Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

20-05-2011 om 18:49

Dilemma eetstoornis

Ik sta voor een behoorlijk dilemma,graag jullie ideeen erover.Sinds ongeveer een half jaar heeft onze dochter van 23 een eetstoornis. Hiervoor is zij sinds kort onder behandeling.Samen met haar partner, en mijn man volg ik een soort curcus voor betrokkenen. Dochter (geen ondergewicht) wil niet dat haar problemen algemeen bekend worden. Een vriendin van mij, heeft ooit in vertrouwen verteld dat zij een eetstoornis heeft gehad, en dat zij oa soms voorlichting geeft over die stoornis. De curcusleiding vertelde dat er de volgende bijeenkomst 2 genezen expatienten hun ervaringen komen vertellen. Aangezien vriendin bij dezelfde instelling heeft gelopen is de kans zeer reeel dat zij komt. Dochter zou het verschrikkelik vinden als mijn vriendin achter haar problemen komt. Hoe ga ik hier mee om? Vriendin kent ook mijn man en partner van mijn dochter welliswaar vaag, maar ze zal ze vast herkennen.Anders bleef ik een keer weg, maar nu is dat dus geen oplossing. Wie heeft ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cursusleiding

Ik zou allereerst contact opnemen met de cursusleiding, de situatie uitleggen en informeren wie er komen. Dan weet je in elk geval of je je terecht druk maakt of niet. Blijkt dat dan die vriendin inderdaad komt, dan kan je eventueel van tevoren even contact met haar opnemen, al voorkomt dat niet dat zij dan weet over je dochter.

Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.