb ooit ook eens een hevige reactie gehad op een ontstekingsremmer die de tandarts me had gegeven; ik bleek allergisch voor amoxicilline, maar had dat nog nooit eerder ondervonden. Man, man, man! Ik heb nu een briefje in mijn portefeuille zitten; je weet maar nooit dat je een ongeval krijgt en dat ze jou een medicijn toedienen waarvoor je allergisch bent. Brrr!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.